->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Spelaren får aldrig tillbaka synen helt, samt helgen

2010-02-13 @ 10:11:15
Innebandy. Nu har det hänt igen, en elitspelare skadar ögat... och kommer aldrig att bli helt återställd. Den här gången blev det allvarligt, det är konstigt att det inte händer oftare. Sofia Lundmark kommer aldrig att få tillbaka sin syn till 100%. Läs här om innebandyspelaren och ögonskadan.  Håller tummarna för Dalen och Lundmark... att det fixar sig.
Om det är dags för innebandyglasögon är upp till andra att bestämma, jag håller med Loppan "vuxna har ett eget ansvar".

Jag minns 07/08 när Hannes Öhman i en av sina hetaste matcher skadade sitt öga under en kvartsfinalen mot Caperiotäby som då hetter Caperio Täby:). Matchen sändes i TV... Danne Bron Sundbom imponerade på mig då han verkligen engagerade sig på banan efter olyckan. Efteråt när jag intervjuade honom sa han "det är ju bara självklart"... Jag undrar det ja, jag reagerade då iaf positivt. Danne var ju en motståndare. Hannes Öhmans ögonskada var inte så allvarlig som man först trodde... men ögonen... inget att leka med.

Kuriosa: Det var en mardrömsmatch för Storvreta, självmål, förlust på hemmaplan och kanske hade de inte haft domarna med sig. Dessutom Hannes Öhmans skada...
En journalist insinuerade på att Storvreta var på väg ut ur slutspelet "Reglerna har inte ändrats vad jag vet sa vinnarskallen Mika Kohonen" och hänvisade att bäst av fem gällde. Bra  talat av Mika (inte ironisk).
Då stod det 2-2 i matcher och Täby är ju kända för att vara starka i Tibblehallen.
Nu tappade jag tråden...

Ska jag gå på dagens möte mellan IKSU och IBF Falun? Ett toppmöte... verkligen intressant. Andreas Lundmark konstaterade för ett tag sedan att när jag ser Falun så gör de inga bra matcher...
Ska jag gå dit för IKSU:s skull, eller stanna hemma för Faluns skull? (skojar).  1,55. 3,60. 3,10 är oddsen... Har inte spelar än...

Hoppas precis som Ola Timrén på ett kryss mellan Tyresö Trollbäcken och Järfälla idag.
Kan man beställa ett kryss undrar Timrén i sin blogg... Ja, tänk om man kunde det. Timrén hoppas på kryss för sitt Västerås skull, jag för Umeå Citys.
På tal om City, jag har fått order att spela på dem i matchen mot Caperiotäby, men å andra sidan är det en grej hemma hos oss. Vi spelar alltid en slant på City, det har VP bestämt. Men först möter City AIK, nio gånger pengarna på City... hur många vågar satsa på det? Kryss = fyra gånger pengarna.

** Här skrev jag fel namn (både för och efternamn LINDGREN ska det vara)... den som målade var Hanna Lingren- syrran alltså.
Vilken drömstart för Frida (uppdat: Hanna) Lindgren  (en av de 18 åringa tvillingarna som just värvats). Nyförvärvet gör mål i första matchen...  Rönnby vann mot Huddinge, hade trott på mer än två i målskillnad denna match. 6-4 fördel Rönnby.

Man ska tro på sig själv, Patrik Helgesson tränare i nedflyttningshotade (fyra poäng från kval just nu) Karlstad tror på full pott... alltså vinst mot både Täby IS och Huddinge. Frågan är om vilket lag som har den största moroten....
Att inte att åka ur ... slår det lusten att spela slutspel? (tänker då på Täby). Sedan är det väl alltid taggade att möta sin föredetta keeper.. en fördel? Ska inte berätta hur jag tror att dessa matcher slutar...
 Läs Tommys tips.   
Varning för Balrog.
I Endre är man mera försiktiga, den skräll vann i första mötet med 10-4 mot Balrog. Idag skriver GT en typ av varning... stjärnorna i Balrog som Wahman har koll på efter Finnkampen... "färskast uppgifter om Balrogs Emelie Lindström, Hermine Dahlerus och Amanda Wendelstig".
- De har jag i alla fall koll så vi vet där vilka vi måste se upp med, säger Wahman.
Varningen är utfärdad. Trion har gjort 87 av Balrogs totalt 130 mål.
Mm, ingen lek att möta Balrog, men inget är omöjligt... bästa laget för dagen vinner. Endre vill inte vara favoriter i den här matchen... eller?  

Umeå: Hur viktig är matchen mellan (herr) Dalen och Balrog? Hur viktig är den mellan IKSU och KAIS Mora? Vilken av de tre matcherna i högsta serien som spelas i Umeå i helgen ... är den viktigaste? Fick frågan... måste tänka....  Kan man verkligen gradera?
Serierna: De viktigaste matcherna måste vara de som slåss i botten av de båda tabellerna..  och de som riskerar att hamna utanför slutspelet samt de som slåss om att få välja inför slutspelet... haha, ja... inte många oviktiga matcher i helgen. Skellefteå som bara har tre poäng möter både Mora och Falun... hårda bandage. Och på herrsidan... vem vill kvala mot Mullsjö?

Himmel vad innebandyn är kul just nu... det står så mycket på spel, det känns nästan som slutspelet redan har börjat. Foppa.. ja hur stolt var man inte i natt då OS invigdes... fanbärare från Modo och Ö-vik...
Foppa är kung, hoppas Peter Forsberg kan spela något under OS också.
En som kommer att spela är min kompis Catrin.., att hon orkar, år efter år... men försvara ett OS-guld är ju inte mjukglass, dessutom i curlingens huvudstad. Jag är verkligen inte intresserad av curling... men jag ser när Catte spelar.  

Nu ska jag spela på dagens matcher... hade sånt  flyt förra omgången, min tur är kanske slut nu. Till Bult, det är något fel med din bloggs RSS-flöde...
Ma råkes!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Det var Fridas syster Hanna som målade...

2010-02-13 @ 19:05:12
Postat av: Ingrid

Till vattenbärare: Ja, det är väl så... succé om han är hel och kan spela. Han kommer att göra allt han kan i sitt livs sista OS.

Till anonym: Ja, jag fick den kommentaren idag på IKSU också... klantigt av mig. Tack för feedback.

2010-02-13 @ 20:57:44
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg