->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Lojalitet i och kring landslaget, Dalen till final, SDF-SM och sånt

2012-04-13 @ 13:23:33
IBK Dalen tar sig rättvist till SM-final, de uppträder som om de vet vad det handlar om både på och utanför banan... ändå har de aldrig vunnit något. Som Umebo var det naturligtvis speciellt att vara med när det avgjordes. Men det är inte första gången för mig:), har ju varit med om "IKSU-eran" (OBS! Uppdaterar: menar då jag hade anknytning dit, inte att deras tid är förbi) , dock aldrig 2700 galna människor på läktaren.
Jag såg matchen med min dotter (-97) i sista perioden utbrast hon "mamma jag vill gå och byta av Maud i fiket, hon borde få vara med om det här". Vad säger man? Blir stolt över 97:an... vilket hjärta hon har och jag höll med henne, nog fanns det människor som var värda att se matchen... Dalenhjältarna. Har sagt det förut.. Maud, Malte och Ulla har SM-guld i service och alltid ett leende. Så synd att fiket i nya hallen ligger i foajén.. så att personelen inte kan se matcherna.

Om matchen finns det massor att skriva, plus och minus och jag säger så. Det här att jag aldrig bloggar samma dag jag blir upprörd är inte så dumt, särskilt inte för min egen del:). Låter man saker sjunka in så...
Tack för en intressant semifinalserie!

Nu börjar veckan för Dalen då de får känna sig som idrottsstjärnor på riktigt, det får innebandyspelare sällan. NJUT! Njut av allt som händer under dagarna runt finalen. Glöm inte bort det...

Idag spelar DIF-IKSU och Pixbo-Mora, en av matcherna går att följa på webben. Det är matchen som spelas i Göteborg. Jag vågar inte tippa matcherna... 2-1 i matcher fördel hemmalagen.

Det här med landslagstruppen... det ser inte bra ut att det (ser ut att) finns läckor. Någon som är kompis med någon på förbundet? Spelare som läcker? Det ser inte bra ut, det är inte proffsigt. I innebandyns lilla ankdamm kan folk lägga ihop helt felaktiga stickor... Ingen i respektive förbundsledning kan vara nöjda med detta. Bloggare som går ut med debutanter med mera gör "läckorna" en björntjänst.  Täpp till nu! Lojalitet är A o O i ett lag, även i ett landslag.

Det är SDF-SM i Umeå, är ledig och kan se en del. Har en del småtrevliga uppdrag men mest njuter jag... Har gjort en intervju som måste ligga till sig, kanske hamnar den på magget.

Idag hände något charmigt... en läsare hade tagit reda på var jag satt och kom dit med ett paket. I paketet låg en T-shirt med tryck "Ingrid i Umeå". Det är lite lustigt det här med blogg... läsarna "känner" en men vet inte hur man ser ut.
Nu glömde jag dessvärre tröjan i Gammlia Väst och vill därför varna... det är inte säkert det är mig ni ser i "Ingrid i Umeå-tröjan" :). Det finns innebandyfolk som har Ingrid i Umeå i telefonboken. Det är charmigt... sedan gillas det inte av alla att jag valt ett "nick" men det får man ta. kan säga att en vän även kletat ner "ingrid i umeå" på kortet jag bär om halsen under tävlingen... tur att det inte skrevs Innebandy-Ingrid:) Jag har världens bästa läsare!

Nu dags för favoritfiket och en latté.

Uppdaterar kanske en del från SDF-SM på Twitter..
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg