->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Äntligen dags i Warberg & Koppen till SSL

2009-09-08 @ 22:49:08
Det är inte tyst längre, nu finns massor att läsa i media...  faktiskt nästan lika mycket som under pågående säsong. Det närmar sig alltså. Även på lagens hemsidor han man vaknat.. ja några iaf.

Mikael Lindkvist finns med på Pixbo:s hemsida,m alltså är det officiellt nu... "Koppen" (bloggkollega sedan 06) ingår i ledarstaben... assisterande tränare. Det var ett tag sedan sist.  Koppen har gått under namnet "divisionfyratränaren" (visst var det så? UPPDATERAR Div 3 skulle det vara) , nu blir det andra bullar. Koppen: Hoppas du kommer med till Umeå, jag har något till dej. Välkommen tillbaka i hetluften.  (Bild lånad från Pixbo)

Hade tänkt göra en lista ned länkar till nyheter, exempel på vad media skrivit om i veckan. Men... är för trött. Axplock:
-Silva följer Maddes exempel och lämnar Pixbo till fördel för Warberg, damer i div 1. Curt Söderström  verkar ha dragningskraft *ler*
-Tunga avbräck för Karlstad.. många skador och spelare som Karin Hallberg byter klubb även nu när säsongen närmar sig... illa, alla behövs i år.
-Det finns många nyheter om helgens träningsmatcher... Sirius slog Järfälla, Endre slog Rönnby och gav väl också Balrog en match. Tror scannern hittade 30 nyheter om helgens matcher.  
-Jesper Schow från danska Hafnia går till tvåan och Malmö... han menar att det är bättre innebandy i tvåan än i toppen i Danmark.  Kapten i landslaget i rödvitt... nu div 2. Var stolt svenskar... sikket land vi är.

Fler nyheter: Möjligen återkommer jag med en lista senare, imorgon isf...  har många fönster öppna som min scanner letade fram... innebandynyheter, man tackar.  Som sagt....det är verkligen ingen brist på nyheter... Nu närmar vi oss säsongspremiär.

På tal om Warberg, nu kör gubbarna (ja Wilhelsson har fyllt 40) igång med LineUp TV och Studio Warberg.. det ryktas om ett udda studiorum... 

Uffe är tillbaka på VK-sporten... jag säger, äntligen! Den mannen har koll på läget (ska jag tillägga oftast?)

Bloggar: Rune Engström han har sagt i flera år att han ska blogga, *tramp tramp*... undrar om han sitter och skriver alla inlägg i förväg och sedan publicerar allt på en gång *ler*. Varför tar det sådan tid? Nåja... när Engström gör entré kan jag sluta blogga, gissar att han kommer att tycka och tänka en del...
Jag kanske borde maila Rune och tala om att...  man inte får tycka något när man bloggar, man skall hålla sig väl med alla och INTE ställa frågor.

Nytt ämne: 
Har fått flera frågor om jag inte skall skriva på LE i år... nej, det tar för mycket tid. Tror ingen fattar hur många timmar jag lagt ner under de de senaste 1,5 året på artiklar... på Innebandynytt och LE. Har gjort mitt på ett tag för att lyfta fram innebandyn i media. Mitt svar är "skriv själv, det behövs säkert folk" ... och tänk då kommer det fram... "skulle aldrig skriva om jag inte fick betalt"... haha, jag som köpt en sprillans BMW för alla pengar jag tjänat på skrivandet.

Till sist: Läste om det där att göra fel, att stå för det man skrivit och gjort. 
 Om du gjort fel ska du stå för det och be om ursäkt om du menar det... inte ordagrant stod det så men nästan... Mmm, lätt att säga om andra. Kommer på mig såååå ofta att glömma bort att det är skillnad på sak och person... jobbar på det... verkligen. Ett bra utgångsläge är.. du är bra och jag är bra, men vi tycker olika.
Om man gör sitt bästa kan ingen begära mer...  inte ens av mig själv (begära mer alltså).
Tror jag skall slappna av och bara njuta av... att vara människa.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: rune "capello" engström

jag följer dig....



/ capello

2009-09-09 @ 08:59:30
Postat av: JC

Hoppas verkligen att du inte lägger ner bloggen. Du är den enda som inte är insyltad eller smörar. Det är så mycket inavel. Din blogg behövs, det vore ett stort tapp om du lägger ner. Du vågar ifrågasätta.

2009-09-09 @ 13:07:45

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg