->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Om Tibble-matchen, straff, TV och så en massa slutspel

2012-03-21 @ 22:54:40
Slutspel slutspel slutspel

En kvartsfinal-serie mellan Caperiotäby och IBK Dalen, tackarrrr. Den serie som många hoppats på, ser att experterna tippat för fullt. Jag skulle säga det blir fem matcher... 

NYHETER. Att domarparen inte dömer en kvartsfinal-serie är nytt, att man alternerar. Det finns för och nackdelar med det kan jag tycka. När innebandyn gör en sådan STOR grej som media faktiskt skulle skriva om. Tänk er... nyheten, ett coolt citat och så...  Men vad gör man då? Inget, inte ens på hemsidan... Synd att man inte skjuter när målchanser ges.... När daminnebandyn bestämde om att skippa dubbelmöten. Hur når man ut med en sådan nyhet? Kräma på med rätt citat...
Idag kom dock ett pressmeddelande om ett samarbete med ett sportreseföretag, det lär ha blivit artiklar i alla dags och kvällstidningar (skojar). 
Ja, jag är amatör men har jobbat mycket med just pressmeddelanden, vad vill media ha och varför? Byt stol med de som skall skriva... lek med tanken. Återkommer senare i ämnet... och tackar för tålamodet på förbundet och den där "fortsätt skriv".   

Bra grej av radiosporten, Tennisberg ber Ahnberg lämna exeperttips om dam och herrslutspel. Den typen av inslag borde vi hjälpas åt att marknadsföra. Lyssna gärna.   

CAPERIOTÄBY-DALEN. Så det som alla väntar på... matchen mellan Caperiotäby och Dalen som jag inte såg och bara har sett glimtar av på film. Jag säger så här Johan Alm brukar aldrig spela fult, det ser inte snyggt ut på filmerna men jag har ingen aning om hur det såg ut på plats. Varför skulle Rasmus Sundstedt lägga ut filmen på Twitter om han verkligen inte menar att han var illa ute? Och varför skulle Alm plötsligt börja spela fult.
En sak vet jag... det är slutspel. Grattis Täby, 1-0 i matcher.

Gjorde en intervju med Ulf Hallstensson idag, jag tycker båda parter skall få säga sitt. Micke Karlsson gav sin bild av matchen igår och så blev det tyst kring Dalen. Därför skrev jag en artikel till innebandymagazinet.se. Kommer nog att skriva några artiklar åt Magget nu under slutspelet. Har ju suttit här och gnällt på dem länge nog... Har faktiskt på eget bevåg erbjudit mig vilket tacksamt tog emot. Ja nu vet alla hur det är med den saken. Egentligen är jag inte så bra på det där med snabba artiklar, korta intervjuer (beundrar er som kan)... jag vill så gärna lyssna klart, fråga om och och så...
Ingrid i Umeå skriver för innebandymagazinet... någon som höjer på ögonbrynen?:) Men jag är fortfarande jag... inte magget. Nu bidrar jag iaf lite... fyra artiklar i veckan?

Har gjort en kort intervju med Magnus Augustsson, håll utkik efter den.

Webbtv: Pixbo sände "herrkvarten" mot Warberg idag, det är super att fler satsar på det. När kommer första webbsändningen från Umeå? Om Mullsjö (MAIS-tv) kunde sända härifrån borde ju vi klara det själva. Det finns kanske någon hake.

Visst är det färre artiklar om innebandy i lokaltidningarna i Umeå numera? I tidningen till exempel, det som är för "allmänheten". Sedan satsar man ju en del på bloggar som knappast läses av andra än initierade. Har jag fel? Det är iaf färre nyheter på webben men så kanske det är för alla idrotter. Tidningarna vill att man köper papperstidningen. Det var bättre förr.  

Snygg straff, Isabell Larsson från Limmet-land. Allvarligt... måste ses.  

CTIY-WARBERG. Förvånad över Peter Sjögrens kommentar kring matchen i söndags, har intervjuat den killen ett gäng gånger, minns att han var tacksam att intervjua, han sa intressanta saker. I lördags sa han:

"Tomma läktare och ett Umeå City som inte hade något att spela för. Det kändes skumt att spela. Men vi spelade stabilt, det är något som har saknats under säsongen", (Peter Sjögren till innebandymagazinet)

... ja, kanske, skum match men oj så viktig och ingen kan säga annat än att vinsten inte var gratis. Stabil insats av WIC?
Har inte sett sändningen. Men hörde att de surrat om att WIC var överlägsna? Okej...  Tror inte att Bagarn och Aga skulle säga samma sak. WIC borde vara överlägsna men, nej.. inte i den här matchen. All heder till City som krigade och grattis Warberg som grep halmstrået trots att inramningen inte var till belåtenhet. 

Umeå City avslutar den här sejouren i SSL snyggt.  På banan förtjänar de massor med beröm. Andreas Toumas, Erik Nilsson. Emil Johansson, Peter Larsson och den omskrivna Thomas Holmgren, jag skulle kunna fortsätta.

1100 personer på läktaren en lördag när solen skiner. Imponerande att folk inte valde att tillbringa dagen i solen. Matchens lirare... det blir i vissa fall märkligt när sponsorer skall kora vinnarna, kan förstå att de finns de som vill göra det själva, de som kan innebandy, men resten då? 

UMEÅ CITY DAM. Så skönt, vinst borta mot Jemtland och... grattis. Starkt att inte ge upp, uddamålsvinst. Mer behövs inte... Nu är det till att börja bygga inför nästa säsong i god tid. Herrana föll ur SSL, damlaget höll sig sånär kvar i division 1 och sedan har jag inte koll på IBf:s herrlag 

 TV. Alltid snack om vilka spelare som borde spela i landslaget, tänker på Anna Jakobsson, tyckte Stefan Edberg skötte frågan snyggt... lätt att säga vilka som skall spela i landslaget men sedan då? Många journalister  fokusera (och kommer alltid att fokusera) på spelare som gör mål - men finns det en tanke på hur man bygger ett lag,  vilka kompetenser som skall komplettera varandra.
Ogillar när folk pratar om tjänstefel i sådana sammanhang... Vilka gör egentligen tjänstefel?

Tack till Edberg som ställde upp som expert i matchen mellan Mora och Endre. Det är en fröjd att höra Edbergs lust att berätta om det som händer på banan.

Kan jag skriva artiklar och blogga samtidigt? Ja men det tycker jag nog... om jag inte driver min egen kampanj (egna intresssen) och det har jag inte för avsikt att göra.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg