->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

AIKs Kranberg slutar och om assistkungen Ketil

2011-03-30 @ 00:31:00
Bult har fått mer än tillräckligt med utrymme i min blogg under den här säsongen.  Men idag förtjänar han en egen rad, den kommer här:
------------------------------------------------------------- BULTS RAD.

Det märks att det känns... Jag tänker på Magnus Anderberg. Sju år i FCH, sju bra år som han själv beskriver det.
"Men jag behöver få veta hur det är att inte spela". För att få veta om innebandyn kommer att saknas lägger han klubban på hyllan. Anderberg kommer att saknas, inte bara i FCH. Tack för många innebandy-minnen! Lycka till!

Många bra profiler har meddelat att de lämnar efter säsongen... det är sorgligt. Tack för allt ni gjort för innebandyn, hoppas ni fortsätter brinna!
Kristoffer Kranberg slutar spela innebandy, vilket tungt avbräck för laget. "Jag älskar AIK, men jag har haft en lång karriär. Nu blir det familj och jobb" (expressen).  
Tack för alla år, det är aldrig tråkigt när du är på banan Koffe.
Hoppas att folk kommer ihåg honom för den otroligt duktiga innebandyspelaren han är.

"Gilla" SDF-SM på Facebook.
Nästa  helg kommer framtiden till Umeå, då är det SDF-SM och många bekanta är i stan, hoppas hinna träffa några... (SDF-SM för 17-åringar som spelas i Umeå 8-11 april)
Kommer säkert att smita förbi någon av hallarna och se framtidens spelare. Leker med tanken att man skulle låta dessa lag möta motsvarande i andra innebandynationer. Jag gissar att vi ligger (mer än) hyfsat bra till. Vid en tävling som SDF-SM blir det så tydligt vilka klubbar det är som bygger Sverige. Se inte bara till var spelarna är idag, som 17-åringar. Vilken klubb har de fostrats i? Tack till alla er som lägger ner ett hjärta för att utveckla talanger. Tack alla ni som aldrig får ett tack!

Nu till NM-sluttspillet
I finalen möts Gjelleråsen och Fjerdingby söndag 10 april i Rykkinnhallen. Jag håller på Gjelleråsen och Ketil Kronberg. Han verkar trivas hemmavid.
Titta i tabellen... Poengplukker i slutspelet... Ketil Kronberg i topp med 20 poäng (7+13), kollegan Robin Matsson gör 17 poäng (15+2). Kan man ana ett visst samarbete här?

Assistkungen Kronberg saknas i Umeå. Önskar honom det allra bästa i finalen om ett par veckor. Ketil gör sällan en dålig match.


Inser att jag skrivit om Kronberg och Kranberg... tur att de inte spelar i samma lag K-bergarna.

Imorgon smäller det... Warberg tar emot Falun i semifinal-seriens första match. Domarvalen var oväntade... man kör tre domarpar  i de båda semifinalerna. Spännande nyhet, kan bli bra. Fick frågan av David som bloggar vad jag ansåg om att Göteborgsdomare dömer Pixbo "i slutspelet som mot Dalen och även nu mot Vreta"?
Ingen lätt fråga, å ena sidan, å andra sidan...

Mitt svar nedan och de riktiga experternas svar på Davids innebandyblogg:

"Generellt tycker jag man bör undvika att döma lag som man har koppling till på ett eller annat sätt. Både för lagen och domarnas skull. Så svaret är nej.
Samtidigt bör de bästa domarna få döma de viktigaste matcherna.

En domare på den här nivån skall kunna vara objektiv, men även om domarna klarar detta så är det inte säkert att inblandade lag klarar det...
De bästa domarna får inte döma VM-final. Synd men sportsligt rättvist"? (slut)

Angående onsdag: Gör någon glad!

//Missa inte Warberg vs Falun, live... på Svs:s hemsida//
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Jonas Robertson

Robin Mattsson är så sjukt bra, ville han satsa ordentligt på innebandyn kunde han bli ännu sjukare... ;)

2011-03-30 @ 10:46:18
Postat av: Matte

Spelas väl en annan match idag också har jag hört. En semi.

2011-03-30 @ 18:10:41
Postat av: Micael Fasth

Jag ber alla innebandyvänner notera den INNEBANDYMANIA som TV4 Sport bjuder på i helgen. Vi visar fyra SM-semifinaler på fyra dagar! Fredag: Pixbo-Iksu och Pixbo-Storvreta. Söndag: Mora-Djurgården. Måndag: Warberg-Falun. Partytime! Excellent!

2011-03-30 @ 20:04:14

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg