->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Dags för ny matchcoach i blågult och krönikor

2010-01-19 @ 19:55:42
Innebandy idag igen...
Har uppdaterat länken (se nedan) med "Augustssons analys", Analyser Expressendär hans senaste "Låt er inte luras av Warberg" kan hittas. Ska man tro hans analys blir det inget slutspel för Balrog, nu när Micke karlsson lägger klubban på hyllan. Den här analysen är dessvärre några dagar gammal. Innebandy går snabbt som alla vet.
Alla "Agas" krönikor hittar ni  här, eller på genvägen/banner (till vänster) med samma bild som detta inlägg innehåller.     

Landslaget
Dags för ny matchcoach i blågult? Vad jag förstår gick Martin "Murt" Olofssons kontrakt ut vid VM-finalen.. (läs tidigare inlägg här) Vaara har nytt kontrakt men en matchcoach saknas väl? Förbundet har en regel att den som tar på sig uppdraget skall ha ett tvåårskontrakt med en elitklubb. Undrar vilka tränare som har det... förslag?  Finns inte så många att välja på... Andreas Vahman i Endre kanske...  Gjorde en sammanställning på LE (som journalist) ifjol... hittar den inte nu. Kanske den utvalde sitter på ett tvåårskontrakt... eller så väljer förbundet att ta den de anser vara bäst och frångår reglerna. Man får hoppas det. Bonnedal och Vaara lär väl ha en del att säga till om.

Det är inte långt kvar till Finnkampen... på torsdag presenterar iaf Kapten Göransson SIN trupp. "Kent-Göran" som i vanlig ordning vägrar säga om jag är uttagen, men förr eller senare så... *fniss*. Jag hoppas Peder Bodén får chansen... det har han förtjänat.

Hype i Umeå?
Imorgon är det derby mellan Dalen och City, hoppas det blir MYCKET folk.
...det var underhållande att se det Dalens webbredaktion plockat ihop i form av tips... Kändisarna har tippat... och allt talar för Dalen låter det som. En av kändisarna är Kimmo Eskelinen som tippar att Dalen vinner med 8-4 "Om Martin Rudeström får stå" .. "Om inte, oavgjort 8-8". 
Rude kommer ju närmast från WIC, kul att få denna hyllning av en fd. lagkamrat.
De flesta tippar ändå oavgjort, eller rättare sagt sudden vinst fördel Dalen.
Kul läsning Dalen, kul idé.  Vad sägs om tips från Göransson, Westling, Jansson och Binge.
Imorgon ska jag se matchen på plats... ruskigt viktiga poäng står på spel för båda lagen. Vågar jag säga att jag hoppas på minst en pinne till City... jättejobbigt nu ju. 

Citys frälsare?
Bra tillskott i Domeij, inget snack. Men enligt mig är det inte målvakten som ska hängas ut för att City ligger där de gör som det lät för ett tag sedan. 
Alla söker en syndabock... Gunnar Domeij kan inte rädda kvar City, de måste laget göra själva och jag tror fortfarande de har kapacitet. De måste slita för varandra ta ansvar och...
Har skrivit det förut: Det är inte antalet insläppta mål som är Citys problem, utan att de gör för få framåt. 
Erik Ställ förtjänar respekt, det där som hände i höstas kändes inte snyggt. Nu säger man:
Vi får inte glömma att det här är en kortsiktig lösning. Domeij stärker upp oss säsongen ut medan Erik Ställ har ett längre kontrakt med oss. Det är inget snack om att det är Erik Ställ vi fortfarande satsar på, säger Sjöström till VK. 

Magnus Fredrikssons krönika
Först av allt... jag kan förstå vad Fredriksson menar med att "innebandy behöver konflikter"  .. men krönikan är mycket klumpigt skriven.  Först trodde jag han skojade... (Är fortfarande osäker om han är ironisk). 
TV-sändningar behöver lite action – alla kan inte vara kompisar hela tiden. Just därför (vill bara flika in att jag inte vill se skador, inte det jag menar) var det befriande att se Patrik Edgrens fäktning i Siriusbåset i senaste TV-matchen.
Kommentatorerna var ju överlyckliga i flera minuter när de kunde diskutera vad som skedde. Och helt plötsligt blev mellansnacket mellan perioderna intressant, levande och fyllde ett värde.

Det är redan tuffa matcher, det finna mycket att bli lyrisk över, analysera och så... Tycker vi verkligen att innebandy är så tråkigt så det behövs uppfriskande klubbor i luften... 
Det finns mycket att göra en hype kring, både i sändning och på Fredrikssons eget Magazin. 

Det ska vara krig på banan, sköna närkamper, det ska smälla... hända lite oväntade saker precis som i all annan sport. Det är klart det ska finnas puls och energi i periodpaus... men det finns ju annat än "tilltag" som kan göra innebandysnacket intressant, levande och värdefullt. 

Jag håller med Fredriksson om det med veteraner i damernas serier... det är en stor utmaning att behålla damspelare. Har ingen lösning... Tur vi har sådana som Minne, Sussi Ekblom m.fl.    

Svallvågor
Verkar som ännu en AIK-spelare hamnar på dagordningen hos diciplingruppen. Ska inte strö salt i såren. Edgren gick iaf fram och pratade med Berggren efter incidenten, det är positivt..  Idag i media...inte ber han direkt om ursäkt men han säger att det var onödigt.
Dags för fler domare på banan så slipper vi den här typen av anmälningar?  

Ska domarna bli öppnare?
Varför uttalar sig inte domarna? Det skulle se bra ut tycker jag. Förra året försökte jag intervjua några domare... det var tji. Jag tänkte att det kunde gynna dem att lyfta fram dem... men icke.
Och då var det en helt vanlig "på pulsen" intervju... inget enskilt domslut jag kontaktade dem för.
Det kanske är så det ska vara... undrar vad andra tycker. Bra att de slipper gå fram till kameran i TV nu... lättare att göra sitt jobb om man får fokusera under match.

Domarnas status måste höjas. Vad vore en match utan domare? Alla måste hjälpa till, frågan är hur.

Comeback
Rune Engström tillbaka som tränare, det är till att visa hjärta för sin klubb. Lycka till mannen.

Division 1 spelaren
Varför har jag tagit bort genvägen/banner till Jihdes Jidder? Bara för att det inte funkade, klickade man på länken kom man inte till annat än AIK:s startsida. Tror inte jag kan länka till samlingen, det funkade i början... Undrar om jag skall maila och fråga webbansvarig? 
Btw, kul att så många använder länkarna här även om min samling är liten.  

MÅSTE UPPDATERA 21.21
Dagens fråga från en läsare: Ingrid, jag har funderat på en sak är du sponsrad av Innebandymagazinet?
Detta efter att ha sett bannern här på sidan.
Haha, vad ska man svara? Ja men självklart och av förbundet, SSL, LE, Aga med SPORT-Expressen i ryggen och alla andra med banners här. Tidigare gick Jihde och AIK också in med en slant... (vilande samarbete tills bannern är uppe igen) *ler*. Tjänar inte alla pengar på sina innebandybloggar? *gapar förvånat*

Undrar om en innebandystjärna är född i Umeå i natt? Grattis Proppen och Jonas.

Har fått låna en bild av Peter Bohlin från gårdagens match. Undrar om de fortfarande firar i Uppsala.  

Vinst mot AIK med 5-1

Man ska hylla motståndarna men kriga på banan.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Från Matte. Vinnare är...

Hoppas kan du men det är Dalen som vinner och det med tre i målskillnad. Att du orkar City.

2010-01-20 @ 06:58:27
Postat av: Ingrid

Många håller med dig, och tippar som dig.

Jag vill ju att City ska vara kvar i SSL, därför måste jag hoppas. Det är helt okey att alla inte tycker lika.

Vi ses på matchen då?

2010-01-20 @ 09:46:26
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: capello

Hej, tack och kul att du berör många intressanta ämnen på ett bra sätt/ cappelo

2010-01-21 @ 00:39:48
URL: http://ehuscoaching.com/blog/?p=1624

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg