->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hur mår du?

2010-03-30 @ 19:10:04
...vi sprang ihop på lunchen. Vi har inte setts på fem år... .

Hur mår du?
Han  berättar om sitt nya jobb, hur mycket han tjänar och vilka han ätit middag hos i helgen. Han pratar om vilka han umgås med, strör namn omkring sig... några men inte alla känner jag igen.

Jag frågar igen: Hur mår du?
Han berättar vilket gym han går på. hur mycket han tränar, att han lagt ner golfen och numera bara spelar utomlands. 
... de skall åka till Thailand under påsken, de har köpt ett hus där.

... hur mår du? frågar jag för tredje gången.
Då ser han mig för första gången i ögonen, är tyst några sekunder innan han säger:
-Du är nog den enda person jag känner som varit uppriktigt intresserad av hur jag mår.

Tack, säger jag... då jag inte kommer på något bättre.
Vad skulle jag säga? Vad säger man till en person som har allt, känner alla, har hus i Thailand En person som kan föra sig i alla sammanhang men inte känner någon som bryr sig om hur han mår.

Sedan ringer hans mobil,  innan han svarar flinar han fram...
-Fan vad rund du har blivit.
Jag rynkar ihop ansiktet, försöker le, och vinkar hej då.

Hur mår du? är oftast ingen fråga... Det är en hälsningsfras, eller hur?

Dagens låt: En människa, Fredá
Texten är...

EN MÄNNISKA
Någon är lycklig, någon är ung
Någon är gammal, någon är kung
Känsliga fingrar söker känsliga svar
Utan att veta är kärleken kvar (klar)

Ja, en människa, en människa ja
Ja, en människa, en människa ja
Av kött och blod
Av kött och blod

Någon är halv, någon är hel
Nå´n tror sig alltid ha rätt, nå´n erkänner sina fel
Någon längtar, längtar sig bort
Där det finns kärlek har människan sitt hopp

Ja, en människa, en människa ja
Ja, en människa ja, en människa ja
Av kött och blod
Av kött och blod

Nå´n va perfekt tills man en vacker dag
Såg rynkorna komma, aha, det var en människa
Någon är vacker, någon är vackrare
Någon är jag, någon är du

Ja, en människa, en människa ja
ja , en människa ja, en människa ja
Av kött och blod
Av kött och blod
(Uno Svenningsson och Fredá)
 I MIN INNEBANDYBLOGG

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: David

Det är lite skillnad där på tjejer och killar, vi killar pratar oftast inte om hur vi mår utan mer om andra saker, ni tjejer är ju lite mer "känsliga" och kan prata om sådant. :)

2010-03-30 @ 19:57:54
Postat av: Mona

Du har rätt, Hur mår du? har blivit en hälsningsfras där den som frågar för det mesta inte är intresserad av något riktigt svar.

Jag har slutat svara dom människor som jag vet egentligen inte bryr sig, dom säger jag bara Hej! till.

2010-03-30 @ 20:35:25
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Ingrid

David: Kanske... jag är inte så bra på det där med typiskt manligt kvinnligt. Har pojkar och män i mitt umgänge som verkligen är intresserade av "hur mår du-grejen".

Mona: Man får skilja agnarna från vetet.

2010-04-01 @ 00:07:27

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg