->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Min VM-trupp, Skyll på stjärnorna... inte på mig

2010-11-15 @ 23:56:22

Så där ja...
har väntar ända till idag med att presentera min VM-trupp. Det här är MITT VM-lag. (artikel på Expressen om petning av Peter Sjögren).
Vad har jag för val liksom? Mitt lag... de utvalda, som skall kriga för VM-guldet. KRIGA!

Sedan kan folk tycka att det är tjänstefel att ta inte ta med den ena eller andra. Tjänstefel? Böter och fängelse? Nja... ordet används slarvigt...

Wikipedia
Tjänstefel är ett brott enligt svensk rätt (20 kap. 1 § brottsbalken), som innebär ett åsidosättande, av slarv eller uppsåt, vid myndighetsutövande, av vad som gäller för uppgiften. Åtal och fällande dom leder till böter eller fängelse i upp till två år, men vid grovt tjänstfel kan fängelse i upp till sex år utdömas. (slut citat)

Inte tjänstefel va?

Skrattade gott när jag hörde att man startat en insamling till Mr Jihde, så att han slipper göra comeback.  Jihdes-vänner eller något i den stilen. Tänk att Niklas Jihde fortfarande väcker så mycket känslor. 
För några år sedan lät det som han mer eller mindre skrivit livstidskontrakt med AIK. För mig kvittar det. Huvudsaken han har kul. Niklas: Det är roligare om man har kul, jag lovar. 99,9.

Någon som tittat på SSL-tabellen idag? Mullsjö, Balrog och Mora har lika många poäng.

Idag har det nära på varit besöksrekord på bloggen, tangerat rekord...den här säsongen. Varför? Inte för att jag bryr mig *ler*
Blogg = garanterad Ego-tripp. Inget fel i det... Ego, med stor bokstav. 

Jo, jag har sett TV-matchen, men efter gårdagens ord inoffensiva backar... i min analys efter City vs Helsingborg avstår jag från annan kommentar än.. Grattis Warberg.  Matchen bättrade på poängen i min "Drömfemma". Där Carnestam, Bult, Björk fanns med. Poäng från alla dessa...
Patrik Hagberg är för övrigt den som gjort min säsong hittils. Vilade honom en match, och det straffade sig direkt.

Bult, Björk och Hagberg... har varit säkra kort liksom. Men bara 22 poäng den här omgången för mig...



Bild: Privat 
Från 97:ans kamera... Bara hon och jag hemma nu. MYS! 

   


Just nu går två låtar varma här. Den ena är Lundells "Skyll på stjärnorna".
Skyll på stjärnorna
Skyll inte på mej
Skyll på stjärnorna
Som vakar över dej
Skyll dej själv
Som lever dessa underliga dar
Skyll på stjärnorna
Så stannar jag kvar. (Ulf Lundell)

Den andra är Hellströms "Det här är min tid"
Dom sa se och du blundade
Dom vaknade och jag var så trött
Dom sa fort och jag sa långsamt
Dom levde i misär och jag hörde stråkar
Dom tappade och jag hittade
Dom gick iland och jag flöt iväg
Det här är min tid (Håkan Hellström)

-Från en innebandyblogg nära dig /Ingrid

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Jag finns för dig. Lämna det mörka se det ljusa, Tedenby

2010-11-17 @ 01:10:29

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg