->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Sjuka resultat ikväll

2010-02-17 @ 23:46:34
Man kan tro att det är andra omgången i en kvartsfinal-serie... om man ser till flera av kvällens matcher.
Järfälla vann över Balrog, se där, jag ska alltid spela på Järfälla, borde ha satsat mer... En sista dödsryckning av Järfälla eller kan de klara sig ett år till?

Västerås tar Pixbo på bortaplan... verkar ha varit en match med massor med känslor om man ser till alla utvisningar. Andreas Johansson och Mattias Linell hade fullt upp.
För oss i Gammliahallen var det jobbigt att följa de andra matcherna på nätet, tänk om City inte tagit tre poäng ikväll... jobbigt.

Jobbigast för alla måste det ändå vara för TT, tänk att få ALLA resultat emot sig. Efter förra omgången sa många "nu är det klart att Järfälla åker ur"...   plötsligt har TT bara en poäng mer än Järfälla, 4 poäng upp till västerås och 5 till City. (Visst blev det rätt nu?)

Jag satt som sagt i Gammliahallen...  det var en konstig match. Falun såg hetare ut än City under uppvärmingen.. jag tänkte "det blir i bästa fall ett kryss". Citys vinst med 10-5 var därför en överraskning
Hittar inga bra ord... Falun rullar runt... de få kontringar som blev... City behöver inte anfalla mot fem uppställda som Falun fick göra. City gör det där extra för att täcks skott och har lite mer fokus.

En av domarna gjorde allt för att höras och synas... hetsade spelarna i hopp om att få anledning att blåsa? Måste vara jobbigt att vara hans domarkollega. Jag gjorde en Hjort... ropade åt domaren "lugna ner dig nu"...
Det är ju sånt en domare ska säga till  spelarna... eller kanske inte ens säga utan förmedla.  
Jag gillar inte när domare hetsar spelare... oavsett vilket lag spelarna tillhör. Inget av lagen hade väl direkt fördel idag... båda hade nackdel av domarna:). Jag blir sällan arg på läktaren, men det blev jag idag.. tänkte gå hem för att slippa se eländet. Det skulle vara intressant att se XX med en ny domarkollega... det förtjänar han.
(OBS, råkade skriva fel namn på den domare som borde få en ny kollega.... skrev XX istället... en hetsar... det gör inte den andra... alla vet ju vem)

Dagens skräll ... tror inte att domarna blåste en enda gång  mot Helgesson... som fö var en av dem som kan säga till sig själv... "jag gjorde en hyfsad match". Både han och Henrik Olsson får en 3:a av mig. Henrik är ofta bra, underskattad enligt mig. Bäst i City var... Zingmark och Domeij, Zingmark han fick lite utdelning för allt sitt springande för en gångs skull. Har läst betygen... hallå Baland... Att ge Jacke en 1:a trost två mål och flera spelare har fått väldigt höga betyg för vad? .. hallå...  jag skulle vilja rätta till några fel du gjort:), betygen... vi tycker sällan lika där. Bra Baland att du jobbar på.

Urban satt bakom mig på Citys-match, jag langade över datorn med jämna mellanrum.. Himmel vad det gick undan i Uppsala. Hade lite live-kontakt med Fyrishov... det lät som det var en grymt bra match men efter matchen... betecknas den som en svängdörrs-match. Inte alls så underhållande som det lät ett tag. Eller vad sägs om kommentaren:  "0-1, 5-1 och vid periodslut 5-6...mål, oj, mål, oj, mål, oj, mål, oj....helt hysteriskt". Bodén var visst bra... tur att han inte var FÖR bra... så att han får slå rekordet på hemmaplan på söndag mot Warberg. 

Peder Bodén har ett  mål kvar till att vara första spelaren i SSL som har gjort 300 mål och 300 assist, enligt hans egen fanclub. Stämmer detta Klas Pettersson? Jag tror inget innan jag kollat med kungen av statistik *ler*.  
Söndag... blir det ett besök i Gammliahallen då? Vi får se...

SKÖNT att City vann ikväll...

Falun kommer ändå till slutspel.

Jihde till Tibblehallen imorgon...
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Dalenfans

http://www.innebandy.se/templates/page____132526.aspx



Sen är det bara att räkna från Citymatchen och framåt... eller gå in på dalenfans.se eller Dalenfans på fejjan. Förhoppningsvis räknar vi rätt där. :)

2010-02-17 @ 23:55:36

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg