->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Grattis Warberg och bästa innebandyminne

2010-02-23 @ 12:37:36
Alltså Curt Söderström... är vi förvånade? Han flyttade ner till Varberg och tog över deras damlag, nykomlingar i Division 1... nu har de ett match kvar att spela, ligger på femte plats i tabellen och möter bottenlaget Huskvarna. Warbergs mål var att säkra kontraktet.. det har man gjort med råge. Så, grattis Warberg. 14-2 på hemmaplan i helgen, kul. 
Samma år som Warberg snöt guldet av AIK (08/09) så åkte damerna ur ettan. Jag skrev om det på innebandynytt, ställde frågor... Hur tänkte de? 
 men fick även skriva en artikel på Ladies där Wic berättade om damsatsningen, en seriös satsning. Då visste jag inte att Wic tänkte sno Curt från Umeå... det visste nog inte han heller. Tror jag satt en meter ifrån den gång Curt fick frågan att flytta ner... det är min känsla... Globen i våras.
Åkte ut ettan - Warbergs väckarklocka. Respekt Warberg. 
Kan något gott komma från Umeå? Ja, Curt gör ju det. *l* 

Grattis Warberg, Kimmo med familj... en "liten" Harry. Lycka till... Jag har hört Kimmo säga "största dagen i mitt liv" då han varit med och tagit SM-guld.
Visst är den dagen ganska blek i jämförelse med den igår ?
Ett litet grattis också för att du inte var med i Umeå... medan laget satt i bussen efter ett inställt tåg och en extra natt på hotell kom er baby. Nu vet jag inte om skadan hade tillåtit spel, att du ändå blivit hemma... klokt att stanna hemma, bra prioriterat.
Kommer Jimmy Lindbloms baby lägligt till nästa match? (Eller har även fam Lindblom fått tillökning nu?). Hör knappast till vanligheterna att det är flera spelare blir pappor (ska bli pappa borde det kanske stå) så här nära i tid. Någon lyckad lagfest i somras? Kan Matsenius vara med i Globen om Warberg tar sig dit? Nåja, när små barn kommer till världen så finns det inget viktigare.

Inte grattis Warberg:
Världens bästa hejaklacksledare lämnar Varberg... Jocke Stafsén...   Han flyttar till Stockholm. Hejaklacksledare söker klubb? *ler*  Jag har skrivit det förut... Stafsén har gjort Globen till en fest, kommer Warberg till Globen kommer han säkert att vara där men... för mig känns det mer än så.
Är Warberg inte i Globen får arrangörerna jobba hårt för att skapa samma magi som de blå gänget gjort under åren. Ja, jag är med i Stafséns fanclub.
Uppdatering: En Wic:are signalerar att Stafsén fortsätter i Wic, kul för dem i så fall...

Karlstad
... spelaren klarade sig, det var en mjukdelsskada och ingen allvarlig nackskada  i söndags (då matchen mellan Dalen och Wic fick skjutas upp). Skönt! laget har inte haft många perioders medvind i år... att de orkar. Mötet mellan Karlstad och Lockerud är en ödesmatch... Bästa laget vinner, jag säger lycka till till både Kotten och Patrik.

Jag såg en match till i helgen, eller rättare sagt två... min egen sons så han gjorde årets mål, alla i laget jublade trots förlust. ... alltid kul med fina innebandyminnen. Sonens mål i lördags är mitt bästa hittills och garanterat hans också. Han gör sällan mål...
Dalen mötte Rönnby, vi såg två perioder, ingen snack om att Rönnby var bästa laget, hade sett fram emot att se Sanna Touminen. Hon var sjuk och satt på bänken. Dalen skall för övrigt inte skämmas för sin insats, bra jobbat.  
Efter den matchen gick vi ut och firade sonens mål, VP och jag, X:et och hans sambo samt 14-åringen, udda samling.  X:et bjöd... tur det. (Tapas, sonens favvo ställe) Mitt matkonto för en månad är lägre än den där middagen. Det var kul för 14-åringen att pappan såg matchen, det gör han inte så ofta. Snacka om tajming.

Jag ligger hemma i feber, ordentligt sjuk, Ganska manligt iofs sig, sjuk under OS... *ler*
Kan bara skylla på att mitt hjärta segrade över förnuftet, ganska vanligt när det gäller mig... Tips: Säger kroppen att du är på väg att bli sjuk, gå inte ut i -23 grader och blåst... irra inte runt på en tom järnvägstation... Det är korkat, mycket korkat.

Jag har massor att skriva idag, kanske kan unna mig att skriva fler inlägg... ligger ändå hemma under filten och orkar inte ens plocka ur diskmaskinen.  Missar föräldrasamtalet idag, 13-åringens... surt.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mona

Storvreta kanske kan tjinga Jocke Stafsén till Globen?

Om vi nu inte får möta Warberg i finalen vill säga.



Gissar att det här var sista gången Warberg tar tåget, i alla fall till er där uppe i norr.

2010-02-23 @ 13:29:39
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Haha, Jocke brinner nog för mycket för Wic för att hyras in till något annat lag i SSL. Men ring honom:)

Ang. SJ, Wic åkte aldrig med SJ, de flög hit och tåget kom ju aldrig... Vet inte om Wic någonsin åkt tåg hit, det brukar Pixbo göra vet jag. Tåg är bra... om de inte ställs in:)

2010-02-23 @ 13:54:22
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Viktor Matsenius

Hej Ingrid!!!



Vad tråkigt att du blivit sjuk, speciellt när du förmodligen blivit detta då du hjälpte oss i söndags.



Ville bara rikta ett stort tack för hjälpen senast, du är en sann innebandyvän och medmänniska, må livet vara skonsamt mot dig och krya på dig!



PS. Vi har planerat kejsarsnitt ett par tre veckor innan globen. Trodde du jag skulle flytta till Varberg och missa hela syftet :-) DS

2010-02-23 @ 14:18:12
Postat av: Tacksam

Hej Ingrid. Jag är flickvän till en spelare som vill tacka dig. Du imponerade på sambon han var förvånad men tacksam. Tack!

2010-02-23 @ 15:48:48
Postat av: Ingrid

Till Viktor: Bra att vara till nytta ibland också, får väl tacka SJ för det. Flyt att jag inte hade barnen i söndags. Tack själv!

Till vem du nu är. Fint skrivet av dig.

2010-02-23 @ 17:17:15
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Jocke Stafsén

Tack för det du skrev om mig på din blogg, blev otroligt glad och stolt men även rörd. Visst kommer jag att finnas på plats i globen om Warberg tar sig dig och även på eventuella stockholmsmatcher oxå.



En för alla, alla för Warberg!!

2010-02-23 @ 19:09:16
Postat av: Kimmo

Tack Ingrid!

2010-02-23 @ 23:48:46
Postat av: Anonym

Låter bra att man kan få hjälp om det strular till sig i Umeå. Gäller det alla? Hälsningar "Black Army"

2010-02-24 @ 03:03:59
Postat av: Ingrid

Jocke: Gissar att du kommer att ha svårt att släppa det där... Lycka till med allt!

Kimmo: Det är nu livet börjar. Ta väl hand om er.

Till "Black Army": Svar ja, om det strular och jag har möjlighet så ställer jag upp. Man kan anklaga mig för mycket men inte för att vända ryggen åt den som behöver mig.

2010-02-24 @ 17:09:35

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg