->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Nackskott och innebandy

2010-03-24 @ 16:40:07
VÅLD
Tar jag avstånd från våld? Kändes som en märklig fråga. Svar: Ja, i alla lägen... mot alla och av alla. Självklart! Orkar inte breda ut mig i detta ämne, det är väl bara att söka här på bloggen för att se vad jag tycker. Vi får inte heller glömma människorna (blödiga jag)... Hoppas att stöd och hjälp erbjuds även när det blåser.  
Läste Thomas Brottmans blogg. "Brolles" ord (handlar om en av de senaste anmälningarna) "Han är en vän" KÄNNS... det gör ont för alla inblandade. 
Kanske kommer något gott ut av detta, vad har jag svårt att se men man vet aldrig.     

NACKSKOTT
Känner mig oerhört gnällig, det finns ju människor som har ont varje dag och hela livet. Just nu har jag grymt ont i nacken och axlarna. Det känns som det hindrar blodet att nå hjärnan. Jag är en himla trist mamma och vän...
-"Har du nackskott Ingrid" fick mig att skratta.... annars skrattar jag inte så mycket. Jag fattar inte HUR de som har ont varje dag orkar, men jag har sett ATT de orkar.

FEMTE
Grattis Falun (dam) som tvingade fram en femte angörande... det verkar vara Dalalagens grej i år. Mora och Faluns herr och dam. Endre och AIK får en extra slant i kassan och jag hoppas Balrog drar publik i sista "kvarten".  Klirr i kassan är inte det sämsta. Oddsen talar för Balrog, AIK och Endre, eller? Andreas Lundmarks utspel igår behöver han inte äta upp idag:).

TV, IGEN...
Det kommer mycket mer feedback om det jag skriver nu än för bara ett år sedan, FB är väl en av anledningarna och sedan har väl fler hittat hit. Det är bra med feedback, nyttigt och...
Jag blev uppmärksammad på att jag tidigare skrivit att det var tveksamt att klubbar tackar nej till TV-matcher av sportsliga skäl. Att jag sågat detta. Har inte letat bland mina inlägg men...  det innebär inte att jag har förståelse för att det kan finnas ett visst motstånd att arrangera matcher. Inte bara på grund av golvet.

PARKETT OCH RÄTTVISA
Man kan inte skylla på TV-golvet för att man förlorar en match, inte i SSL... iaf inte om man siktar på en SM-final. Men går det att i framtiden skapa rättvisa här så gynnar det innebandyn tänker jag. Undrar vad andra tycker?
Det finns exempel på två lag som är vana på parkett, det står 2-1 i matcher och fjärde matchen spelas på gummigolv, efter det står det 3-1. Som sagt... man kan inte enbart skylla på golvet. 
Nu kanske inte klubbarna resonerar så, men visst finns det anledning att reflektera? Det är knäpptyst, ingen säger att de inte VILL spela på det ena eller andra golvet.
Klurigt: Vill vi göra innebandyn känd så måste alla arbeta åt samma håll, och jag säger det igen... klubbar och TV4 borde inte behöva tjafsa om detta. Det kunde vara en fråga för SIBF el. SEI.

Mera golv: Kommentar från Martin Emanuelsson sist han spelade i Gammliahallen... "ta bort det här golvet" utropade han irriterat. Reserverar mig för att det inte är ett EXAKT citat.

OOPS
Jag såg att jag skrev en konstig grej igår... om IKSU och TV-matcher... hamnade i helt fel sammanhang. Vet inte hur jag tänkte.

ONSDAG = KORV OCH MOS
Det är beställt varmkorv och potatismos av bonus den äldre, *suck* Det är ju sånt man äter på snabbmat ställen. Får försöka piffa till det hela med en god sallad och skyndar jag mig så hinner jag göra "riktigt" mos. Jag skrattar den onda nacken rakt i ansiktet och sätter igång.

13-åringen klättrar idag, har haft idrott och skall sedan träna handboll... känns LITE mycket men hon berkar inte lida av det. 14-åringen spelar sin första utomhus match på konstgräs... känns LITE tidigt. Håller mina barn på att bli stora?

Finns den godaste tunnbrödsrullen fortfarande att köpa utanför Råsunda?

Förbundet tar mer ansvar när det gäller överträdelser i samband med match. Precis som Sirius efterfrågade. 

(Text borttagen).  

Dagens ordspråk: Det är roligare om man har kul.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg