->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Många ämnen, Jihdes ersättare, RIG m.m

2009-10-28 @ 17:29:49
Expressen skriver om innebandy och landslaget, skoj... Nykomlingen i blågult Johan Samuelsson får 20-frågor av Expressens Per Jakobsson. Man blir liksom glad när man hittar något på Expressens nätupplaga om just innebandy. Som sagt.. skoj.

Skall bege mig till Gamlia om någon timme sådär...  har grymt ont i nacken igen...  Förstår inte hur de som har ständig värk orkar. Är smågrinig och irriterad och tycker att alla andra gör fel... "som vanligt då" sa någon. Ha ha, kanske...
City vs Sirius... spännande!

Skulle vilja ge en ros till RIG. De verkar ge spelarna en bra utbildning om man tittar på vad de uträttar när de kommer ut "i verkligheten". Visst, RIG rekryterar många av de bästa... men visst måste de ha credd för det spelarna har med sig efter ett par år på SIBF:s innebandy-gymnasium. Finns säkert någon som har en annan uppfattning/erfarenhet... från läktaren ser det ut som om RIG gör ett bra jobb. Vi i Umeå kan bara tacka och ta emot... vilket lyft de skulle vara för en mindre innebandytät stad att få driva RIG.
Vet inte hur många procent av spelarna som blir kvar i Umeå efter studenten... några iaf.

Daniel Johnsson ska ersätta Jihde... oj, stora ord. En zorrande Jihde... ja, det kanske blir bra.
 
Hade ett roligt samtal med en vän i veckan, han hade varit och tittat på sin sons innebandymatch. Laget hade fått ordentligt med stryk och vi pratade om hur sonen hade upplevt detta.
"Han var mest bekymrad över sitt brännsår på knät" sa den uppgivna pappan. "Sedan berättade han vad han skulle köpa på Barnens Hus".
pappan summerade matchen med att sonen var försiktig i närkamper och så...
Pappan är en riktig vinnarskalle, en ibland dålig förlorare.. som tar det personligt om motståndarna gör mål. Han kämpar i alla lägen.
Kan säga att det lyste (lös) igenom att han inte kände igen sonen i sig själv...

Samma dag pratade jag med Jolle, hans son har börjat spela innebandy och är lite av en kung... han som själv avskyr sport. Noll bollsinne... om mamman har bollsinne vet hon inte... Hon har aldrig hållit i en boll. Jolles son fick sin första innebandyklubba av MIG... Sonen var då tre år. Ha ha, det var ju mest på skämt, jag hade ingen tanke på att det skulle bli en hit. 

Allt ärver man inte... 
Ett av mina barn ogillar verkligen att stå inför klassen och prata. Vad är problemet tänkte jag när S kom hem med sin första retorikuppgift. Försöker tänka på: Det är lätt att vara modig om man inte är rädd.
Just muntlig framställning är och har alltid varit min grej... har träffat många som S, i jobbet.

Btw... orättvist? Ibland tänker jag att det är synd att just denna egenskap/förmåga värderas så högt i arbetslivet bland högre befattningar iaf. Man kan vara en superbra ledare utan att vara bra på föredrag, presentationer 
Hoppas ingen av mina fd. kunder läser detta *ler* det kan ju verka som de har kastat bort pengar i onödan. 

Ogillar halloween, fattar inte varför det är så intressant att fira... Har iaf köpt hem godis om det kommer några barn och säger "Trick or treat" ... 
 
Allhelgona: Var på min väns grav idag, ville gå själv...  Kommer alltid att sakna honom, fem år sedan nu...  Är så tacksam för de allt det roliga och knasig han tillfört i mitt liv. Ler ofta när jag tänker på honom, hoppas han gör detsamma när han tänker på mig. Ler... där han är...
Mötte hans son, betraktade honom på avstånd när han arbetade men händerna... Wow, precis som sin pappa... Vissa ärver verkligen föräldrarnas rörelsemönster.
 
Till sist:
Jag avskyr att förlora i Fia med knuff mot småkillar, men det försöker jag att inte visa. Det är lov, både bonus ett och två är här den här veckan... Imorgon kommer mina två kidz hem. Längtar!

Om en timme... klubbinomhusboll som någon sa när hon var liten.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Lien

Hur var matchen då?

2009-10-28 @ 22:31:33
Postat av: Ingrid

Hej Lien. Vet inte vad jag ska säga, det fattades något. Power kanske är ordet.

2009-10-28 @ 22:48:33
Postat av: Rune Engström

Bra, helt rätt, det säger egentligen ingenting om hur bra man är som ledare för att retoriken är bra.. bara att amn kanske kan föra ut sitt budskap bättre... våga utman sina EGNA rädslor... / capello

2009-10-29 @ 13:30:39
URL: http://ehuscoaching.com/blog/?p=27

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg