->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

skriver tills Jihde är tillbaka

2009-05-03 @ 12:19:50

Väntar på att Jihde skall komma tillbaka, han har lovat ett sista inlägg. *tramp tramp*

Vore märkligt om inte Jihde fått ekonomiska förslag angående ett fortsatt bloggande, om jag vore Aftonbladet skulle jag ha tagit chansen. Bloggar är kanske inte framtiden men i någon form kommer innebandypoesi att finnas kvar. 
Läs varför Jihde började blogga, råkade se det inlägget då jag googla-de på något annan. Det var intressant läsning "Därför bloggar jag". Finns risk att en framtida blogg av mannen som just lagt av skulle kunna bli ännu giftigare. Att sitta på läktaren ger en viss frihet, jag lovar.

Frågan är alltså, VAR läser vi Jihdes bokstäver i fortsättningen? Sportbladet (Aftonbladet) har varit den av kvällstidningarna som visat intresse för innebandy. Kommer ni i håg detta? Sedan köptes innebandyn upp av Bonniers, Jihde slutade skriva krönikor på Sportbladet... ändå har Aftonbladet inte gett upp helt. De har skrivit klart mer än innebandyns huvudsponsor Expressen. OM bloggar även i fortsättningen kommer att vara på tapeten så är min gissning/dröm att Jihde kommer att ha något uppdrag åt Sportbladet.  

I och med att TV4 tog över innebandy.se så fick Jihde i uppdrag att blogga där, det höjde bloggvärlden ordentligt.

Och det sitter jag och skriver... som skrev mitt först inlägg lååååångt innan dess.  Då fanns tre/fyra bloggar, har överlevt dem alla.... (tyvärr, de fanns de som lämnade efter sig grymma inlägg, saknar men vet... allt har sin tid).

Jo, bloggarnas storhetstid inleddes kanske trots allt 07/08, två år (ursäkta Andres, ska det stå tre?) efter den första innebandybloggen skrevs och kulminerade 08/09 (bloggkollen, en super smart grej åxå) . Spelar ingen roll hur det blir i fortsättningen, det är mycket som styr till exempel trender. Läste för något år sedan "det är inne att inte ha en blogg"....  Finns risk att bloggarna försvinner.  Men innebandypoesin lever i så fall vidare i någon annan form.

Nu till en helt annan sak, har sett en tendens att bloggare inleder sina inlägg med en ursäkt ... om att det var länge sedan de hade tid och ork att skriva. Tips: Det har redan läsarna märkt *ler*, därför kan ursäkten komma sist i inlägget.  Det är ungefär som "Jag är ingen talare" ...  man ska inte börja med en ursäkt, inte om man vill skapa intresse iaf.

Har bestämt mig ... lägger inte ned helt,  låter bloggen finnas kvar och skriver när jag får lust.  Har många plikter men bloggen hör inte dit, den är ett nöje.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg