->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Rickie Hyvärinen och sossehockey

2010-02-26 @ 01:11:08

...lånar citatmaskinen Örjan Lindbergs ord när jag skall beskriva matchen imorse "sossehockey". Det handlade inte om att matcha dem som var bäst för dagen... trots att det var OS. Örjan borde få förklara begreppet själv... sosseinnebandy...  "alla ska vara med". Många med mig klev upp 05.55...  helt sjuk... och helst sjuk match, Sverige vs Slovakien. Tre baklängesmål i boxplay och inget framåt i powerplay. Det fanns glädjestunder...häftigt att se Foppa tända till, kliva fram... Enögd som jag är tror jag att han hade kunnat vara nyttig i matchens sista minut. Baklängesmålen... det var på ett sätt lite som när herrarna spelade VM-final i innebandy.... Matchfakta. Då passade stjärnorna i Finland på att i numerärt överläge göra fyra mål. Fy vilket trist sätt att förlora på. 

Fem gubbar på egen planhalva. svårt att möta sådan lag, men Tre Kronor borde ha kunnat ta hem matchen idag. Lite innebandy över matchen... ju oftare man skjuter desto närmare kommer man en spelvändning:).  Undrar hur många procent det är i matcher, att den som vinner skotten som tar hem matchen? Klas, kan du kolla det? :)  

Innebandyspelare med 912 fans på Facebook...  
Poängkungen. ...den där Rickie Hyvärinen, ingen SJ-varning där inte. Han väcker respekt, både på och utanför banan. Bilden jag har är att han både har hög EQ och IQ. Som spelare då? Har hört många hyllningar... "Hans styrka är hans styrka" sa någon... mm och hans grymma teknik och gudabenådad balansförmåga. En konstnär, krigare, viktig pusselbit i Caperiotäbys lagbygge. När han är fokuserad är han en av världens bästa innebandyspelare.  Limmet har använt ord som kejsare och katedral, ovanlig formulering. "Totti är en kejsare, en som alltid bär huvudet högt".
Han fyller 30 i år, hoppas han fortsätter spela lääääänge.
 
"Totti är kärleksfull, intelligent, men går sina egna vägar alla dar i veckan", är Jäderlunds ord (febr 2008, jag intervjuade). Har saxat några av Rickies kommentarer på ovanstående utlåtande. 
Intelligent?
"Hm, ja hyfsat intelligent men jag vet inte vad jag har för IQ men hyfsat smart är jag i alla fall kanske. Jag analyserar allting, det gäller spelet och omgivningen.. allt".
Går sina egna vägar alla dar i veckan?
"Jag är väl en gammal rebell också så att när coachen sprang höger så sprang jag vänster, det är väl inte lika mycket längre".
Diskussionerna sägs kunna vara heta i Täby. Och segrande ur striden går...?
"Frågar du Binge så är det väl ingen som vunnit något över honom, inte heller någon diskussion Men frågar du mig så är det klart man har vunnit".
Danne Bron Sundbom har  sagt att man aldrig vet var man får bollen från Rickie.
"Det är väl därför jag är mer spelintelligent än Sundbom, man vet vad man ska göra när man får bollen".

Det där var en rolig intervju att göra, många skratt... det var då någongång han började träna hårdare, satsa 100%... Mycket har hänt sedan dess.

I helgen... Caperiotäby vs Umeå City... jag vore tacksam för ett kryss. Toppar man tabellen och poängliga kan man ju visa lite kärlek:). Kärlek på banan. Odds CT vs UC: 1,0. 4,25. 10.00.
Idag fyller Curling Catrine 40 år, det firade hon igår genom att ta sig till final i OS. Grattis! Hoppas få fira mer än hennes jämna födelsedag när hon kommer hem. Vilka meriter den tjejen har i bagaget.

50 dagar till SM-finalen. Jag har skapat en nedräknare HÄR.  49... klockan hann bli fredag, men det 50 dagar igår.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg