->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Stream of conciusness...

2007-12-12 @ 23:09:12
Önskar Västerås stort LYCKA TILL och säger GRATTIS....
använder Curts älskade ord "är vi förvånade"???
kan bara svara för mig själv... NEJ, trodde att Heda & Co skulle ta hem segern
Och... Umeå får äntligen veta vem som är deras överman.... Västerås var bättre, så är det bara.
Känns så skönt att det är klart....
Ni vet vad farbrorn i radion brukar säga "äntli...."
Nu är det bara att sätta igång, på med arbetshandskarna .... peppa, lobba, skissa
Himmel så kul... men svårt
Hoppas det har någon klok person som kan hålla ihop laget., jag kommer att hålla tummarna för V-ås.
Den som hoppas att de inte ska fixa ett projekt som VM är korkade... det ligger i hela ib Sveriges intresse att arrangemanget blir lyckat.
Lovar att det finns folk utanför V-ås som kan och vill bidra... VÅGA FRÅGA

Som ni ser så avslöjas även vilka fönster jag hade öppna....
Fönster 1 Ja, var inne och grattade LÅNGT OCH OFTA bloggaren Heda.
Fönster två Det är på VLT ni hittar nyheten om VM
Fönster tre HM... ja ... den håller datorn kall
Fönster fyra Mapp med bilder till innebandyenligtmig bloggen
Fönster fem... Outlook... men jag vågar/orkar inte titta där

På tal om det där med långt och mycket...
Är en som föredrar långt och ofta framför kort och sällan... 
Oj, vad skrev jag nu... och varför?

Nytt ämne:
När det gäller andras bloggar så... är ju veteran... och eftersom jag varit med från start så... vågar jag mig på att få önska mig något av alla som skriver

Skriv så att ni mår bra
Skriv om det som ligger er varm om hjärtat eller det som ploppar upp i skallen 
Gör det ni vill och längtar efter
Känn inga krav , zappa ur huvve
Låt fingrarna dansa över tangenterna
Le medan ni skriver...  om du ler är det en kvitto på att du skriver för din egen skull... inte krampaktigt försöker "trycka ut något" eller heter det uttrycka något.
Lek inte krig

Ta inte din blogg på för stort allvar- ingen annan gör det... alla vet att en blogg... är en blogg.
Tro inte att andras sidor handlar om dig.... man kan lätt hamna i fällan....  
Man kan vara bättre än sitt senaste inlägg *ler*
Såga om du vill... men såga inte människor, gör skillnad på sak/handling/ord och person för bakom alla innebandyklubbor finns en människa, detsamma framför tangentbordet.
Om du läser något på någon annans blogg... ta det för vad det är.
Erkänn när du har skrivit något bra men sucka inte över inlägg som liknar ett takras... det är inget VM du deltar i....
i en blogg får man ha en personlig åsikt och...  man får ha fel.

Med bara något enstaka undantag är ibbloggarna personliga, alltså det speglar folks vardag... inte bara reflektioner kring knotterbollsporten... det är det som är det sköna. 
Nu menar jag inte att det inte är tillåtet att bara skriva om innebandy... kör på den linjen... om du gillar det.
Smålänningen i AIK är väl den enda som bloggar "på uppdrag av"....
Ändå delar han på ett lagomt sätt med sig av sitt privat liv....

Det finns bloggar som ALDRIG länkas till .... här är en... där får man det senaste om Rönnby VARJE dag...
ibland läcker han som ett såll.... en guldgruva om man vill få inspiration... tänkte på de som vill skriva nyheter."Nu har Rönnby tagit in en psykolog" tror jag det stått.
Han har en skön stil och är ambitiös... klart ovanlig blogg.
Ett inlägg heter tex. PISSDOMARE
han är skön Mtrl i Guldlaget

En sak är säker... mannen älskar Rönnby... grymt mycket. han älskar även Dalens tränare, det känns att han saknar Örjan... härligt med vänskap som känns... Här skrivs det om barnen han tagit nära hjärtat, om saker han fixat i sitt hus och mycket annat. (hoppas jag inte minns fel, läser inte varje vecka men nästan)
Killen har bloggat länge.
Vill du veta hur man tränar/jobbar i Rönnby... läs här . Matrl. blogg behövs... alla bloggar behövs... så länge den som skriver känner inspiration och få ut lika mycket som han ger...


När det händes som jag hade Gladpack hårt lindat runt mig....  så här skrev en man jag har respekt för på sin blogg....om innebandyenligtmig:
"Stream of conciusness" vilket skapat ett kreativt kaos som är träffande och intressant!"

Tror det var något bra han skrev... jo... la det på pluskontot i minnenas arkiv, den papperskorg jag aldrig tömmer, den andra... minuskontot tömmer jag men inte så ofta som jag borde.


Stream of consciousness rätt stavat och förklarat... på Wikipedia
 Inre monolog, eller stream of consciousness (engelska för "medvetandeström"), är ett berättartekniskt grepp som går ut på att skriva "inifrån" någons huvud. I en inre monolog försöker författaren följa en persons medvetande och sinnesintryck. Detta innebär att allting berättas utifrån den enskilde karaktärens perspektiv. Tekniken kan också leda till tvära kast i tiden, där till exempel ett sinnesintryck associeras till ett minne som då återberättas.

Avslutar med mitt ordspråk:
Det är roligare om man har kul
/Innebandybloggen nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: crássus cránium

Lika mycket och ofta som materialaren verkar älska sitt rönnby pinkar han på andra föreningar i västmanlandsdistriktet - skäms kisshund.

2007-12-13 @ 23:38:20
Postat av: Mange

Var inne på hans sida, helt ny för mig.
Han skriver illa men kan hålla med om att han är klart ovanlig.
Hoppas du har det gött i helgen. Skoj att du inte slutat skriva.

2007-12-14 @ 23:35:24
Postat av: Ingrid

OBS
Att tycka att någon har en ovanlig blogg som många gånger läcker som ett såll innebär INTE att man håller med om det han skriver.

2007-12-17 @ 18:45:12

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg