->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Backa tiden

2010-04-19 @ 23:16:25
Upptäckte att nedräknings-klockan till årets sista match (SM-finalen) ligger kvar, skriptet kan inte räkna baklänges... det står att det är två dagar kvar till SM-finalen. 

Finns nog en del som önskar det... att finalen spelas nu på onsdag. Att lördagens match bara var en ond dröm. Sedan finns det ju ett gäng lyckliga också...  

SILLY SEASON
Nu lägger jag in antal dagar kvar till seriestart. Nu är det 154 dagar av Silly Season. 

Mathias Bult Larsson kommer att spela VM i Finland, som back!

Ketil Kronberg: TACK för allt! Det kommer att kännas i hjärtat att se Dalen spela nästa år, utan Ketil. Sveriges blekaste norrman har satt färg på Umeå och SSL.

Undrar varför man inte gått ut med Fredrik Djurlings kontrakt. En av världens bästa centrar, och sportsligheten själv. Skulle det inte vara intressant att se honom i ett annat spelsystem? Gissar att AIK fått många samtal... något annat vore konstigt. Som sagt... silly season.    

-Hur kan man hålla på med elitidrott? har jag frågat mig efter att ha suttit på läktaren i helgen, idrott kan ju vara så... vidrigt. "Det är stunderna, ögonblicken och prestationerna" ... Tack till alla er som blottar strupen.

-Wilhelmsson och Klavberg - två personer som förgyller tillställningar. Tack för allt ni gör för innebandyn!

-Curt gjorde skillnad i IKSU på MÅNGA sätt.  Det blir mer och mer tydligt. Jag skulle kunna skriva en uppsats om detta.

-Saxat från innebandyförbundets fans.sida på Facebook. "Bara Mika gör en sån grej"
En spelare som har varit med på Storvretas hela resa mot SM-guldet är backen Jesper Berggren. Vid prisutdelningen tog lagkaptenen Mika Kohonen emot bucklan men lämnade direkt över den till Berggren som fick höja bucklan mot taket.
Ja, vad säger man? Rös när jag läste detta... Mika Kohonen... tummen upp!

Det där med utmärkelser... (finns massor att skriva)
Här kommer några av Ingrid i Umeås:
Årets tränare på damsidan är Johan Kökeritz
Årets tränare i SSL är Stefan Forsman

Jag hade längtat efter att sjunga nationalsången i Globen... men det blev man rånad på.

"Hon pratar som hon skriver"... ha-ha, är det så?

Tack alla för i helgen! Finns några undantag... (text borttagen, onödigt och lätt att missuppfatta)    

Jag lovade ett gäng på festen att sammanfatta finalerna i ett inlägg, domarnas insatser, arrangemanget och själva matcherna. Jag backar på det. Fingrarna lyder inte.

Om jag var Gud skulle jag vrida tillbaka tiden till tisdag eftermiddag då livet slogs i spillror för människor nära mig. Det har varit mycket tårar här, ilska som bara den som stått maktlös kan förstå. Nätterna har varit fattiga på sömn. Hade tänkt stanna hemma från finalen men vänner peppade mig att åka, det var säkert rätt. 

Har lovat mig själv en sak, jag kommer aldrig mer att åka natttåg. Jag vet varför det kallas "liggvagn". Man ligger där och tittar i taket i 7-8 timmar. Att köra 65 mil igår vet enkelt om man jämför med resan ner. Målet är viktigare än resan... skriv upp det.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: mister micke

Forsman är helt klart årets herrtränare. Om du hade tagit dag tåg vad hade du gjort på tåget då??? Har du några tips om man någon gång skulle tåga i 7-8 timmar med SJ???

2010-04-20 @ 19:44:36
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com
Postat av: Monica

Håller med om nationalsången! Blev ju inte alls som man hade hoppats på och Täbys herrar verkade först inte fatta att de hade börjat spela den ens!

2010-04-21 @ 09:23:08

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg