->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Sämsta innebandybloggen och kommentarer

2010-09-16 @ 21:58:44

FACEBOOK. Jag är en "random". Välj ett nummer mellan 1 och 187, jag valde 78 och vips så får jag gratta Daniel Werkmäster till biljetter till Sirius premiärmatch. En grupp på Facebook - seriepremiär mellan Sirius och FC Helsingborg. Alla medlemmar deltar i en utlottning. Tur att jag inte valde mig själv, eller typ Rune Engström ... rätt långt att åka till Uppsala för att se innebandy. Nu visste jag inte ens att jag var "jury"när jag valde magiska 78. Jag en random-person.

Det finns en massa innebandy-fans-grupper på Facebook, kul och så men... Hur sjutton når vi utanför våra egna led?

SÄMST. Som bloggare har jag fått min dom, jag skriver sjukt bra har intressanta ämnen, är kunnig...  MEN det är sjukt tråkigt att läsa här för att jag skriver för långa texter. (ej ordagrant citat)  Åhhh, det är så sant det där med låååånga texter. Har försökt bättra mig men... Förlåt, jag vill att läsarna ska trivas å samtidigt skriver jag zappar jag ur huvve.
Och nu kan jag inte längre tänka "jag är iallafall bättre än Stefan Hedlund". Mr "Heda" har alltid haft långa långa texter. Nu är jag sämst Heda, kan du inte börja blogga igen?
Dags att utse Sveriges sämsta innebandyblogg? *ler*

KOMMENTARER. Kulturen bland innebandyfolket är en aning trist, få kommenterar... väljer att istället höra av sig via mail eller på Facebook. Visst, kommentarer kan barka åt skogen... men nog skulle bloggarna bli LITE intressantare om feedback kom direkt... i bloggen.

Gårdagens inlägg väckte massor med känslor, fick mycket feedback på olika sätt. Kunde inte hålla tangenterna i styr:). Besöksrekord den här säsongen (som iofs inte ens börjat). Det märks att det närmar sig... 42 timmar tills AIK och Balrog drabbar samman på Hovet.

Igår tog IBK Dalen emot Umeå City i DM-final, Dalen tog hem matchen... att City var så bleka som media har rapporterat... råder det delade meningar om. Det bästa hade varit att City hade tagit hem den här matchen, en perfekt uppladdning inför derbyt i SSL. Det som skall visas i TV. Grattis Dalen, i nästa derby är det... derby.

Oj, Rönnby förlorade mot Örebro i dagens träningsmatch. Vilken boost för Örebro, nykomlingar i elitserien. Titta på Kenneth Strignérus bilder från matchen. På tal om Rönnby, hörde att 30-åringa Karolina Widar är hetare än någonsin...  Vissa spelare blir bara bättre och bättre. Heja mamma Widar.

Såg att innebandyn kör som fotbollen gjorde tidigare, tecknar avtal med SPORTSPHOTO. Det var inte poppis när fotbollen körde med det konceptet. Innebandyn kanske har en bra deal med media. Kommentar dagspress "Vi hade liknande problem med fotbollen förr men de insåg att det inte funkade". 

0-2 mot Brynäs. Taarki... tack. Älska MODO
 
Fick ett telefonsamtal kl 13.00 "Ingrid, jag har bjudit hem gäster ikväll. Kan vi äta hos dig?" Snyggt, eller hur? Log medan jag lagade mat, vad spelar det för roll om man lagar till två, eller sju? Någon mer som är hungrig? Hör av er bara.

Till alla män: Fria inte till mig i TV, snälla.
Hur många tecken blev det här?

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: capello

hej på dig, VA vill du inte umgås med mig i Göteborg ... :-(

Tur att jag inte blev nämnd som sämsta bloggare, men jag skriver ju bara kort nuförtiden ... :-)

I min blogg ser ni iaf hur det slutar nu på lördag och måndag :-). Sen kör vi vidare... ciao

2010-09-17 @ 00:02:04
URL: http://capello.nu/?p=7907
Postat av: mister micke

DM finalen handlade nog mycket om prestige. Att den är så här nära inpå SSL starten har nog en betydelse. Dalen är större och vill visa det. Spännande att se vad SSL matcherna är slut. Själv tävlar man också om Sirius biljetter ( Dock genom att tippa resultat på Storvreta-Täby matchen). Har fått erbjudande att vara med i Lottning men det är inte min grej....

2010-09-17 @ 10:35:31
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Rune: Umgås med dig i Göteborg? Sirius vs Helsinborg spelas väl i typ Uppsala:). Angående hur det går, skall läsa din blogg senare. Du har ju aldrig fel ironisk

Mr Micke: Ja spännade, många säger att serien aldrig varit så bra som i år.

2010-09-17 @ 14:54:45
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Angela i Göteborg

Hejsan!! Jag har följt din blogg ganska länge men har aldrig kommenterat innan. Jag tycker om dina långa inlägg blandat med humor, fakta, tankar o allvar!!

Är ingen spelare längre men har mina ungar i Pixbo och följer träningar och matcher aktivt.

Om man får säga något om bloggen så handlar det mest om layouten. Den är lite rörig och svårläst bara :)

Keep on writing!

/Angela

2010-09-17 @ 23:19:17
Postat av: Anette

Hej Ingrid,



Precis som Angela så tycker jag om läsa dina alster:)

Men håller även med henne om att det är svårt att läsa ( hjälper inte ens med läsglasögon haha )Jättejobbigt för mina ögon att fokusera på den lilla texten mot vit bakgrund och allt "plotter" runt om kring med ord.

Det är skönt att ditt sommarlov är över och att du kommit tillbaka med härliga, roliga och intressanta rader

2010-09-18 @ 12:12:40
Postat av: Ingrid

Till Anette och Angela.

Tack snälla för feedback, jag har fått synpunkter på min bakgrund tidigare. Det är klart jag måste göra något åt det. Blogg.se är inte optimal...och jag har kanske skrivit något galet koderna så det blir "suddigt". Kul att ni läser här.

2010-09-18 @ 15:22:10
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ingrid, jag får också höra att jag skriver för mycket text om jag ska skriva något på bloggen;) Vissa gillar bloggen, andra tycker jag är rasist och vissa besöker sidan och kommer aldrig mera igen :) haha.

Tycker du har bra koll vad som sker i innebandysverige :) eloge :)

2010-09-20 @ 01:49:51
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jenny: Det är upp till läsarna att tolka det bloggare skriver. Och om de skall läsa eller inte. Har aldrig gett mig ut för att vara expert som andra bloggare menar att de är.

2010-09-20 @ 08:42:07
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg