->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Intressant eller förkastligt?

2009-11-12 @ 22:27:52
Lägre lön till de som snusar... 
Det är ett förslag från Lennart Holmlund.. typ. Jobbar man i kommunens regi kan det bli så... Eller?
En hälsorisk... Ok, nu ska man förbjuda godis på arbetstid... fredagsfikat som många har. Godsaker är väl en hälsorisk. Dessutom bör man kontrollera vad personalen har i matdosorna... De som spelar korpfotboll då? Risken att skada sig är stor där.
Man kanske ska ge lägre lön till de som har många olika partners... de måste man stävja... sex kan ju (ibland) vara en hälsorisk.
Jag undrar hur Holmlund och Co tänkte... ska bli intressant att följa. 
Jag både snusar och jobbar inte på kommunen *ler*.
(Lovade att lägga till något i stil med: " typ att det finns hälsofördelar med speciellt en av de risker jag tagit upp här". Undrar om han menade korpfotboll?) 

Är trött idag, nattliga (och flera timmars-) telefonsamtal är trevligt men... inte dagen efter. Nåja, jag skulle göra om det alla dagar i veckan om det behövdes. VIP-linjen är är alltid öppen... för very important persons i mitt liv.

Ha en trevlig helg... om vi inte hörs innan dess.

Uppdaterar då jag missat länka till nyheten ovan...
Dessutom måste jag bara hylla denna kvinna med sådant självförtroende att hon bokade vigsel med en man hon inte hade en kärleksrelation till. Jag skrattade... men det ska man kanske inte. Hon har nog inte alla getter hemma. Tar tillbaka det där med hyllar... var lite kul läsning iaf. 
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg