->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Rätt av Patrik Edgren och AIK - så ska det låta

2010-01-20 @ 11:09:31

"Som lagkapten i AIK ber jag om ursäkt"

Patrik Edgren
, så ska det låta! Det är rätt väg att gå, visa ödmjukhet och be om ursäkt.

Nyheten finns på ssl-nyheter, en sajt där alla nyheter från elitklubbarna samlas in. 

Edgren:
"Jag vill här och nu i min roll som lagkapten för AIK be berörda i föreningen och i övriga innebandylag i AIK om ursäkt för mitt agerande. Det ligger inte i linje med det jag står för som kapten och inte heller med det AIK står för som förening."
(Bild: kenneth Strignérus)

Det är bra att visa färg. Tystnad nu tror jag inte på. Vid förra incidenten tror jag försvarstal och det där om att AIK själv inte anmäler väckte irritation hos många klubbar. Bland annat Magnus Jäderlund tyckte till om detta.

AIK:s Sportchef Erik Bjerlestam idag om klubbsvingen:
- Jag har pratat med Patrik om hela händelseutvecklingen. Det såg inte bra ut i direktsändningen i TV. Jag har nu sett bilderna igen efter att ha pratat med Patrik och ser inte en situation som stämmer med den bild som målats i media. Däremot är det inte acceptabelt att en AIK spelare, lagkapten eller ej, beter sig på det sättet och det är också för det Patrik ber om ursäkt.

Om mitt inlägg
Nu kommer jag att bli anklagad för att välja ut godbitarna Att jag hyllar någon som kommer med en sen ursäkt. Att jag bara citerar valda ord o.s.v. 
Det är rätt att AIK nu skriver...  Det finns ingen annan väg att gå för Sveriges bästa innebandylag. Visa innebandyhjärta inte bara klubbhjärta.

Viktiga frågor
Jag fick ett mail... inte ordagrant då jag aldrig lämnar ut någon:  "Inga höga tankar om AIK ute på webben nu. Vad tycker du själv? Om AIK, allt runt AIK och så vidare?  Vart ska detta sluta?"
Ja, vad tycker jag? Det är bra att frågan ställs.
Det är SVÅRA frågor. Klart att många passar på att hacka på storklubben, men det finns också belägg för kritik. Skall svara så klokt jag kan, inte här på bloggen naturligtvis... eftersom ingen läser här *ler*...
Det jag spontant tänkte på var: Be om ursäkt, visa hjärta... typ. Ta avstånd från det som inte hör hemma på banan. Tror det finns risk att det blir en massa hallå ett långt tag framöver om man inte agerar så. Jag har självklart en idé om det värsta scenariot.       

En som fått nog
Det skrivs mycket... "till och med" Per Nordström höjer rösten. Han som sällan blir arg.. "Det är nog nu". Han är själv domare... det ger hans inlägg dimension. Han tar upp olika situationer han ogillar som hänt på banan... och han sparar inte på krutet. Minns också en slutspelsserie där ett lag mer eller mindre försökte mörda Danne Bron-Sundbom i Täby. Och nästan lyckades. (citat: Nordström) 

Orättvis blogg
Nu ska jag göra något jag INTE tänkt göra... lägga ut namn på spelare som inte gjorde mig arg och besviken i matchen mot Dalen... I mitt arga inlägg kunde man tolka att jag drog alla över en kam... klumpigt av mig.
Här är namnen på spelarna (skrev ner namnen redan dagen efter), ganska pinsamt att lägga ut detta...Gör det ändå. Namn på spelare som uppträdde ok:
Peter Fischerström , Ron Sjöblom , Kevin Lundgren, Fredrik Djurling., Kim Nilsson, Patrik Edgren. Emanuel Antenner, David Gillek (såg inte utvisningen), Patrik Stanley, Vilmer Vinimäki, Christoffer Svanemar, Linus Blomqvist , Patrik Jansson. 
Så där... nu är det gjort. Det är KLART att man inte ska dra alla över en kam. Men nu blir det ju verkligen övertydligt *suck*.  

Aldrig har min blogg varit så välbesökt som de två senaste veckorna... undrar varför? *ler*

Idel gåvor
I Västerås får de erfara att någon visar hjärta för klubben, Anders Carlsson går in med Mattsons lön... en stor man det där... Zlatans tidigare agent. Det verkar som kändisar gillar att sponsra innebandy. Division 1 spelaren och Mr Hellgård sponsras ju av en annan högt uppsatt man med stålar.  
   
Sturl & sånt
Blogg.se krånglar... halva texten föll bort, har ändrat massor. Jag har INTE markerat ändringar.
... Jag lär få sortera bland kommentarerna. Välkommen med feedback via mail eller här.
Nedräkning... snart Umeå-derby.

Uppdaterar 13.50:
Hade så mycket mer att skriva... hopplös. Men så blev jag plötsligt "göralös" idag.   

Glada nyheter
 
Ny innebandyhall i Umeå, ÄNTLIGEN. Den hallen hade kommit tidigare om vi fått VM.
3000 personer skall rymmas på läktaren. Till slutspelet nästa år är den klar... NU GÄLLER DET att promota innebandyn i Umeå.
Citat VK: Umeå är Sveriges huvudstad för innebandy men den har blivit trångbodd. Idag saknas en riktigt arena som kan möta dagens och framtidens behov. Hallen ger överlag mer träningstid i för innebandyn i stan, säger Sture Bäckman, bygg- och projektledare, Umeå kommun.

Gissa vem som tar över Umeå Södras A-lag?
Steve Galloway, vilket lyft. Det är en bit bort för min egen dotter till A-laget, men tiden går fort... får hoppas han stannar ett par år. YES! Den mannen gillar jag, skön kille som en gång räddade min dag.

Sportchefen på VF läser visst här än. (internt)
Han skriver som jag skriver igår... att det behövs mer än en Domeij för att rädda City. Kul med en sportchef som tycker saker, men jag går sällan igång på hans krönikor.  

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: a

Läste igenom det något kluriga pressmedelandet.. Hur vill dom att man ska tolka de?



" Jag har absolut inte slagit någon i ansiktet eller riktat ett slag mot någon spelare.



Redan i periodpaus men också efter matchen bad jag såväl den berörda Siriusspelaren som Sirius lagkapten om ursäkt. Jag står för det jag gjort, vilket var att vifta bort den klubba som stöttes mot mitt ryggslut.



Jag vill här och nu i min roll som lagkapten för AIK be berörda i föreningen och i övriga innebandylag i AIK om ursäkt för mitt agerande. Det ligger inte i linje med det jag står för som kapten och inte heller med det AIK står för som förening."



Att han ber om ursäkt för att han viftade bort en klubba och att det inte är i linje med klubbens mål att göra så? Tycker han ber om förlåtelse för nått han säger att han inte gjort. snacka om tvistat..



2010-01-20 @ 11:50:51
Postat av: H2

Håller med A. Vad är det han ber om ursäkt för egentligen?

2010-01-20 @ 12:50:22
Postat av: Peter Svensson

Jag håller med båda här. Han ber om ursäkt för att viftade bort en klubba från banan. Jag hade förväntat mig mer med tanke på rubriken.

"Jag flyttar på mig någon meter men klubbladet dyker upp igen. Fortfarande vänd mot spelplanen viftar jag då bort Siriusspelarens klubba från banan".



2010-01-20 @ 13:45:00
Postat av: Ingrid

Jag tycker vi skall tolka det som en ursäkt, det är ju vad pressmeddelandet går ut på.



Nu ska jag på derby...

Finns din kommentar inte med? Jag publicerar inte alla... Känns som hugg och slag inte leder någon vart.

Kärlek!

2010-01-20 @ 16:44:05
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Lars

Ber han bara om ursäkt till berörda i föreningen och i övriga innebandylag i AIK. Alla andra då, spelarna och ledarna i Sirius. Det är väl de som han skulle be om ursäkt till. Eller?

2010-01-20 @ 20:45:14
Postat av: Ingrid

@Lars. Jag förstod inte riktigt din kommentar... Lägger ut den så får du läsa den själv... Visst blev det lite fel?

2010-01-20 @ 23:22:03
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg