->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Pixbo 2.0 och billiga mål

2010-12-20 @ 00:12:00
INNEBANDY. Hade tänkt ha rubriken "vem fan är Joakim Glaerum?"

Kom hem från Gammliahallen för någon timme sedan. (många timmar sedan, jag hann aldrig skriva klart inlägget) Vad hände där då? I matchen mellan City och Pixbo. 
 Ja... önskar jag kunde säga att Pixbo 2.0 hade flyt, att deras grymma målvakt räddade dem. Han var GRYM... målvakten alltså. Matchens överraskning var en kille jag inte noterat tidigare... Joakim Glaerum som gjorde FEM mål. Det är lika många poäng som han enligt tabellen gjort på tio spelade matcher.
Har sällan sett en så GLAD spelare, det strålade om honom. Vem skulle inte stråla efter fem mål i samma match... i världens bästa liga.

Killen kommer från Bräckans Innebandyklubb.. Ja, ja...

Nu tycker jag inte Pixbo behövde jubla så högt vid alla mål, flera av dem fick de helt gratis... Julklappar i förtid av City???? "Välkommen in vid första stolpen innebandy", finns det sådan? Generöst må jag säga.
I andra delar av matchen spelade Pixbo ut hemmalaget... man satt och gapade över de rappa pigga spelat av Emil JulkunenIsac Rosen och ... ja Joakim Glaerum.
Sedan kanske City gjorde Pixbo bättre än de egentligen är????

Men även City glimmade till, ibland. De kämpade, särskilt vissa... När det stod 3-6 sa jag: Det hade lika gärna kunnat vara mindre siffror. I nästa andetag ... det hade lika gärna kunnat vara mer. City satte inte sina chanser plus att Jon Hedlund var SNÅL.  Och det där med hemjobbet kommer hemmalaget att gnugga hårt under uppehållet... 24 insläppta på 2 matcher. Back to basic... sylvassa kontringar, tätt försvar. Och så... tät box.

Vad hände med Domeij då?
En något övergenerös Cityspelare passar till fel lag... det blir friläge och mål. 3-7. Då lämnar Domeij banan i sinne... kastar hjälmen i sargen och får 2+10. Ej elit som Kimmo brukar säga. Gissar att Domeij satt i bilen på väg hem till Ö-vik innan han ens fått av sig målvaktsbyxorna. Men... det kanske var något annat som hände på banan. Förvånad blev man iaf.

Billiga mål, för 90 kr får man 18 mål. Vad blir det?

Betygen då? Ja... verkar som någon gjort det väldigt enkelt för sig när betygen skrevs. Tänker framför allt på betygen på bortalaget.
Själv skulle jag gärna se om den här matchen för att kunna sätta betyg. Kan helt enkelt Pixbo för dåligt... folk jag aldrig hört talas om och inte såg på banan levererade Ja, faktiskt.... så känns det när jag ser matchhändelserna på innebandy.se.
Caleb gjorde visserligen inga poäng, men shit vilken smart spelare han är.

En sak... om innebandyn skulle införa tredje assist (dubbelassist) som i hockey så skulle folk fatta mer av det som händer på banan. Mål av NN assist av NN och NN. ... och oinvigda skulle förstå mer vad innebandy går ut på. Betygen skulle antagligen bli lättare att sätta också...

I övrigt... massor med innebandy jag INTE sett.
Men, innan matchen mellan Dalen och Huddinge... Dalen hade vunnit mot Djurgården dagen innan (grattis till den skalpen Dalen) ... och så kommer Huddinge som har massor att spela för. Om man tittar på tabellen... Täby förlorade mot Endre, Huddinge vann mot Dalen och vips är det sjukt jämt runt slutspel-strecket.
Varnade innan...

HOVET. Patrik Hagberg  leder numera poängligan... Det är märkligt att han inte fick spela i VM. Varför? Fast, nu kan ju jag inte innebandy. Hade fått för mig att det handlade om att göra flest mål... Nåja, Hagberg dominerar i vanlig ordning i världens bästa liga. Eller ska man säga, världens bästa poängliga.  

Golvet i Linköping är en fröjd att spela på hörde jag... eller så inte. Dalen trivdes iaf inte på den mattan... "Golvet är inget att skämta om, det är ett skämt".  En av många roliga kommentarer efter matchen. Destruktiv innebandy eller inte Hedas gäng tar poäng mot och av Dalen.

En klubba i pungen är aldrig okey...

Från en innebandyblogg nära dig: Välj glädjen!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg