->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Årets sämsta match och landets bästa juniorlag

2011-02-14 @ 09:07:49
INNEBANDY. Du missade ingenting... så lät det efter matchen där Umeå City förlorade mot Balrog. Har varit bortrest i helgen och bland annat inte sett "Årets sämsta match". //Uppdaterar 13.24. Blev rättad, för att citera korrekt... "århundradets sämsta match" :)//  
Men jag har ingen aning... då jag inte var där. Men... jag trodde på Umeåvinst, särskilt med tanke på att Micke Karlsson inte fanns med i Balrogs laguppställning. Nåja... Balrogs första trepoängare kom mot City.

Ikväll får jag i allafall se innebandy, på TV... som jag längtar.... Caperiotäby vs IBK Dalen, det skall bli kul.

Lockerud tog sina första tre poäng i årets elitserie, detta mot Ö-vik som får tacka Täby för att de vann mot Karlstad och Örebro.

Säger grattis till IKSU Ungdom som vann en rafflande final i Region-slutspelen i DJSM. Inte otippat mötte man Mora. Det är synd att de fick spela mot varandra redan nu... där har ni kanske Sveriges bästa juniorlag. De skulle ha mötts i den slutliga DJSM-finalen om de inte hamnat i samma grupp. Så tråkigt för Mora att de inte fick gå längre med tanke på det lag de har. Eller vad säger ni andra? IKSU Ungdom tar hem årets DJSM?

Vill passa på att gratulera Ersboda, Holmsund, Sävar, Täfteå som fostrat spelarna, också Vännäs, Obbola och Gimonäs står bakom framgångarna. IKSU Ungdom gör ett gott jobb och är en attraktivt lag för Umeålagens talanger. I IKSU ungdom spelar även Sundsvalls systrarna Wibron, men i övrigt kommer spelarna från våra egna plantskolor. IKSU Ungdom känns som en form av växthus innan elitserien.
Plantskolor som är guld värda och borde sträcka på sig... mycket jobb görs där som glöms bort. Umeå har en bra träningskultur.

Men Umeå skulle behöva mer av framgångstänk, vi skulle behöva skapa en vinnarkultur... Då hänvisar många till IKSU:s alla SM-guld. Men då skall man komma ihåg att IKSU inte hade elitseriens bästa lag då de tog sina SM-guld. Däremot har truppen de senaste åren har varit och är GRYMT bra. Vilka spelare, vilket lag... vilka talanger.

...det har farit mer än en gång genom huvudet att det krävs mer än den bästa truppen för att ta SM-guld. Vilka de delarna är kan/ska jag inte definiera men det handlar om framgångstänk, kultur, inställning... Årets IKSU kanske har det mentala. Många av dem vet vad som krävs, kan gå tillbaka och fundera på vad som tog dem till guld... Hur tänkte vi? Vad gjorde vi? Så skapas vinnare...

Umeå överlag skulle behöva ta ett grabbatag i det där med att skapa vinnare, jobba med de bitar som gör oss framgångsrika. Tänker på Dalen, vad är det som gör att det år efter år går sämre när serien vänder? 
Och Umeå City... hade helt klart chans på slutspelsplats men förlorar matcher man skall vinna och nu mot Mullsjö och Balrog.

Det är tråkigt att säga men "Umeå vinner" måste ses som ett mål, inte som ett faktum... då det gäller innebandy. Med det har jag inte sagt att vi skall räkna bort varken Dalens herrar eller IKSU i årets slutspel. Men det gäller att ha framgång i skallen, om man nu kan säga så. BLI EN VINNARE... Och jag vill understryka att Umeå visst är vinnare, vi har IKSU som absolut kommer att ställa till det i slutspelet. Missuppfatta mig inte. Helgens vinst mot Mora talar för det. (men jag såg inte heller den matchen och kan därför inte förmedla någon känsla... det där man ser som åskådare som inte går att ta på men som betyder mycket i viktiga matcher)

Innebandyns huvudstad, jag är stolt över den. Stå stor sa mamma när hon klädde på mina småsyskon ytterkläderna. Stå stor säger jag... Stå stor ikväll Dalen. 
 
Piteå är verkligen en fin stad, så vacker, trevliga människor. När det gäller shopping (ja, det är helt ok shopping) så har man samlat allt i stadens hjärta. Att se havet... där skulle jag gärna bo, om stan låg längre söderut, var större och... mina barn bodde där. Det låter kanske konstigt, men testa... Jag gillar Piteå. Ett weekendpaket som visade sig vara en höjdare. Bara hotellet är värt ett besök... 

Strax dags för jobb. Nu ses vi ikväll alla, framför TV:n... så vi får ordning på tittarsiffrorna.

Tala inte illa om dina konkurrenter... det säger mer om dig än om dem.

Det är kallt... och alla hjärtans dag. Det ena utesluter inte det andra:) Kalla hjärtans dag?
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg