->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Det bästa jag skrivit... 3-års jubileum

2010-02-19 @ 15:39:56
Den här innebandybloggen har ett arkiv sedan januari 2007... (detta är innebandyblogg nr 2, jag började blogga inför slutspelet 05/06).
oops, varför glömde jag bort att fira treårsdagen.  Det bästa jag skrivit... så många ord, så många inlägg... tre hela år. Läser gamla inlägg ibland, både ler och fasar, en del önskar jag så klart att jag låtit bli att skriva.   
 
Det bästa, kan man plocka ut något?
... i höstas då jag skrev om Mika Kohonen, det var ett inlägg som kändes långt in i hjärtat när jag skrev. Det var ett speciellt inlägg då det kom positiv feedback från tränare och spelare i motståndarlag. Det var stort att se och höra att bittra motståndare stämde in i hyllningen.
Jag blev rörd när jag läste Mika Kohonens chatt på Sveriges radio Uppsala i veckan.  Då han fick svara på en fråga om saker som skrivits om honom.
Jag kan inte komma på det bästa, det är så många som har sagt så snälla grejer om mig, man blir nästan generad. En person, Ingrid från Umeå, skrev en krönika om mig med väldigt stora ord och väldigt snällt.

Jo, det inlägget är nog mitt bästa... rätt upp och ner, ur hjärtat om den största bland stjärnor inom innebandyn. Bra att han tog åt sig min (och de jag citerade) ärliga hyllning, det jag ångrar var att jag inte skriv dit tränarnas namn, de hade jag säkert gärna fått.  Det var speciellt att skriva det... allt var speciellt... lite magi.

Jag ska samla ihop några inlägg jag har en speciell relation till och lägga dem i ett inlägg, för min egen skull. Alltså... den dag jag inte skriver för min egen skull så lägger jag ner den här sidan... självklart. 
Tack alla ni som följer bloggen... jag undrar vilka ni är?  Tänk så mycket ni vet om mig och jag har inte koll på er... galet.

Det viktigaste jag skrivit? Ja, inte är det då bloggen jag tänker på då i första hand. Det är artiklarna... alla dagar i veckan, det är de viktigaste texterna för mig, alla dagar i veckan.... Hade varit kul att ha tillgång till innebandynytts-arkiv ... där skrev jag en del viktiga och bra saker. Och på Ladies. Det är skillnad på viktigt och viktigt... och egotrippar:). 

Jubileum:
Tre år... är man i trotsåldern då? Aha, det förklarar saken. 

Klavberg spelade enligt ryktet  XXXX kronor på Caperiotäby igår... oj, det var modigt, men det gick hem. Tre grattis då, födelsedag, vinst till Wic och vinst på Svenska Spel.
Det var visst kul i Tibblehallen igår... "Tibble gungar, skönare matcher finns inte att vinna" skrev någon efter matchen.

Helg nu... jag ska softa med VP, lyxa lite Ingen av oss har  barnen i helgen...
Innebandy? Lite kanske.. Dalen vs Rönnby kanske? Och, kanske ska jag vinka till Bult i Gammliahallen på söndag. De stackarna ska åka tåg hem efter matchen... Tåg på natten ogillas av mig.
Alltid kul när bloggare kommer till Umeå, man undrar vad de ska skriva sedan. Men den här gången... Kimmo: Lycka till där hemma, jag håller tummarna för er. 

Det där med Anja,... stort med ett brons...  men det gör lite ont också... mjukis som jag är. I störtloppet säger en gråtande Lindsey "Anja kunde tagit silver om inte....". I kombinationen var det Lindseys fall som gav Anja bronset. Jobbigt med sport! Men Anja förtjänade medalj...  OS: Två norrlandsguld och ett norrlandsbrons... 
-om man vill vara sig själv för en stund.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mr Klister

Jag läser ju såklart din blogg Ingrid. Fast det visste du redan.



Grattis till jubileumet. Jag vet hur det känns att sitta med en lång historia. Jag kommer fortfarande ihåg när du berättade för mig hur länge vi faktiskt hade hållit på. Jag blev glad att du hade tänkt och tagit reda på det.



Skönt att du verkar ha fått fart på bloggandet nu också, det bådar gott inför slutspurten.



Just ja, slutspurt... kanske är dags att handla sin finalbiljett så att det inte blir som ifjol.

2010-02-19 @ 18:58:36
URL: http://www.sellessal.se
Postat av: Kommer du på mötet?

Kallelse till årsmöte

Den 6:e mars håller Black Army - Stockholm årsmöte i medlemslokalen på Kruthusbacken 42 kl. 11.00. Samtliga medlemmar är välkommna, men för rösträtt krävs medlemskap för 2009. Motioner skall vara inkomna till styrelsen senast två veckor innan årsmötet, och mailas till [email protected].



2010-02-19 @ 19:09:08
Postat av: Kenneth Strignérus

Följer dig :-) Bra jobb Ingrid !

2010-02-19 @ 19:17:02
URL: http://www.strigge.pixbox.se
Postat av: Ingrid

Till Selle: Gullig du är. Ja veteran är inte en titel man tar sig...

Till Kommer du på mötet: Haha, så skön humor... Jag väntar nog till nästa år:). KRAM

2010-02-19 @ 19:59:44
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Per Nordström

Du är bäst...

2010-02-19 @ 23:36:37
URL: http://wwwnordstrom.blogspot.com
Postat av: Limmet

Shit, är det här bloggarnas forum?! :)



Keep it up Ingrid. Well done!

2010-02-20 @ 11:53:43
URL: http://brunnen.alltid
Postat av: Czitrom András

3 År . Grattis Ingrid !

Undrar hur många ord det blivit så här långt.



Keep on Going.

Postat av: Uffe

Vi läser inte här, de vet du.

2010-02-20 @ 20:57:31

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg