->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Många mål =rolig innebandy?

2009-09-28 @ 22:28:41

Blev glad av det jag hörde på webbradion, Johannes Gustavsson som expert i SR, Uppland. Han passar som hand i handsken, ger innebandyn ett bra "ansikte". Det är människor som älskar innebandy som skall kommentera den och de som låter det märkas att de gör det. Undrar om det var hett i hallen?

Derbyn är derbyn... tycker INTE man ska sända derbyn i TV vara för att det är derbyn. Vilken typ av innebandy blir det då? Grisbandy, ofta. Derbyn skall upplevas, inte ses. (lätt för den som kan bevittna matcherna att säga)
Om innebandyn skall promotas gäller det att visa upp det bästa vi har, dit hör inte derbyn i rutan. Jag vill se topplagen i TV! Eller rättare sagt: Att låta botten möta toppen i tv-matcher ... inge kul, då skulle jag hellre se en fight mellan två lag som slåss om samma platser... mitten lag.

Om jag fick välja... nä det får jag ju inte...
EN match av/med svenska mästarna borde väl vara intressant att sända? Inte? Nähä, är det för deras att de är för disciplinerade? Ha ha... Hur tänker de som väljer matcher? Det måste väl vara ett tight samarbete mellan SEI och den som sänder matchen. Gooo innebandy.

2009-10-09 Helsingborg – Warberg (SSL) Varför? Trodde man att Henke kulle vara tillbaka. Hade hellre sett: 7 oktober: AIK-Caperiotäby
2009-10-18 Storvreta – Warberg (SSL) Japp, bra val!
2009-10-26 Sirius – Caperiotäby (SSL) Hm... innebandy-propaganda?
2009-11-02 Balrog – Rönnby (Elitserien) BRA val!
2009-11-16 Umeå City – Dalen (SSL) Nej nej nej, grisinnebandy och i Umeå är det inte livat på läktaren TROTS att det är derby.
Mitt val: Finns flera intressanta alternativ.
Alla ni som älskar derbyn, välkomna till Umeå... och upplev på plats.
2009-11-23 Storvreta – Caperiotäby (SSL) Mmmmm
2009-11-30 Tyresö- Trollbäcken – Caperiotäby (SSL) TT... kan de inte få växa på sig lite. hellre Storvreta-Falun den 2/12 men då hade man blivit less på Forsman.. alltså många matcher med ett och samma lag. .
2009-12-07 Sverige – Tjeckien (VM)...  självklart, även om jag tror att den matchen har färre tittare än tex. Storvreta-WIC.

Nytt ämne:
09/10 Året då inget lag kommer att försöka skydda sin egen kasse, vart tog spelet vägen?
 
Publikvänlig menade sportjournalisten att gårdagens match var... . 
De flesta av oss ser hellre en målsnål bra fight än tvåsiffriga historier. Känns som jag redan sett föööör många mål den här säsongen. (Visst Danne?) Då ska man komma ihåg att jag sett matcher från båda ligorna... många snyggnmål men väldigt många slarvmål.

Var inne en sväng i Gamliahallen... men gick hem, "Du det blev 8-7 till Dalen, du skulle ha stannat", kan INTE tänka mig att jag hade uppskattat matchen, Dalen ledde med 7-0 efter 30 spelade minuter, med tio minuter kvar att spela står det 7-7.. va???? Nåja poäng är poäng.

Följde Pixbo -Dalen via everysport, det bara rann in bollar, rolig innebandy? Inget lag var på i defensiven, enligt Jocke.

Nu vill jag se en match som SPELAR innebandy. (inte: Oj nu släppte vi in ett mål... kom igen, nu måste vi göra ett...)

Får se nu... närmast till hands är City vs FCH... ska jobba den matchen, i entrén... det är sånt man får göra om man har barn som idrottar. Valde entrén framför fiket, men hopp om att hinna se matchen... brukar inte vara någon tillgång i fiket under matcher, det kan mer än en skriva under på..
Det gäller MASSOR på söndag, City spelar på hemmaplan... ja, eller iaf i Umeå (Iksu sportcenter arenan) har noll poäng, FCH ... grymt besvikna efter förlusten mot Dalen.
Golvet på IKSU... det är City vana vid då de spelade där medan de dansade runt i ettan, men ... FCH... inget gummi så långt ögat når.
Golv... himmel... varför städar de inte i Gamliahallen, jag skulle aldrig släppa ut mitt lag på ett golv som det såg ut i går. Har inte hört någon som klagat men det såg illa ut... halkigt.

Kärlek: Foppa... ett mål ikväll, tack the big man... Foppa har varit innlandad i alla MODO:s mål i år.
Modo, förlust *suck* - Lille Tedenby... sonen till Foppas fd lagkamrat satte första målet för HV.

Mer kärlek: Det finns människor som får en att må bra. Charm är väl ändå att få någon annan att känna sig bekväm/fin eller bara sedd. Hoppas jag kan bära det med mig... ge det vidare liksom. Tack min vän!

ge texten en chans
...  Stackars ... Winnerbäck,
stackars den som inte bry sig
stackars dom som aldrig tyr sig
till andra än sig själva
och stackars fåglarna i bur


Till sist, det SKA vara mycket mål i innebandy, men det är faktiskt skillnad på mål och mål.


©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: capello

...Intressant och läsvärt, mycket bra synpunkter... Tyvärr är väl världen för fasth och co att de inte kan välja... "go for it"

2009-09-28 @ 23:38:06
Postat av: Sölve Dahlgren

Läsvärt och tänkvärt. En sak man dock glömmer när det gäller tv-matcher är att vissa lag tackar nej till att ha sändning från sina matcher. Och då går frågan vidare till nästa lag. Om det är TV4 som har orimliga krav eller klubbar som har dålig organisation vet jag inte men sådan är verkligheten fortfarande. Ibland kan det hänga på att de inte får tillgång till hall på en dag när fyran kan sända.

2009-09-29 @ 07:15:58
URL: http://www.solvedahlgren.se
Postat av: chefen

AIK tackade nej till att sända superdebyt mot Täby

2009-09-29 @ 10:45:00
Postat av: Micke

AIK har tackat nej till matcher, de månar som så många andra om sitt. Den där gitten hittar visst alla sina uppslag här, Pröjsar hon dig?

2009-09-29 @ 21:41:41
Postat av: mister micke

Kan bara hålla med angående TT ( Förlåt alla ni som gillar TT. Men att nykomlingar skall sändas första året??? Kan det vara för att det är ända matchen de datumet och att dem spelar i en full stor hall. Dem borde inte sändas direkt. Kan bara hålla med angående att personer som älskar sporten innebandy och har dessutom spelat i ett antal år på högsta nivån skall vara kommentatorer.



Umeå City-Dalen. Tycker att dem kunde ha valt 2009-11-15 CaperioTäby-Warberg eller Pixbo-Storvreta som spelas dagen innan. Men dem kanske har något annat istället??? Men vad skall man göra. Kanske lika bra att vara nöjd att dem huvudtaget sänder något eller???

2009-09-29 @ 22:05:43
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag ser gärna två bottelag mötas, det är spännade matcher.

2009-09-29 @ 22:59:51

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg