->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

... Internet ställer till det och "Under ytan"

2009-09-07 @ 00:14:42
... har formaterat om barnens dator idag, de hade lyckats få in ngt skit... tog många timmar att köra alla uppdateringar.  Nu fattas det en sak... en drivrutin som inte vill fastna... ljudkortet... Gissar att jag får sitta en stund imorgon med. Kanske ska jag förbjuda Internet här hemma.. ha ha, det skulle bli upplopp. 

12 åringen visade sina polares "bloggar" och andra sidor... man slutar aldrig att förvånas, himmel vad de lämnar ut sig, lägger ut bilder med mera. De vet ju inte vad det gör... och knappast deras föräldrar heller.  Har varit supertydlig med mina barn om vad man får och inte får lämna ut...  vill inte de ska ha bilder på sig själva i cyber. På de bloggar jag läste stod det typ... mamma och pappa ska på fest ikväll, jag är ensam hemma. De hade sina mobilnr mm med i sina presentationer och är TOLV år. Hallå... får lite ont i magen... de kan råka illa ut. 
Friheten som Internet ger kräver utbildning... plötsligt får alla tillgång till allt. På min tid var skolkatalogen de närmaste man kom... 

Mer Internet:
Tänk hur det blivit... jag hittade en av mina många pp-presentationer på nätet... en PP jag använde på en föreläsning för något år sedan. Det värsta var att den låg på en konsults hemsida, men några få ändringar. Om man stjäl någons material då är man ... ännu mer korkad om man lägger ut det på nätet. 
Hade han hänvisat till källa (till mig alltså) ? Nej...   den som skapar ett dokument eller tar en bild, skriver en text... äger rättigheterna *grr*
När människor knycker mina texter (ex. artiklar)  eller material jag skapat blir jag glad... det betyder ju "credd"... men man får faktiskt inte använda alster utan att hänvisa till källa. LIKS!

I dag har jag lyssnat på Uno Svenningsson "Under ytan"... den här texten är grym!

Text: Uno Svenningsson

UNDER YTAN
Under ytan, finns stora och små.
Under ytan, finns det skratt och gråt.

Det finns mycket där som händer
som vi inte kan förstå,
men vi hittar alltid svaren,
där i botten av oss själva.
Under ytan.

Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där...

Det skrattas och det skålas,
men slutar snart i kaos.
Någon sparkar och slår en stackare
som är helt utan chans.
Jag ser att ingen verkar bry sig,
och inte heller jag.
Rädslan är för stor och stark
för att göra något alls.

Under ytan, skäms jag för mig själv.
Under ytan, bränner bilden mig.

Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där.
Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där.
Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där.
Jag vet, jag vet, jag vet.

Jag tänker på det ofta:
om det varit min egen bror,
då hade också jag förvandlats
till ett monster utan ord.
När jag ser all den ondska
som vi människor släppt lös,
det meningslösa lidandet.
Då har jag svårt att förstå,
att alla har vi varit barn
och hjälplösa nån gång.
Älskat utan gränser,
älskat utan tvång.

Under ytan, är vi alla små.
Under ytan, kan en god själ förgås
. //

Om innebandy ska jag skriva en rad idag.
Träningsmatcher är träningsmatcher...
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Stefan Andersson

Såg det du skrivit hos aikbloggen Gitte, all respekt till dig. Att hon väljer att gå ut med namn gör en orolig. Har du någon e-post att maila till?

Mvh Steff

2009-09-07 @ 21:44:04
Postat av: Anonym

Inom klubben tar vi avstånd från Gittans inlägg, det kan jag säga med 100% säkerhet.

2009-09-08 @ 16:07:38
Postat av: Ingrid

Tack till alla som hört av sig angående en kommentar på en annans blogg, jag uppskattar det. Saknar du din kommentar? Credd är bra men att sedan passa på att såga AIK ger en bitter eftersmak. Vad har AIK med inlägget att göra? Inget!

Personangrepp på G... är det kärleksfullt? Nä... tycker ni att man ska stå upp för människor måste även G ingå där.

Gör skillnad på sak och person!

Tänker inte publicera fler kommentarer i ämnet. Låt kärleken regera! /Ingrid

2009-09-08 @ 20:35:16
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tog bort fler kommentarer idag... Känns som det där jag skrev i en annans blogg inte berör min. Konstigt? Ja, kanske.

2009-09-16 @ 16:03:12
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg