->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Flickan och kråkan samt klubbsving i huvudet

2010-03-14 @ 23:55:02

ÄR DET 1-0 TILL STORVRETA REDAN?
Jag skulle vilja spela i Dalen (gissar att de är tacksamma att jag inte gör det)... finns det NÅGON som tror att de tar hem morgondagens match? Även om nu matchen redan är avgjort kommer jag att infinna mig i hallen och hoppas att båda lagen bjuder upp till bra innebandy. Oddsen på två av morgondagens kvartsfinaler är exakt lika på ett av spelbolagen... Dalen vs Storvreta och Balrog vs Caperiotäby. 3,25 3,20 1,60. Har inte för avsikt att spela på några matcher... 
Damernas slutspelsmatcher har jag spelat på.... återkommer om hur mycket jag förlorat:).  

AVSTÄNGNING & SÅNT 
... har läst några Finska blogginlägg i helgen... de verkar hända saker i cyber... För att göra en lång historia kort. Ett himla hallå efter den här svingen med klubban mot en motspelare. Namninsamling med mera... Är vi inte väldigt tråkiga i Sverige? Hur många av oss skulle skriva på en ja vad ska man kalla det protestlista? Civilrätt eller inte...  Känns som det snuddats en aning vid det ämnet i Sverige med, i Finland fick det andra proportioner..  Se videon... Mika Savolainen slår en klubba  i huvudet på Janne Hulmia. Det är bara att tacka och ta emot att sådant inte händer i ...  Just det, tråkiga saker händer även här...  går inte att jämföra med det i Finland. Domarna agerade direkt är en av flera skillnader.
Finns det någon motsvarighet i Sverige till det engagemang som just nu finns i Finland? Klart det inte göra...

SUCK
Det blir visst inget Globen för mig...  Inget man dör av iofs men snacka om att bli besviken... Mina biljetter var visst inte mina. Tack för det...
33 strax 32 dagar kvar till SM-finalen

...
Skulle ju göra en blogglista... men jag läser inte så många bloggar längre så att plocka ihop de jag följer skulle gå snabbt, MEN... jag ville göra en snygg lista... idiotiskt... funderade på HUR jag skulle göra en länk-lista istället för att göra en. Har svårt för listor.. ni vet gradera... klia folk på ryggen-listor. En sådan "lista" blir det inte här hos mig... Jag gillar bloggar som lever för sin egen skull.

SUCK 2
Har funderat mycket i helgen... "du är för mycket" är en av barnens ord i ett sammanhang, och himmel vad sant. Jag skulle gärna byta bort mitt stora hjärta mot ett kallt ibland...  faktiskt.

GRATTIS
Umeå City som tagit SM-brons i junior SM, en av medaljerna finns mycket nära mig... grattis säger grannen. Fortsätt kämpa och skotta lite åt mig med när du ser att det behövs:).

PM
Personligt meddelande till "Pälle" : Men skärp dig nu och var en man. Så farligt kan det väl ändå inte vara....  Jag vet en sak med 100% säkerhet, jag har inte gjort mig förtjänt av detta oerhört beiga bemötandet.

Personligt till AL: Tack för energin, jag lovat att du kommer att få tusenfalt tillbaka.

"Lyssnade" på den här texten idag... den känns!
FLICKAN OCH KRÅKAN
Jag satt häromdagen och läste min tidning
en dag som så många förut.
O jag tänkte på alla dom drömmar man drömt som
en efter en har tatt slut

Då såg jag en bild av en flicka
med en skadskjuten kråka i famn
hon springer iväg genom skogen
så fort som hon någonsin kan
Och hon springer med fladdrande lockar
hon springer på taniga ben
o hon bönar och ber och hon hoppas och tror
att det inte ska vara för sent

Flickan är liten och hennes hår är så ljust
o hennes kind är så flämtande röd
kråkan är klumpig och kraxande svart
om en stund är den alldeles död

Men flickan, hon springer för livet
hos en skadskjuten fågel i famn
hon springer mot trygghet och värme
för det som är riktigt och sant
O hon springer med tindrande ögon
hon springer på taniga ben
för hon vet att det är sant, det som pappa har sagt
att finns det liv är det aldrig för sent

O jag började darra i vånda och nöd
jag skakade av rädsla och skräck
för jag visste ju alldeles tydligt och klart
att det var bilden av mig som jag sett

För mitt hopp är en skadskjuten kråka
och jag är ett springande barn
som tror det finns någon som kan hjälpa mig än
som tror det finns nån som har svar
O jag springer med bultande hjärta
jag springer på taniga ben
O jag bönar och ber, fast jag egentligen vet
att det redan är alldeles för sent
(Mikael Wiehe)

Till sist: Det är bra att det känns... faktiskt.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Rickard

Bra ritat ingrid. Hoppas du åker till Globen, jag är särker på att det kommer att ordna sig med biljetter för dig nåt annat skulle va pinsamt.

2010-03-15 @ 00:48:22

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg