->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Kastrullpassning, pannkakstricket och mjukost

2009-03-23 @ 21:40:20
Vilken match, vilken dramatik... Falun vann helt rättvist... snacka om underhållning... tack Falun och tack Warberg och TV-teamet.
Vi skrattade gott åt Kokocha, inte på ett elakt sätt... men visst lät han lite hungrig?
...kastrullpassning, pannkakstricket och mjukost, VP tyckter han skulle skriva en ordbok... eller kanske rent av en kokbok.
I Umeå slapp Kokocha vara hungrig... jo kanske innan matchen. Efter matchen borde han ha varit mätt.... hoppas det iaf.
Skönt att se Bult kliva fram och att se en såååå lycklig Helgesson på banan.... 
En himla trevlig kväll!!!  Kvartsfinalen lever!!! Nu vill det till att Kimmo och Svensson är fit for fight i match fem, tror WIC tar hem det här men jag vill verkligen hylla Brottman och Falun, vilket slutspel de gör.

Oddset på att Falun tar SM-guld  var 100 gånger pengarna innan den här matchen, jag försökte spela på det men plötsligt stängde Svenska Spel spelet... fast matchen inte börjat, illa.. nu står oddset i 20.00.

Angående mat:
Fasth hyllar cafépersonalen i Dalen, och dem ska man hylla, hur trött och less jag än är när jag kommer till Gammliahallen så möts jag av ett leende av en icke namngiven cafédam.... *vågen*
I lördags bjöds hela TV-teamet bjöds på middag, på Olerýs ... av Anders, bara för att han är en sådan grym krögare... han tycker som jag att det är viktigt att människor trivs i Umeå.... 
(Sedan råkade han jobba som vakt på olika krogar i Östersund medan jag var en kroghoppa... så...  kanske hade jag ett litet finger med i spelet).
Säga vag man vill om Anders, men  vet hur man gör livet ljust för andra...   *vågen 2*

Ur mitt liv, angående riktiga män. En person som står mig väldigt nära jobbar på ett fängelse, följande skrev hon till mig idag:

När jobbade natt förra veckan var det en man som sa till mig:
- Tjejer ska inte jobba natt. Alltså det gör inget att du är här, men jag måste ju vara ärlig och säga att jag hellre jobbar med ett muskelberg som är två meter lång om det händer nåt.
Då tittade jag på honom och sa: Jag ska vara ärlig och säga att det gör jag också". (slut)

Måste ha känts helt ok att svara så....

VP och jag har ätit en otroligt god pasta framför TV:n (matchen), sedan kaffe och vardags whisky = Famous... en måndag när livet är som bäst, Nu ska vi slåss om vem som ska diska... och det är inte min tur. (att diska alltså)

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg