->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Pixbo vs Täby -högt i tak -det är innebandyn värd, del 1

2010-01-03 @ 11:50:06
Inlägg nummer 644 på min innebandyblogg. Del av inlägg jag skrev igår. Det är olikt mig att inlägg tar så här lång tid tid... brukar bara zappa ur skallen. Väntar med delar av utkastet.

Webb-tv: LÄNK
Det är verkligen ett lyft att man kan se matcherna på nätet, att det kostar  tycker jag är helt ok... priset är ok. Nu får vi alla chansen att rösta med fötterna... Tänk efter lite...
Jag vet inte hur SEI tänkt göra i fortsättningen... de får väl testa sig fram, det är ju alldeles nytt. Hoppas att vi kan ha högt i tak. Webbsändningarna är innebandyns baby *l*. 
Varför reagerar en del på att vi förväntas betala... tar ett dåligt exempel.. sändningen var gratis... När IKEA började ta betalt för papperskassarna... då höjde jag på ögonbrynen. (mm, dåligt exempel, men det bjuder jag på).  
Webbsändningarna ska kosta tycker jag, men jag kan ha fel... innebandyn är värd att betala för, det måste vi tro på och visa. (Men jag tycker att koden borde gälla under 24 timmar... strular tekniken och folk måste betala två gånger är det risk att man inte vågar eller vill se nästa match).
Under åren har det i olika sammanhang kommit fram att det finns folk som aldrig skulle betala för att se en innebandymatch... Sorgligt! Precis som det skulle vara en merit att aldrig ha betalat för en innebandymatch/event. Ett sidospår:
Sedan behöver man ju inte överdriva och betala för matcher som man jobbar på... typ.
Tänker... Bara för för att man en gång spelat eller på annat sätt hållit på med elitinnebandy betyder inte det att man för alltid... ja, ni fattar. Det där med innebandyns bästa... alltid klurigt. Dessutom... det är ju inte konstigt att vi resonerar på olika sätt... vi är ju olika, tänker olika. 
Tänk om alla vi innebandyälskare bjuder en vän på ett inträde, eller iaf "tar med" en vän... Då har vi vips ökat publiksiffrorna.   
När bjöd du en vän på innebandy senast?

Imorgon en speciell match mellan Pixbo vs Caperiotäby som sagt, en match Caperio vinner. 2,90 3,20 1,70... 2,75 5,50 1,80 ...
2,65 6,00 1,77 oddsen börjar se mer och mer lika ut på de olika spelbolagen. Någon annan som märker skillnad?

Hoppas att många passar på att se matchen ikväll, både på plats och på webben.

... igår var huvudet fullt av annat, fick inte till mitt inlägg... Är trött på mina bihålor... ska inte ge någon närmare beskrivning. Läsarna måste vara trötta på mina inlägg om influensa, förkylningar, feber och nu bihålorna. Nu måste det ta slut. Hade inte hört talas om Sinova ett naturläkemedel, köpte det på Apoteket igår em. och vilken skillnad. Varför sa sjukvårdsuplysningen inget om det? Jag frågade ju om det fanns något receptfritt i stil med Rinexin. Hur som helst.. trycket i huvudet lättar och elandet kommer ut. Läs inte detta: Köpte en näs-skölj... grymt bra! Hoppas dessa ord kan underlätta livet för någon annan... har ju haft bihåletäppa i en vecka... Kanske LÖSER *ler* det sig nu.
Veckans citat under en het diskussion med en av tonåringarna: "Man kan nästan tro att du snytit ut hjärnan mamma".
Det är roligare om man har kul!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg