->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Anmälan under pågående slutspel

2010-03-22 @ 13:35:41
Domarobservatörer anmäler händelser i efterskott. Hur ofta händer det? Sirius och AIK har tidigare efterfrågat detta... Plötsligt händer det... mitt under ett slutspel, och man anmäler något en domare redan dömt matchstraff för. Jag gissar att en och annan tänker VA??? Domarobservatör anmäler Andreas Johansson.

Var orättvis... tänkte omedelbart att AIK lyckats få en domarobservatör (eller var det någon annan på förbundet) att anmäla en spelare. (Uppdaterar 15.49, alltså det var ju vad AIK gått ut med att de önskar i framtiden. Det var när AIK reogjorde för sin nya policy)  ...anmälan av Nisse Johansson handlar inte om AIK utan om den som står bakom anmälan. Hade väl varit bättre om AIK anmält själva i det här läget. Tills alla hunnit vänja sig vid att förbundet tar större plats. Om det nu är en ny policy. Risk att detta faller tillbaka på AIK, det var ju min första tanke... ber om ursäkt för det igen.

Märkligt att SIBF väljer att använda sig av ett nytt förhållningssätt under pågående slutspel. Men jag kan ha fel...
Fortsättning följer... jag kanske skulle behöva få situationen förklarad för mig för att se att detta gynnar innebandyn. Just nu känns det... sådär. Jag skulle gärna prata med ansvariga hur de tänker... Men det vore att ta sig blogg på alltför stort allvar. Å andra sidan finns det människor som menar att man bara skall skriva om det man har stenkoll på och det har inte jag i den här och många andra frågor.
Är detta verkligen bra för innebandyn? Vart slutar detta?

Iofs är det väl (kanske) bra att SIBF visar att man inte accepterar våld på banan... men det blir svårt att vara domare, man blir underkänd för ett domslut man tagit. Det är annorlunda om man som domare helt enkelt missat en situation som i fallen Edgren/Sirius.

Jag är emot våld på banan, jag tycker att det är bra att domarna får coachning. Men fyyyy vad trist också. Jag tycker inte heller det är ok att en spelare som går under klubbens "innebandyns busar" ska misshandlas. Jag vet att det fanns människor som uppfattade ett inlägg förra veckan så... hur man nu kunde tolka det så. Nåja, jag  får väl stå ut med att ses som en AIK-hatare i Umeå som älskar att gotta mig.
De som känner mig vet att det inte är så... sändare och mottagare men också mitt eget ansvar att formulera mig på ett bra sätt.

Varför sågar jag då inte Falun, Brottman och Nisse? Jag har inte sett matchserien. Jag brukar väl skriva om det jag sett? Artikeln i Aftonbladet var kass.. inte värd en kommentar. Som man frågar får man svar. Matcher som visas i TV gillas av mig.

TV
Det där underbara orden: "Vi kommer aldrig mer att ställa upp i TV, då får vi halva laget anmälda" kan jag förstå att någon har vräkt ur sig. AIK värnar alltför mycket innebandyns bästa för att tänka i de banorna. Engagemanget i SEI är ett exempel. Trist att spelarna inte kan hålla mun, kan lätt bli en snackis...
Jag gissar att Micke Fasth har bokat Solnahallen nu inför semin... för att vara säker på att få visa de matcher som tittarna helst vill se. Å andra sidan, den matchen jag fått berättad för mig mellan AIK och Falun i helgen kan jag lika gärna ha "osedd". Motorsågen hade kanske gått varm... då det inte var snygg- innebandy. Kan ändå säga att det hade varit intressant att se kvällens drabbning mellan de båda lagen.
Men semifinal-serien mellan CT och AIK vill jag gärna se. Ska man behöva ta en tur till Stockholm? Heja Fasth, lycka till. Två lag med parkettgolv... gissar att matcherna i TV kommer att visas från Tibblehallen. Hoppas jag har fel. Och jag är ju dessutom ofta orättvis. Skall försöka bättra mig.

Jag funderar allvarligt på att göra slut med läsarna, vi har ju ändå inget riktigt förhållande. Jag är ju samma person alltid... men jag tycker om det ena och det andra. "Bara du skriver bra saker om oss är vi nöjda". Himmel vilken tråkig inställning... jag hoppas jag kan fortsätta att skriva det jag vill och inte det jag borde. Jag går inte med håven, ni behöver inte tycka synd om mig... jag vet att folk gärna läser, men helst bara positiva saker om sig själva och sina egna så klart. 

Ikväll Storvreta- Dalen. Hade bra uppdatering för den senaste matchen trots att jag satt i bilen. Fick massor med SMS om det som hände.  Tack för det! En oerhört tuff förlust för Dalen. Idrott kan vara värre än en dubbelsidig lunginflammation och bättre än sex är det visst någon som sagt. Lite roligt sagt, eller hur? (Har redan fått veta att denne någon har fel men jag tar inte bort detta s.k. ordspråk)

Vill göra läsrna uppmärksamma på att det var Stefan Edberg som skrev det förra inlägget, hans ord och hans tankar.
  
 
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Gittan

Du skojar, när nu någon anmäler en spelare utanför AIK, är är det ändå AIK som har konspirerat... Hoppas verkligen att du har tänkt om. Och någon gång tror bättre om AIK än du ofta gör.

2010-03-22 @ 15:19:13
Postat av: Niklas

Bra kluddat!

2010-03-22 @ 18:02:20
Postat av: Lars

Hej!

1. Var det någon som missade att det var Edberg och inte du som skrev föregående inlägg är det då inte ditt fel. Så mycket tydligare än vad du gjorde det går det inte att göra.

2. Jag brukar plöja igenom 5-6 innebandybloggar/dag och jag har aldrig läst en bättre än din så snälla sluta inte!

2010-03-22 @ 18:07:35
Postat av: David

Vad jag vet så kan alla skriva in om en anmälan till bestraffning och det har varit så länge inte bara domarna, även ledare spelar och även publik kan ju skriva in, sedan om förbundet tar hänsyn till det lika mkt beroende på vem som skriver in är ju en annan sak.

2010-03-22 @ 22:41:28
Postat av: Ingrid

Gittan: Skrev ju det...

Lars: Mailade och tackade för din ord. Hoppas det kom fram.

David: Mm, alla kan ju det, stod domarobservatör

2010-03-23 @ 15:29:14
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg