->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Jihdes comeback... låt det synas

2009-09-10 @ 09:37:42
//Uppdaterar: 11.32. Tycker eller tror inte att SIBF ratar han krönikor, mera... att det vore ngt att skriva om. Om det låter så nedan så... det är inte så jag menar.//  

Borde inte Sveriges genom tidernas största profil (Niklas Jihde) och hans krönikor få en rad på SIBF sida? Det är minst lika intressant som att han sprang marathon (bara en sådan sak... TV4 brydde sig om hans marathon, det säger lite om det allmänna intresset).
Ok... Jihde är AIK:are (hemska tanke *ler*) men... han är Jihde.
Ok, nu är han fri att skriva vad han vill... inte styrd... av TV4 eller offentlig profil på innebandy.se. Farligt? Nä...Jihde älskar innebandy mer än han älskar AIK, det vet jag...
Ok... han tycker att Sveriges landslagscoach i innebandy är lite sur (eller möjligen ett stenansikte).. och krävande, samt kommer från en plats dit (Niklas) inte gärna åker på semester/träningsläger.
HAR KORTAT NER HÄR - massor med upprepningar.
Finns helt säker olika uppfattningar om vad innebandy.se skall skriva... Men andra "udda" saker som Warbergs "Studio Warberg"  och andra klubbnyheter har fått uppmärksamhet. (inte Koffes videoblogg ifjol, ändå är han landslagsman... ).

Undrar om AIK skickat ut ett pressmeddelande om krönikorna? Hur många har hittar dit?. Btw, Sveriges bästa lag har inte Sveriges  bästa hemsida. Arkivet funkar inget vidare.

Innebandymagazinet, inte en rad där heller... Tips...om Jihdes namn syns i RSS  på innebandy.se... kommer läsarna att gå in en extra gång.

Till sist... det finns så klart egna intressen i detta inlägg... jag vill läsa hans krönikor och hur skall jag veta att det ligger en ny på klubbsidan... Hoppas att AIK skaffar RSS (se orange symbol i min blogg)... och underlättar för mig *ler*. 
Tog Mr innebandy upp något intressant den här veckan... jo, kanske återkommer. är han gnällig (han skrev negativ... sorry)? Nej, inte lika mycket som han ibland var på banan *skrattar*. Förstår vad han menar när han skriver:  
Att skriva krönikor får en ofta att känna sig så negativ – jag är dock positiv – snar ny säsong på G!
Uppfattas själv gnällig av vissa....jag har svart bälte i tyckande...och "borde inte få ha en blogg om innebandy" hörde jag. Äh... lägg av!

Danne Bron Sundbom är tillbaka i cyber, kommer han att ha en "levande" blogg i år? Välkommen tillbaka Danne... kul att du skriver igen.  Caperiotäby... dags att lära om. Minns att det tog en månad att lära mig att skriva Caperio Täby när jag började på Innebandynytt. Caperiotäby... de kan sätta vem som helst på bänken i år men den trupp de har... visst?

Just det... hade tänk skriva om ett annat ämne idag... spekulera och så... med en jätterisk att trampa någon (den här gången Magnus Nilsson, Freebandy och därmed Pixbo samt SIBF på tårna)...  De som känner mig vet att jag har ett stort hjärta...  och vill sporten väl.
Återkommer (nog) om freebandy tankarna, men inte för att såga.

Samtidigt uppdatering: Nu är grabbarna illa ute... Nu kommer Kohonen och Hyvärinen att petas från landslaget, not! Man kan ju nästan tro att de red är petade... UTANFÖR landslaget, de har väl mer tackat nej av giltiga skäl.
Eller räknas det som att Hyvärinen prioriterar jobbet framför landslaget kanske? Nä... de här killarna kommer att vara med nästa gång. Tur att de inte är damer och spelar för ett annat land, då vet man aldrig hur det hade gått. (oj... lite ironisk nu)
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: STHLM

DET HÄR MÅSTE HAN FÅ VETA ATT DU SKRIVIT. HAN ÄR EN ÖDMJUK PERSON OCH SKULLE BLI GLAD. JAG FIXAR DET. SKOJ DET DÄR OM HALLSTENSSON,VERKLIGEN MEN HAN ÄR VÄRLDENS BÄSTA TRÄNARE TYCKER ALLA. BARA SAMMANBITEN.

2009-09-10 @ 12:37:36
Postat av: Ingrid

Det var inte till Jihde jag skrev utan till innebandymedia. NJ vet ju redan om att han skriver ler, eller hur?

Tror söker Uffe är en kanontränare, jag skojade om den ironi som er ut att tillåtas medan dess.

Tack för kommentaren.

2009-09-10 @ 13:32:06
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra tips hade ingen aning om att han skrev.

2009-09-10 @ 18:53:19

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg