->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

innebandyblogg-ombudsmannen

2010-11-12 @ 22:45:13
har länge känt att det fattas något i bloggsfären. Ni vet som Tittarombudsmannen och Barnombudsmannen.
Därför sökte jag tjänsten som...
innebandyblogg-ombudsmannen. Och jag fick jobbet, vem annars?
Inbillade mig att jag skulle styra upp det hela. Försvara andra bloggare oavsett klubb-tillhörighet... företräda andra och ta emot klagomål. Skulle inte det vara skönt?  

Men så läste jag på Wikipedia.  
"En ombudsman är person med uppdrag att representera en annan person, ett företag etcetera, exempelvis i rättsliga sammanhang eller vid förhandlingar. Ordet används bland annat om funktionärer i fackliga organisationer och om företagsjurister".
"I politiken betecknar ombudsman allmänt en statlig tjänsteman med uppdrag att skydda medborgarna mot olagliga åtgärder, främst mot myndigheter". (Wikipedia)

Nej, det lät inge kul.

Men precis som Fischer har fått erbjudande att skicka in sina texter till mig om han är osäker på om de blir godkända... Godkända typ av mig, eftersom det trots allt är jag som bestämmer det där med rätt och fel.
Borde jag inte kunna ge alla samma erbjudande? Vara ett filter liksom... så det blir lite lugn och ro i cyber. Kanske lite censur också... Allt på frivillig basis.

Det finns de som tycker att jag INTE skall yttra mig överhuvudtaget. Men hallå... Vem skrev först? Vems blogg är äldst? Ja, men då så...

Du kanske inte gillar ironi... Tack för att du ändå läste ända hit.

Blogga aldrig när du är full, säger livscoachen. SYND att jag inte kan skylla på det. *ler*

Nä nu skall jag ägna mig åt livet... det som är på riktigt.
/Ingrid i Umeå

Detta inlägg är tillägnat Långa Farbrorn. Tack för att du finns!  
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: bulten

jihde hellgård kommer tillbaks till linköping

2010-11-12 @ 23:00:51
Postat av: Jonas

Ägna dig åt livet Ingrid, det är du och livet värt men glöm inte att fortsätta blogga :)

2010-11-12 @ 23:07:23
Postat av: Anonym

När prinsessan talar smälter vilket hjärta som helst.

2010-11-12 @ 23:07:42
Postat av: Ulf

Nu kan jag sova gott i natt. Äntligen styr du upp. Rätt man är ibland en kvinna. Hur gör man glada gubbar? ler

2010-11-12 @ 23:31:36
Postat av: capello

Jag LOVAR att skicka in alla mina bloggar till dig för granskning, om du blir ombudsman för mig, behövs nog för min del ...

Om vi skippar bloggdrycken (alkohol) då kommer inga fler blogg från mig, och du lev livet men fortsätt blogga ...

kram på dig ...

2010-11-13 @ 01:26:23
URL: http://capello.nu/
Postat av: Jonas #2

Frågan är vem som skall styra upp dina egna texter? :)))Bra initiativ med ombudet och humor behövs.

2010-11-13 @ 10:46:33
Postat av: Ingrid

Angående Jihde: Jihde är välkommen tillbaka. Profiler behövs.

Jonas: Tack, tur att man kan göra både och. Skall ner till dina trakter om ett tag. Hör av mig om jag har tid.



Ulf: Ha-ha... varmironi måste jag säga. Svar angående glad gubbe:

Du tar inom-parates knappen och knappen med två prickar (:)

OBS: håll in den svarta shift-tangenten... den med en pil (↑) uppåt. I bloggvärden kallas den också caps-stora bokstäver-knappen. Lycka till!

2010-11-13 @ 11:27:45
Postat av: Ingrid i Umeå

Oj missade att det kommit fler trevliga kommentarer.

Rune: Kanon, bara att skicka texter. Gissar att jag får en heltidsanställning som bloggombud i sfärenler. Kör på Rune!

Jonas 2. Bra fråga. Kanske någon som erbjuder sig att hålla koll på mina texter vad det lider. Förslag,någon? ler

2010-11-13 @ 11:35:55
Postat av: Mona

Bloggdryck?

Det är därför jag aldrig rör upp några känslor alltså, jag använder mig inte av bloggdryck :)

2010-11-13 @ 16:08:25
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Jenny

Skulle kanske vara bra med en bloggombudsman. Skriver lite om innebandy ibland. och blev påhoppad av någon anonym människa som påstod att jag plagierat och snott texter från andra bloggare, samt andra bloggare åsikter. Sådant är aldrig kul när man är oskyldig. Så skulle nog kanske behövas er ombudsman...

2010-11-14 @ 14:00:08
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Mona: Det där att inte blogga när man är full är något jag får höra när jag skrivit knasiga saker. Det har inget med alkohol att göra... egentligen. Kanske skall testa bloggdryck själv så kanske jag slutar väcka irritation:)

Jenny: Varför inte kul? Om man är oskyldig spelar det ju ingen roll.

Men skicka dina texter till mig du med:)

2010-11-15 @ 13:30:28
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg