->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

City vs snåla Linköping

2010-10-11 @ 11:21:55
Att tvingas föra spelet kan väl liknas vid att gå in i en affär med en tonåring som egentligen inte vill visa sig på samma sida av stan som icke namngiven vuxen. Det är liksom siffrorna som bestämmer... hotet om att måste betala dyra jeans ur egen kassa i det ena fallet... uteblivna SSL-poäng i det andra. 
Ja... det var dagens liknelse:) 

ENVISHET. Tålamods-kampen vann båset i Linköping... inget av lagen ville föra spelet. Snåla Linköping gjorde det stundstals riktigt svårt för Umeå City. Tror att City väntade på "pigga nykomlingar" istället dyker ett lag upp som backar hem och väntar på misstag... som inte alls bjuder på något.  Inget är gratis liksom. Jo, de bjöd på en del... pigga och hungriga kontringar:). Från läktaren såg spelet därför taffligt ut från hemmalaget, men måste säga... City vill inte föra spelet, blir tvungen och.. ... fixar det ändå. (4-4 efter SD)

Gissar att Stefan Hedlunds Linköping kommer att ställa till det för fler lag... Det finns intressanta spelare och är nog svåra att möta - särskilt för vissa.  

SKOTTMISSAR?. Linköping täcker hur mycket skott som helst... City FÖRSÖKTE verkligen skjuta och skulle ha vunnit skottstatistiken överlägset om det inte vore för... Bollen tar på en motståndare och går över, bollen fastnar på en klubba... Sedan gör man en hel del SKOTTMISSAR också... Nytt ord... skottmissar. Eller heter det kanske SKOTTFÖRSÖK. Å andra sidan... det kanske inte var City som inte fick till skotten utan...
Tänkte på Kristoffer Kranberg i vissa situationer när jag såg bortalaget... klubban stadigt i golvet när motståndarna vill och försöker skjuta. Föredömligt där...

SEVÄRDHETER. Matchen hade helst klart höjdpunkter, det skulle gå att klippa i hop några riktiga höjdarscener i e sevärd film. Snygga mål, en klockrena spelvändningar. Skott som täcks ála... en back i finska lanslaget. Räddningar som gör en varm... Vi såg två duktiga målvakter igår. (Den UNGE målvakten i Henrik Qvist läste jag någonstans.. 29 år. Jo ung, om man jämför med mig). 

När Linköping går från 1-2 till 2-2... tänkte jag... snyggt mål. Men målet var snyggare än det såg ut:)...  3 mot 2 situation... I de lägena får publiken se megasnygga mål.
Bäst på banan idag var... #56, Marcus Johansson Linköping och... ja, jag måste säga Mats Jonsson i City. Egentligen borde jag lyfta fram någon back, det var liksom backarnas match... och ändå inte *förvirrad*.  

I tredje gladde jag mig åt aktivitet i Citys bås. Coaching jag saknade i en del matcher fjol. Bra där! Var inte City ändå närmast av de båda lagen att ta full pott? Tydligen inte... Fick höra efter matchen att bara enögda säger så. Ja, ja... i så fall är jag enögd. Tycker ändå City skall vara nöjda med oavgjort, eller?

"Båda lagen vann", sa min innebandyguru 8 år. Ja... ja.

En sak har Stefan Hedlund, headcoach i Linköping gjort riktigt dåligt... tagit in två stycken Marcus Johansson:). Ibland kan man läsa i matchprotokollet... mål: Marcus Johansson, assist: Marcus Johansson.  Kanske dags att kalla den ene JR?

Ikväll föräldramöte... konstig planering av skolan. Det är ju innebandy på TV. Bottenmöte sägs det? FCH har två poäng mindre än Caperiotäby, SM-tvåan ifjol. För tidigt att prata om bottelag ännu... Mullsjö i TV, minns matchen mot Falun förra gången de var uppe. *ryser*

PÅ SKOJ. Min drömfemma... 34 poäng, hyfsat ändå (men en match kvar i omg 4... hade ingen spelare i Vreta el Dalen)).
Omg.4. Sjögren WIC, Calebsson PIX, Eric Björk FAL, Bult Larsson WIC, Rikard Ericsson, WIC, och Micke Karlsson BAL.  Får tacka Warberg... för att de levererade. De som delat på sin första femma.   

Mer femman: Tydligen kan man vara med i serier (se länk till vänster)... jag gjorde en igår. En för enbart omgång fem. Alltså... ingen får ta mig sig poäng från tidigare omgångar (vi räknar bara omg. 5). Snabba ryck... omgången börjar idag. Utmana mig gärna med en kommentar eller skicka ett Mail (e-postadress ovan).  Eller gå med "Omgång fem -utmanarna" på drömfemman.se. Roligare än jag trodde... gratisnöje.

Grattis Sandåkern också, historisk första poäng i Allsvenskan. Gratis Ove:)

Ner med klubban! 

/Ingrid

Uppdat. om drömfemman:
Hade en utmanare i omgång 4 som ställde upp med: Billy Nilsson, SIR. Lorendahl och Fischerström AIK. Domeij CITY, Daniel Johnsson, FCH. 14 poäng tog han hem.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: PK

Tja, Vad heter ditt lag på drömfeman?

2010-10-11 @ 12:03:50
Postat av: Ingrid

Till PK

fempoäng med små bokstäver.

Just nu tror jag min femma för omgång fem är lie tilltrasslad av en nära vän som loggat in.

Hinner fixa det innan kvällens match

2010-10-11 @ 12:38:08
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Tomas

Linköping vann i båset. De spelade mycket smartare än UC.

2010-10-11 @ 19:18:50
Postat av: JK

Här är min femma

Keeper Sjögren

Bult Larsson

Rasmus Sundstedt

Rickie H

Danne Bron

/JK

Nu vill jag se din trupp.

2010-10-16 @ 12:31:24

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg