->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Det är jag som är "någon"

2012-03-27 @ 15:45:11

Det är jag som är "någon"...

Jag kommer aldrig vara rätt

men vem jag är kommer du aldrig att få veta

Jag kommer aldrig säga rätt saker

för även om vi tycker samma kommer du att tycka annorlunda bara för att…

 

Jag kommer aldrig att stå för en gnutta sanning och rätt

inte i dina ögon i alla fall, och det kan jag leva med, låtsas jag

Jag låtsas att jag inte bryr mig, att jag inte hör vad du säger bakom min rygg till andra

att varken jag eller andra förstår …

Jag viftar avvärjande med handen… det är lugnt, jag tar inte åt mig

Men det är ju inte sant, jag ljuger...

 

Om det inte vore så inlindat skulle jag kanske försvara mig

Jag är den där ”någon”… ibland "somliga"

den som inget är värd och ändå avhandlas städigt

Men vi låtsas inte om det… ingen låtsas om det

jag låtsas mest av alla… jag låtsas att jag varken bryr mig eller förstår

Jag står för det sunkiga, det onda

Du står för det goda…

 

Jag tänker bara säga det här en gång…

jag bryr mig…

ibland blir jag så trött på att låtsas

Men det är jag som är "någon", ifall någon undrar...

/Ingrid

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg