->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

De gör en Jihde och hyllning till Heda

2010-04-05 @ 00:08:00
Har påsklov med familjen, det är otroligt fint väder. Konstigt att man kan bli så trött av att ligga i en snödriva i "paradiset" och sola), alla sover nu utom jag...
Vi åker hem på tisdag och missar därför semin i Umeå, det får man ta. Förhoppningsvis kan jag se matchen på TV, men här är det de yngsta (syskonbarnen) som bestämmer program den tiden på dagen. TV är f.ö inget för mig under påsken, då ska det spelas sällskapsspel:)
 
INNEBANDY
... några ord till en bloggkollega nämligen Linköpings tränare, Stefan Hedlund. Heda är precis som jag en av veteranerna i bloggsfären, därför har det varit lätt att följa hans lag... Parentes: han har utan att veta om det "döpt" min blogg med beskrivningen ...stream of consciousness i hans blogglista (i en av hans gamla bloggar, kanske inte finns kvar på nätet). Tyckte inte det var så tokiga ord, köpte dem rakt av...
När Heda sparkades av VIB hoppades jag innerligt att han inte skulle lägga av med innebandyn och det gjorde han inte. Han lever för innebandyn. Tur att det finns sådana som han.
... så här ett år senare ser det väl ganska bra ut:) Linköping som han tog över i höstas blev serieseger i Division 1, kvalade och... avancemang till SSL

Till Stefan:
Megastort grattis, du gör det IGEN. Detta unnar jag dig verkligen, du är grym! Lycka till i SSL. Vi läses:)  

Meriterna är många för Mr Hedlund...
Resultaten säger väl inte allt om hur man är som tränare, men det går inte att blunda för att dem heller.
Listade en gång hans meriter som skribent, tror det var när VIB gick upp... här kommer den, nu uppdaterad hoppas jag:
  
2000 Överums IK: Serieseger division 5
2001 Avancemang via kval till Division 3 Överums IK
2002 Överums IK: 3:a i division 3
2003 Överums IK: 3:a i division 3
2004 Finspångs IBK: Serieseger division 5
2005 Finspångs IBK: 4:a i division 1, 2:a i division 4
2006 Finspångs IBK: Serieseger Division 1 Med Östergötland tog han också SM-brons
2007 Västerås IB: Serieseger Division 1
2008 Västerås IB: Serieseger Division 1, avancemang till SSL. 2:a Juniorallsvenskan
2009 Västerås IB: Sparkad av Västerås SSL, Kopparlunds-gymnasiet där han var lärare tog VM-guld
2010 Linköpings IBK: Blev förbundskapten för USA... Serieseger Division 1, avancemang till SSL.

Vad säger man? Stort!


SSL OCH ELITSERIEN
Det var en spännande fredag, satt i bilen när matcherna spelades och fick sms-uppdatering. Sköna vinster för Rönnby, Endre, Caperiotäby och Storvreta... trodde nog Falun skulle ta hem matchen på hemmaplan men som truppen ser ut nu får de slåss. De har inte så mycket att bolla med. Grattis till de som kunde fira segern i fredags.

En skrällmatch måste man väl säga att blev det, Endres vinst över IKSU... undrar om någon förutom de själva trodde det? Ja, ja... jag vet att de där orden ogillas av Gotlänningarna ;).
Det verkar vara innebandyfeber på Gotland. "Känns som hela ön stöttar oss" citat Endrespelare häromdagen. Tänk att få vara med om det som spelare. Dubbelgrattis Endre... imponerande att slå IKSU och sedan fylla hallen och skapa en hype. Endre gör en Jihde... specialchartrar ett plan... imorgon dags för match nummer tre i Umeå. Ingen dålig satsning av klubben att hyra ett plan... bussresan hit är inte den roligaste. Tänk om Minne skulle fått denna service, det har hon förtjänat.

Jag tror IKSU tar hem matchen och också semifinalserien, men jag kommer att vara den första att gratulera Endre om de tar sig till SM-final. .
Robert Olofsson, Carl-Johan Öman... domare Endre har goda erfarenheter av.
När Endre slog ut Rönnby i kvarten för några år sedan hade de samma domare som nu. Har fina minnen från den kvartsfinal-serien... vilka sköna intervjuer det blev. Rönnby var INTE nöjda efter sista matchen, minns det som igår. 
Endre verkar extremt nöjda med domarna läste jag, roligt att läsa. Jag vet inte vad IKSU tycker men detta kommenterades från läktaren. Hon tyckte domarna var ganska... tillåtande åt båda håll.  
"100 frislag i Endres zon, något som kanske borde ha lett till någon "upprepade förseelser". Vidare: "Domarna tillät mycket slag och kroppskontakt men åt båda håll". Låter ändå rättvist eller hur? Det är mindre gnäll på domarna bland damerna iaf i media.  

Magnus Augustssons analys... på Expressen, ligger mitt i en artikel.
...lägger till den i länksamlingen här på bloggen. Han ville ha Rappel med i mötet mellan Caperiotäby och AIK, de ville tydligen inte motståndarna... blodvite direkt matchen startade. Så kan det gå...

Nu ska jag fortsätta ha påsklov några dagar till sedan blir det innebandy hela helgen. Umecupen för sonen och som förälder förväntas man göra några jobbpass.


©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: David

Kul att du hyllar Hedlund, känner honom inte men han har gjort ett riktigt bra jobb.

2010-04-07 @ 14:31:59
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: capello

Det är bara att säga GRATTIs till honom och Linköping och innebandyn...

Nu gäller väl RMA - och All-in för Warberg, AIK och Endre, eller? Se bloggen, :-)

Ha det bäst!

2010-04-08 @ 11:05:21
URL: http://ehuscoaching.com/blog/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg