->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Bult -en stjärna på alla sätt

2011-10-04 @ 11:17:12
I våras la han av... en av de största. ... Mathias Larsson.

Bild: Från ML:s sista match. Lånad av Kenneth Strignérus dock redigerad av mig, originalbilden kan ni se här.

Det här inlägget skrevs då. Orden är innebandyprofilers efter frågor från mig. Inleder gör backgiganten Peter Fischerström, även han la som bekant klubban på hyllan i våras. (Han borde få ett eget inlägg vid tillfälle).

Här är Fischers ord om Bult:
Om jag säger Bult, vad säger du då?
-Irrationell spelstil och irrationellt vokabulär, fantastiskt kul både på och utanför plan.

Bult förr och nu...
-Han var nog grinigare förr, fortfarande extremt sköna avsågningar på plan dock.

Bult hade jag gärna haft i mitt lag för att....
-Han är en fantastiskt sevärd innebandyspelare och en av världens bästa backar.

Bult en stjärna... motivering:
-På alla sätt..

Mitt bästa/sämsta minne:
-Sämsta är nog att han gjorde mål på sin straff mot oss i sm-finalen 2008, bästa måste vara någon sjuk kommentar som inte lämpar sig att göra offentlig…
/Peter Fischerström 

Dalens Peder Bodén:  
Bult hade jag gärna haft i mitt lag för att:
..han är en av världens bästa offensiva backar med en enorm vinnarskalle. Han snackar dessutom en underbar värmländska som han portionerar ut med en skön mix av ironi och humor.
En annan fördel är att jag inte ens skulle vara nära att vara äldst. I hans ögon skulle jag säkert bara vara en liten junior…
/Peder Bodén

Åsa ”Kotten” Karlsson
Om jag säger Bult, vad säger du då?

-Jag säger en lojal lagspelare som alltid ger 100%. En spelare som ogärna sätter sig själv i främsta rummet men ibland är det oundvikligt och då blir det både snygga mål och framspelningar från hans klubba.
/Åsa Karlsson

Kent Göransson, tränare i Helsingborg om Bult.
-Mathias är ju en riktigt bra innebandyspelare men kanske framförallt en fantastisk människa. Han har alltid nära till ett garv och tillför så enormt mycket i ett omklädningsrum vilket gör att alla andra känner sig trygga i hans närhet.

-Hans sämsta egenskap är ju ganska enkel, nämligen hans fobier såsom sjösjuka, flygrädsla och allt var det nu är.
-Innan detta VM-året 2010 så hade jag aldrig fått förmån att vara tränare för honom då han var i Schweiz när jag var i Varberg och han slutade när jag kom till landslaget. Jag konfonterade honom i denna fråga med att han nog inte gillade mig vilket han med bestämdhet viftade bort, undrar egentligen hur det var med det.

-Hur som helst, ett stort hål kommer skapas i innebandysverige i avsaknaden av "Bult".
/Kent Göransson

Till sist:
Tänk att det började i Grossbol-Skived Allmänna IF 86.

Nu blir det ingen fler comeback för "mannen som älskar innebandy på riktigt". Det har märkts både på och utaför banan. Jag tror vi kommer att få se honom i något innebandysammanhang i framtiden.
Larsson -Envishet när den är som bäst, när andra i hans ålder var innebandypensionärer blev han... Årets spelare (2006/07). Ett fysfenomen dessutom... toppade testerna, alltid.

TACK Mathias för en himla massa! ...och eftersom jag råkade se: 
 Grattis på födelsedagen också, några dagar i förväg. Var det 28 år?
Få se nu... dagen efter fyller jag drygt 25:).

Tack Fischer, Kotten, Peder och Göransson för er medverkan.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Magnus

Bult é king.

2011-10-04 @ 15:55:09
Postat av: JK

Han är redan tillbaka i innebandysammanhang. Han hjälper till och tränar Warbergs F02-lag.

2011-10-04 @ 17:14:10
Postat av: Anders H

Hylla de som hyllas bör Bult förtjänar det.

2011-10-04 @ 19:16:27
Postat av: Ingrid i Umeå

Till Mr JK: Men kanske något utanför Varberg i framtiden. Typ landslaget.

Till Magnus och Anders: Jo, så det.

2011-10-04 @ 19:59:10
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg