->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hylla Falun, svidande förlust men inte fiasko

2011-03-28 @ 22:38:43
Johan Rehn (fd Umeå City)... vilken hjälte. Bryr mig inte om att det inte är sexigt att gråta i soffan över idrott (är det inte???)... men jag blev så rörd av att se Rehns  glädje. ("det är så jkl stort" skriver dt.se)

Vilken match det blev, och vilken matchserie. Tack AIK och Falun, att ha fått se två av deras matcher på webben och i TV har varit guld värt för en innebandynörd. 

Gång på gång pratade Conny om "tidernas fiasko om AIK åker ur", jag håller inte med. Falun har ett bra lag, som Andreas Lundmark har fått jobba hårt för att få ihop. Och när de spelar som ett lag och med fokus kan de vinna över alla lag. Även AIK. 
En svidande förlust för de svart/gula, men inget fiasko

Att ett lag gör succé behöver inte innebära att ett annat lag skall kopplas ihop med ord som "skandal"  eller "fiasko". Aftonbladet talar om att AIK grävt sin egen grav.

Jag lyfter på hatten för Falun och tackar båda lagen för underhållning, på hög nivå. Falun tog sig vidare till semi med 2 vinster, 2 suddenförluster och en vinst efter straffar. Kan det bli mer spännande?

Sex poäng mot Rögle skulle ha suttit fint... nu blev det en. Och mitt Modo är riktigt illa ute. Då kan man nästan börja prata om fiasko.. Hoppet är det sista som överger en. Kämpa Modo. Må hockeygudarna vara med er!  

Idrott gör ont, och skall göra ont... I handbolls-hallen sas det i helgen "Det skall göra ont att göra mål" om en linjespelare på 14 år... den finaste tjejen i världen:).

Peace!
/Ingrid

Till er i Uppsala: Klart jag måste hålla på Pixbo nu:), klart jag måste hålla på det lag som slog ut Dalen.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg