->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ketil Kronbergs mål -världsklass

2010-12-06 @ 20:53:23

Innebandy-VM bjöd på godis. Ketil Kronbergs 4-4 mål går inte av för hackor... en styrning vi sent kommer att glömma. Norge står för en mycket bra insats mot Tjeckien... all heder åt Ketils gäng. Vilken upphämtning man gör...
Nära att överlista Tjeckien som inte hade räknat med Norges högre växel i offensiven, i tredje.
Ketil var nära att avgöra. Även om Norge var bra idag kom Ketil inte till sin rätt... Så nära... å ena sidan, å andra sidan...

Innebandy gör ont... Jag höll nog lite på Norge, för Ketils skull... Få spelare har gjort så stor skillnad i Umeå som Ketil gjort. Men för Sveriges del är det så klart bättre att möta Norge än Tjeckien i kvarten.

Innebandy-hjältarna i Norge får fler chanser... om än inte Tomas Näsholm som i intervju på innebandymagazinet säger att detta är hans sista VM. Hur kan ni utsätta er för denna smärta? Men tack för att ni gör det...

"Umeå spelarna" blir matchens lirare.. Ketil i Norge och Mattihas Hofbauer i Schweiz. Schweiz som vann stort mot Polen 12-2.  Vinnare i sin grupp...

Norge vs Tjeckien var väl dagens överraskning  Kanske åt båda håll... Norge var bättre än väntat men det var inte Tjeckien, enligt mig.  

Tjeckien är ett lag som berörde mig i WCC i Piteå 2009. De var klart bättre än Schweiz. "De har något stort på gång" skrev jag då. Jag står fast vid det, även om de inte genomförde den här matchen med någon större girighet och stil.  Men nu såg jag inte hela matchen (10 min i första och nästan hela sista).  Inte alla som kan unna sig det... :)

Bra sidor: magicalgames.fi , alla resultat, alla livematcher, en massa nyheter. Inga teknikproblem där inte!
Innebandymagazinets VM-sajt
Svenska innebandyförbundets sida om innebandy-VM 2010.

Till sist: Bra att bloggtonen är en annan än den (i vissa fall) varit tidigare kring motståndarna i landskamperna. Att inte håna på nätet tyder på en viss mognad. VM är VM...
Man skall visa respekt.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg