->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Festis och Pucko, betyg samt Årets tränare

2011-02-21 @ 12:52:51
BLOGG OM INNEBANDY. Nu har jag löst det där med betyg och festis. På en affär nära mig hittade jag lösningen på det där med vilka som skall bli "Matchens Festis". En låda med namnförslag, helt enkelt. Förslagen lämnar i till mig... för enkelhetens skull.  Ätligen skall det bli rätt och vist =rättvist.

 

 Från och med nu sätter lagen också sina egna spelarbetyg. (Kan också lämnas här) Konstigt att något som ingen bryr sig om ändå avhandlas ÖVERALLT. Det är bara att köra Magget! Jag trodde det skulle bli lugnt när betygen undertecknades med namn. En förändring man gjorde efter önskemål... bra att folk ställer upp och skriver trots att ingen tackar dem.

Själv kommer jag att fortsätta att kommentera betygen... Om inte annat för att själv framstå i bättre dager än de som skriver in siffrorna.:) Få se nu, vilka vill ha en femma i betyg? Messa, skicka E-post eller sök igen mig på Facebook.

Till er som läste om beeptestet... och Bults blogg.
Mathias Bult Larsson blev inte etta, enligt säker källa kan jag meddela att han blev trea. Hur många har legat sömnlösa och undrat? "Bult inte bäst i test" som en läsare skrev. Nä... men född -73. Fysfenomen eller värsta tjurskallen? Hasselström och Hadelöv var bättre (23 o 24 år), i ett lag som Warberg. 

Sex festisar att dela på får de här killarna... fyra av dem till farbror Bult, 37 år och levereras vid matchen mot Umeå City. Om han kommer förstås... han skulle ju aldrig mer åka buss till Umeå. "Att gnälla är lite av Bults grej" sa en av hans egna sist de var här. Hm, inte så farligt längre väl?

Festis eller Pucko? ...bilden får hänga med här...


Veckans Pucko går till Magnus Svensson. Som tröst för att han bara vinner med fyra mål mot Falun ett lag som enligt Svensson fullständigt saknade spel och inställning. Är Bagarn verkligen nöjd med Svenssons insats? "Det blev ju knappt som ett rejält träningspass" enligt Magnus i Expressen

Action... håll Mange nöjd. Kan vi hjälpas åt i fortsättningen? Ge Warberg de matcher de behöver inför slutspelet. Mullsjö, Balrog, Helsingborg, Umeå City och Storvreta... där har ni fem lag som gör bäst i att skärpa till er inför mötet med Warberg.

Andreas Lundmark (i Radio Dalarna) och Haijo sa efter matchen att flera saker var bättre än mot Pixbo och Storvreta... att man är på G. Dessutom ger man Warberg credd... fast de bara gjorde sju mål. Men Falun hade nog inte hunnit läsa Manges analys.

Kan man gissa att det ligger något mer än själva insatsen bakom Svenssons irritation? Ja, förutom bussresan och en ej godkänd "inför slutspelet träningsmatch"... Spelarövergångar? Gammalt groll? Så är det ofta med kritik... 

Bakom en hyllning eller sågning ligger ofta egna intressen. Det är nästan omöjligt att vara objektiv. Just nu är det politiskt korrekt att kritisera Falun och deras ledarstab. Rättvist? Till en del är det säkert det. Andreas Lundmark blev årets tränare för några år sedan, då som tränare i elitserien. Någon som protesterar mot den utmärkelsen? Passar på att önska Lundmark lycka till med nya jobbet som rektor... Fullt upp. Kämpa!  Ge Falun ett år till... håller fast vid att det blir en spännande resa.

Minns Brottmans uttalande i lokalpressen efter utklassning, upplagt för sågning...
Citat: Det är sådant som kan hända när vi får flyt och det bara rullar på. Synd bara att det händer när det är stor publik på läktarna och tv-sändning.
Skrev väl något i stil med det själv efter den matchen.
Brolle: Såg du kanske matchen i lördags? Är Falun på G eller en djup svacka? Dags att ta upp bloggen nu?

På tal om Brolle. Expressen skriver för övrigt att Storvreta kan få behålla sin tränare nästa år...

Årets tränare... ja, snart är det dags. Det blir garanterat inte Örjan Lindberg, Peter Wallin, Patrik Eklund, Granelid eller Åsa Karlsson. Fast de kanske förtjänar det... Spelar ingen roll hur bra tränare/team man är... för att få utmärkelsen måste man ha en bra trupp. Allstå ges förutsättningar av klubben. Vill du bli årets tränare så räcker det inte med att vara... bäst. Om man nu kan mäta sådant. Inte heller Virtula lär få utmärkelsen, jo möjligen om Dalen tar sig till final. Till alla er som ger er hjärta... grymt bra jobbat. 

...är en vinnare, vad sägs om det här spelet? 


3,30 i odds... och jag satte en tia. Ha-ha... vilken storspelare jag är. Spelade på AIK också. Två spel och två vinster... detta tack vare att min webbläsare krånglade. Annars hade jag förlorat en del på de spel jag hade tänkt spela. Ibland kan det faktiskt vara bra att inte använda FireFox Får återkomma om de matcherna.  

Oj... skall man bedömas efter det som sas under SM-finalen då blir det tufft... eller vad säger ni andra som satt med? Trodde det var fredad zon... Det som sägs på festen stannar där? Kör man med paparazzi i Malmö?

...helgens innebandy... massor att skriva. Har nu kortat ner detta inlägg till mer än hälften... Kopierat ner alla klokheter till ett dokument och tar det i nästa inlägg.:)
Tog bort allt om Umeå, bara för kul. "Du skriver för lite om Umeå"... svårt att motså.

Funderar hur jag skall ha det i fortsättningen? Hellre ofta och kort, eller långt och bra? Kort är bra... men inte när fläkten blir isig i värmeväxlaren. Det var -25 ute... minst sagt kris.  Att lyfta ut och rengöra alla delar när man är 159,5 cm är ingen lek. Har ont i axlar och nacke.  Men jag behövde inte åka buss... och spela mot ett lag mot fel inställning. Förlåt att jag klagar...

Idag kommer barnen hem... äntligen.
Slå på TV:n ikväll... Linköping vs Caperiotäby. Spelarna har redan börjat höra av sig om önskade betyg:).

/En Innebandyblogg nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Go Mange

Det är väl bra att Mange sågar så att Falun vaknar. Det tror jag spelarna själva tycker.

2011-02-21 @ 13:44:46

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg