->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Surt med förlust mot AIK - dumt gjort

2010-10-15 @ 17:01:26

Tung förlust mot nykomlingarna AIK igår. En som inte kunde hålla MODO-fanan högt hela matchen var assisterade tränaren Andreas Johansson… Efter en "solklar hakning" ger han sig in i en hestig diskussion med domaren. Och åker ut på snack, matchstraff… Bara i innebandy?

Det är klart att Modo ville vinna på Hovet… mot AIK. Mycket känslor… ”Det var dumt gjort”, de orden hedrar honom och värmer det Modo-hjärta som fick se sitt lag förlora igår. Johansson fick snällt lomma ut från arenan. Solklar hakning? Det är upp till Johansson… Grattis Gnaget.

INNEBANDY. TV-expertens fråga i senaste TV-matchen: Vad är det ni söker i powerplay? Vi vill göra mål!  Ja… inga krångliga ord där inte.

Det blev en "tråkig vinst" för Helsingborg… som på något sätt förväntades be om ursäkt för sitt tråkiga spel. De spelade väl det hockey skulle kalla bortaspel på bortaplan… en coachseger. Grattis Helsingborg, bra gjort!

Blogg av kapten Magnus Anderberg... citat: "Jag har sett andra lag, i alla idrotter, ta segrar som den vi tog ikväll. De fick också med sig tre poäng hem" Just det!

FINNAS. Man kan vara värdelös på något, helst kass… men aldrig betydelselös. Man kan göra något ovärdigt… känna sig värdelös, agera på ett oproffsigt sätt, säga och göra idiotiska saker. Men finns det människor som saknar värde? Luktar lite gaskammare…

MER PLAST. Stort grattis Dalen som tog en skalp i veckan… vinst mot Storvreta på bortaplan. Gissar att det var glada miner i bussen hem…

Rönnby ångar på... på väg till SM.final i Malmö? En intressant innebandyhelg väntar för många...  själv skall jag ha höststädning av gården, agera barnvakt. Vara assisterade packare för väska på väg till San Diego.

Liten sväng till Gammliahallen på söndag kanske?  

FACEBOOK. Funderar på att starta en blogg om att introducera Facebook... alltså, vilken utmaning att försöka lära någon som är helt clean... Har skrattat sjukt mycket... eller vad sägs om "Har nu varit med på Facebook i ett dygn utan få ett enda chatt" "kan alla läsa mina chattmeddelanden?". "Jag har skickat ett meddelande till dig. Har du fått det?" "Varför har Robert lagt ut en båt på sin sida" "måste ja tacka ja till alla som bjuder in mig som vän" "om jag ångrar mig då?".
Folk kanske inte visste det men... det är inte jag som bestämmer över Facebook.. heller.

Det är tur att det finns människor som gör sig sjukt mycket bättre live än i cyber.  

Lundell: Isabella... låt inte
"Det kan hända så mycket på bara några år. Du kan tappa den där blicken som är så klar.
Tappa dina drömmar, tappa alla svar tappa allt du har"

 /Ingrid


Uppdaterar 18.30: Glömde Peter Fischerströms fråga: "är det föresten ok att skriva namn i bloggen?"
- Hm...Fischer, för att det skall bli helt rätt... du har ingen bloggbibel va? Enklast är kanske ändå om frågar mig innan... ring om du är osäker. Vi löser det här... tillsammans, vi bloggare håller ihop. Peace!

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Lasse

Bloggbibel? Vem fan tror du att du är?

2010-10-16 @ 07:52:57
Postat av: Ingrid

Lasse: Ja, du... Trodde det var jag som bestämde över internet. Är det inte så?

2010-10-16 @ 14:57:52
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg