->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Henrik Stenberg -all heder, om sågningar m.m. (uppdaterat inlägg)

2012-01-25 @ 13:04:05
Läste just på Innebandymagazinet och unt.se vad Henrik Stenberg säger om att han inte är uttagen till Finnkampen... Killen växer i mina ögon med orden "kan vara lite bra för mig". Tror inte han är nöjd med att stå över (eller petningen som många säger)
"Innebandyn är sjuk" skrev sportjournalist, ingen konstigt med en sådan reaktion. Man står sina egna närmast. Stenberg väljer dock en annan väg som jag tror gynnar honom. Dessutom... till VM är han med gissar jag. "Kan vara lite bra för mig" signalerar, "nästa gång då"...

Under åren jag skrev på Innebandynytt och daminnebandy-sajten blev det en och annan intervju med Jan-Erik Vaara. Mer än en gång sa han "det finns alltid en förklaring" på mina frågor om truppen.
Så är det... även nu när det är Vaaras jobb gäller herrlandslaget.

Det där med uttagning... tar ett exempel på hur det kan låta då jag tänkt... ANDAS.  
På Gotland ger pressen inte upp i första taget. Hur många artiklar har man skrivit om det faktum att Endre saknar spelare i landslaget. Och hur många gånger har Endres sportchef mer eller mindre sågat landslagsledningen(s arbete), läste nyligen en artikel om U19.  Alla står sig själv närmast men i flera fall har tränare och förbundskapten i damelit varit överens om att spelare av olika anledningar inte passar in (just nu) i kommande blågul trupp. Kanske inte på Gotland? Men... "det finns alltid en förklaring" och det är inte alltid något ansvariga kan gå ut med.  
Ibland har jag tänkt när tränare eller andra i en klubb sågat förbundskapteners jobb... att i lagledningen finns människor och mycket av jobbet bygger på bra samarbete mellan landets tränare och FK där ömsesidigt förtroende underlättar.
Kan förstå att Endres sportchefs/lagledares reaktion på att elitspelare får stå över U19 och Holm tar med två Div 2 spelare. Funderar mest kring de där "skandalrubrikerna". Men personer som brinner är viktiga, inget snack om att Göran gör det. Härligt att det finns sådana som han.

Det finns många spelare som aldrig spelat i landslaget trots att de gjort avtryck i den svenska ligan. Martina Söderkvist är ett sådant exempel. Världsklass men inte med i blågult. Tycker inte man kan säga att hon "dissats" utan helt enkelt inte varit den spelartyp blågult efterfrågat.

Tillbaka till Stenberg och herrarnas landslag: Väl talat.

Allt det där som skrevs när Kim Nilsson inte blev uttagen, det kändes konstigt i "vissa" forum.  Även jag har rätt till en åsikt hoppas jag.

Fråga: Hur är innehållet i ett brev från en privatperson som skickats till en chef senare lämnas ut till "en kompis" av en anställd. Finns det ingen hederskodex?
Det finns tydligen olika skolor i hur en anställt skall hantera företagsinformation... Skratta eller gråta?

Var det AIK:s usla boxplay eller Dalens effektiva powerplay som gav Dalen en historisk trepoängare i Solnahallen i helgen? Skrev mitt inlägg utifrån Robert Tennisbergs inslag på Radiosporten. Såg som bekant inte matchen...

Uppdat: Just det, Karlstad tog poäng av Djurgården (länk till Värmlands Posten). Ja, jag vet att jag skrev i helgen att jag  hoppas att Karlstad skall åka ur. Det är inget personligt. Grattis till de senaste dagarnas framgångar.
Djurgårdens förlust luktar underskattning lång väg (rätta mig om jag har fel) men all heder åt Karlstad som tog chansen. Lät jag då där hopplöst osportslig nu?
Uppdaterar 15.00; Ja, det gjorde jag nog, osportslig och aningen nedvärderande. Inte okej av mig, förlåt. Det är ju en skalp som heter duga att ta poäng mot DIF. Grattis Karlstad.


Ikväll är spelas två matcher i elitserien. En av dem är Rönnby vs Örebro, en match Rönnby borde vinna. Maria Wikström säger ett sanningens ord till vlt.seDet viktiga är att inte bara ställa ut skorna. Har man en dålig inställning mot bottenlagen kan man åka på torsk.
Så sant!

Ikväll möts Pixbo Wallenstam IBF och Warbergs damlag. Division 1, södra. Hur många elitspelare kommer Pixbo att låna in? Farmarlagseländet... ni vet. (skrev om det på Twitter)
 
Någon som sett reklam för morgondagens TV-match? Damelit... derby mellan Mora och Falun i TV4-sport. Lobba för den... Se världens just ny bästa kedja som stavas Moras superkedja KLW: Karlsson, Larsson, Wijk.
Förra derbyt vann Falun, Mora är det lag som gjort mest och släppt in minst mål i elitserien och leder serien. Hade gärna sett matchen på plats.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Marita

Bra skrivet - som vanligt.

2012-01-25 @ 14:11:21
Postat av: Gotland

Vilka div 2 spelare? Han tog för fan ut spelare i FBC Uppsla som spelar i Div 1. Amanda Johansson Delgado och Elin Gabrielson. Dålig koll Ingrid. Men vi älskar dina krönikor-.:)

2012-01-25 @ 16:47:16
Postat av: Robert

Du är välkommen! Fixar en bra biljett åt dig :-)

2012-01-25 @ 17:09:36
Postat av: Ingrid i Umeå

Gotland: U19, dam har tagit ut en en målvakt från Malmö FBC och en back från Engelholm, =division 2. Sedan tog Holm ut två spelare födda 95, de som du namnger.

Sant att jag har dålig koll men ibland har även jag tur:).

Robert: Har sedan tidigare en stående inbjudan från er stab... känns gott. Vem vet, plötsligt händer det kanske.

Marita: Fina ord, tack!

2012-01-25 @ 17:59:26
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Back Stephanie Boberg i Engelholm

Målvakten heter Beverly Smedenäs o lirar i Malmö FBC



http://www.innebandy.se/sv/Nyheter/2010-Landslag/U19-damer/Holm-Vi-kan-ta-nasta-steg-nu/

2012-01-25 @ 18:18:59

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg