->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Aga om Jihde och Hellgård - inte världsklass

2010-02-24 @ 22:25:44
På nätet finns inte Magnus Augustssons krönikor längre... men väl i papperstidningen. I måndags skrev han om Niklas Jihde och Anders Hellård. Han hade nog roligt när han skrev:  
Det intressanta med den här duon är att de verkar vara beroende av varandra trots att de spelar i division I. Nu säger jag inte att de här dåliga spelare – tvärtom – men trots deras meriter krävs det att man har en kamrat som tänker på samma nivå för att lyckas. 
Det är bara kolla på hur mycket poäng de gjort när de spelat på egen hand i Linköping. Den första matchen de skulle spela tillsammans tvingades Jihde sitta på sidan eftersom han inte blivit spelklar – och Linköping förlorade.
Nu är Hellgård borta på grund av skada och det har gjort att Jihdes poängproduktion blivit lidande på slutet. För att det ska bli succé måste båda vara på banan. Annars blir det bara bra – inte världsklass. (slut citat)

Jag log när jag läste... tror både Hellgård och Jihde är stjärnor nog att ta denna lilla "sågning". På ett sätt är det styrkebesked av Svensk innebandyn, ett hälsotecken. I Division 1 det räcker inte med EN stjärna för att nå succé. Nu har vi ju inte sett Augsutsson i den situationen.. det kanske skulle vara annorlunda då:).  
Tänk att innebandyns huvudsponsor inte lägger ut innebandyexpertens (deras egna innebandyexpert) krönikor på nätet.... så mycket skriver de inte om innebandy att de måste sovra bland artiklarna. Länksamling till Agas krönikor.

Idag hade jag tänkt hylla Totti... gör det en annan dag, hans känns större än det här inlägget mr Rickie Hyvärinen.

Igår sa en vän att han hade problem att läsa min blogg, att allt flöt ihop. Jag satte mig och grejade en lång stund med radavstånd med mera... säkert en timme. Sedan fick jag ett meddelande "Nej, det är inte din blogg det är fel på.... Jag har ALLTID haft samma problem när jag läser".
Ha-ha, ja ja, så tokigt det blev det... jobbade i onödan, men vad gör man inte för sina läsare? Det är alltså inget fel på min blogg... det lät ganska bra i mina öron:).


RSS (Feeds) är en bra grej... man ser om någon har uppdaterat. Jag läser inte så många bloggar nu mera, har delat in mina RSS i två mappar.. de jag läser ibland och de jag gärna läser så fort de uppdaterat.
Vem ids surfa runt och LETA efter nya inlägg? Bloggkollen är bra... men inget slår RSS. Så här ser det ut... min bloggs RSS. Det finns en RSS-symbol på de flesta bloggar... de kan se lite olika ut. Eller så står det prenumerera på ...Atom, eller Feeds. Det är där man skall klicka, testa min ikon här brevid. Finns säker de som ler när de läser detta... men det är lätt att kunna något som man kan om man säger så.

Rune eller som han själv säger Capello: Tips, lägg in din RSS med ikon på sidan om du vill att folk ska läsa, gissar att det blir jag som får göra det.. undrar om andra bloggcoacher får betalat? RMA... Har letat fram din adress, det vore bra service att läsarna slipper det.  
... märkligt att inte WordPress lägger ut en ikon som standard. Alla gillar ju inte att peta i sina stil och kodmallar. Det kan bli hur som helst om man gör fel. är ingen kung på java, CSS och XHTML men lite kan jag...

Baland Reza har börjar blogga igen om innebandy bland annat.. rena NN... comeback efter comeback. Han har heller ingen RSS ikon, skall fixa det... självklart. Feeds på Balands blogg... här. Baland är inte alltid så smidig, men vem är det? Han är inte den enda som är enögd när det gäller det egna laget.. om det nu är något försvar. Det fanns de som blev irriterade när han senast liveuppdaterade från Dalens hemma match. Kan förstå det... "bra att det är någon som uppdaterar" var en bra kommentar. Jag gillar Baland, har är Baland, annorlunda och... ja, bra. Man får ta det vassa med det goda.  Alla behövs... finns många sköna människor.  Det kan bli en rolig blogg att följa... frågan hur många inlägg det blir den här gången....

Behöver du skratta så läs Bults blogg idag... underhållning på hög nivå. "Sånt händer bara Bult" var det någon som sa. (Text borttagen, jag ska ta det där mellan fyra ögon med Mr Larsson, Syns det i RSS-en så... bjuder jag på det).

En del gnäll på Faluns publiksiffra i matchen mot Balrog, TV match... Gissa vad man gjorde i Falun den kvällen... jag säger bara Anna Haag... hetast i Dalarna just nu. Derby och toppmöte på fredag, -25 grader... Hylla istället de som tar på sig TV-matcher. Undrar en sak.. om Järfälla åker ut, tappar bloggare ett älskat ämne... publiksiffran och hallen. Det vore väl synd.   
OS-guld... grymt stort.  är stolt, svettig och ... Svensk.  De visar just nu en massa andra stora ögonblick i Svensk skidhistoria... Känns konstigt, för detta känns större, stafetten är speciell. Minns för 22 år sedan, då det sist begav sig med Ottosson, Svan, Mogren och Wassberg.
Ser gärna om den här senaste resan... då Markus Hellner tar Svenska flaggan av publiken och åker hem guldet. Extra glad för Anders Södergrens skull... Gratis mannen, stor kram.
Ma råkes!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Totti är

fan större än det mesta. Bra där.

2010-02-24 @ 23:52:48
Postat av: Baland

Enögd? Det stämmer nog. Men jag har samtidigt god insyn i hur "mitt" lag fungerar. Jag är den första som erkänner när Dalen spelar dåligt eller gör något tokigt. Angående liverapporteringen. Det är dags för Warbergfansen att slappna av lite. Warberg är faktiskt inte grunden till allt det goda här i världen.



"frågan hur många inlägg det blir den här gången...." Det tar jag som en utmaning!

2010-02-28 @ 01:22:14
URL: http://balandreza.wordpress.com

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg