->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Falun imponerar

2010-03-23 @ 12:58:45

BRA JOBBAT DALEN
All heder åt IBK Dalen för sin insats i år, tack för roliga matcher och jag är imponerad av vad man har presterat i år och lite stolt fast Dalen inte är "mitt lag". Vilken kvartsfinal-serie! Jobbig förlust IGEN, men Storvreta hade inte TUR som vann. Det är som jag skrev i ett tidigare inlägg, Dalen behöver ha lite FLYT för att ta poäng av Vreta. Och för den skulle sågar jag inte Dalen. Vilken kvartsfinal-serie de har gjort.
Tänk att Peder Bodén äntligen fick göra sitt 300:e mål, grattis! Himmel vad det blir mycket press kring de där rekordet.  Håller till stor del med Thomas Konradsson i innebandybloggen på VF.  
-Mitt i alla misär får vi ändå se tillbaka på en kanonsäsong, som Victor Selindh sa.

Nu väntar Warberg för Storvreta... kan inte tro något annat. Grattis Storvreta säger jag, så klart (alltså till semifinalplatsen).
Uppdaterar: TV4 Uppland menar att det redan är klart att Storvreta ska möta Caperiotäby... Fråga: Vet Täby om det?  
Nyhetskanalen Uppsala  (går inte att länka)
Storvreta är klara för SM-semifinal i innebandy. Det efter seger på måndagskvällen i kvartsfinal nummer fyra på Fyrishov med Dalen på besök. Storvreta ledde länge med 4-1 men i tredje perioden reducerade Dalen två gånger om och tvingade Storvreta till att stå emot en rätt kraftig anstormning under slutminuterna vilket uppsalalaget lyckades med och vann med 4-3. Vinsten innebär att Storvreta nu får möta Caperiotäby i semifinal

PUBLIK
Är imponerad av IBF Faluns publiksiffra (2200 lite drygt)... bra jobbat. Just nu är det tuffare för alla idrotter att dra publik, därför måste det vara extra kul att få människor att sätta sig på läktaren i en innebandyhall. Vore häftigt om det kunde bli ett uppsving under semifinalerna... som börjar snart. Finns många bra sätt att få folk till hallen... alla som älskar innebandy, rösta med fötterna.    

MEDIA
Är superless på skandaljournalistik... Borde jag länka? Alltså, det känns som ordet destruktivt passar in här. I och för sig, det är väl sådant som måste lyftas fram att en landslagsspelare använder klubban mot en i publiken. TRÅKIGT är det... Man måste helt enkelt vara större som spelare på den här nivån, och klara gliringar med mera. Men det gäller ju inte bara i det här fallet. DD skriver också om polisanmälan. 

AGA
Här kan ni läsa Magnus Augustssons senaste analys, återkommer kanske med en kommentar. Det är för övrigt inte politiskt korrekt att hänvisa till analyserna har jag förstått:) därför: Länksamling till Agas texterExpressen.
 
BULT
Gummimatta eller parkett... Mathias "Bult" Larsson ger mig svar på en tidigare fundering om golvets betydelse. Skön kommentar: 
"Att spela på gummimatta eller parkett skiljer sig lika mycket som mängden frisygelé hos Lars Adaktusson och kollega Mohlin" (slut citat)

SVÅRT
TV-golvet... är det sportsligt rättvist?
... jag skulle vilja bjuda in Danne Bron Sundbom att blogga om just detta. Eller kanske Fredrik Djurling...  Det finns mycket att fundera kring men jag skulle gärna lyssna till spelarna.
Spelar ju sällan på parkett och sällan på gummimatta *ler*, men om man tittar till statistiken så... Många menar att det kan vara avgörande med underlag... titta bara på kvartsfinalen som nu är igång. Brottman spinner på det...
Det kan kosta att byta underlag. Är det okey?  Jag vill ha MER innebandy i TV, TV4 gör det bra och matchen igår var en bra sändning... Men ska IKSU byta hall för att man skall kunna visa en match från deras semi? Hemmahall påverkar...  Jag tycker frågan är svår, märks det? 

KYLIGT
KAIS Mora är högst irriterade på Linköping, läste på deras hemsida ang att de kommer att spela en hemmamatch på bortaplan:
Vi har gjort allt i vår makt för att den här matchen ska spelas i Mora. Linköping har tyvärr visat stor ovilja att tillmötesgå oss och nu så blir det tyvärr inte sportslig rättvisa i kvalet då herrarna indirekt får fyra bortamatcher, säger ordförande Erik Karlsson
Oj vad det varit struligt med det där kvalet och speltider.

LYCKA
Rolig läsning hos Per Nordström idag... ja man kan bli lycklig av innebandy. Bra jobbat av Falun och AIK att till den här matchen "snäppa upp sig" (som Hallstensson skulle ha sagt)... lägga fokus på rätt saker är "elit". Det finns mycket positivt att skriva om och jag vill välja glädjen... Nordströms blogg

TRENDER
Just nu är det inne att hylla domare, alltid intressant med nya trender. Det blir nästan... för mycket. (Positivt ändå att hylla och inte bara såga... men en trend)
Gnäll på domare under matcher är  som jag skrivit många gånger "ej elit", Jag väntar fortfarande på den klubb som går ut med "Noll tolerans mot gnäll på domarna". Det finns spelare som skulle kunna ställa sig bakom en sådan grej... men det vore häftigare med att en klubb tog initiativ. Jag vet att flera klubbar jobbar aktivt med detta... det kanske är känsligt att gå ut med det. Gliringar?

TÄNDVÄTSKA
Att Andreas Lundmark inte kunde hålla sig... bara att gratulera Balrog till tändvätskan. "Bara Hermine som försöker spela innebandy". Men det är kanske lite bra också med människor som sticker ut... som Lundmark. Men det gäller att ha fokus på rätt saker.
I kväll vinner... Balrog, eller Falun *ler* 
Roger Jonsson i Mora ville då inte ge Endre någon tändvätska efter gårdagens vinst...  inför den femte och avgörande. Det blev livat värre angående ett mål... och livat i ett av båsen.

MILT SAGT FÖRVÅNAD
Igår fick jag ett supertrevligt mail ... jag hade bjudit in den här bloggaren att gå med mig pål SM-finalen för flera månader sedan... ganska coolt av mig och knasigt. Han skrev i ett inlägg: "Sorry, en jag gillar inte innebandy" och hur ska man kunna motstå det?.
Hade glömt att jag mailat... Himmel vad jag är spontan och konstig och ja...  undrar vad han tänkte?
Är mycket imponerad att en person som Magnus Nyström svarar...   Så gör bara människor som bryr sig på riktigt om sina läsare. Tar mig friheten at skriva det eftersom det är credd...

GNÄLL
Var less på uppdateringen igår... måste ha varit tortyr för de som höll andan hemma. Går det inte att fixa så att straffarns syns på live-match? Det är ju slutspel...

Koppen: Tror du har bekymmer med ditt alkolås på mobilen...

Wahman till Warberg?

Uppdaterar med lite credd till Anders:
Dina inlägg äger slutspelsbloggen Aftonbladet. Äger= bra och bra mycket bättre än annat jag läst där.
 
Ovänner... man hallå, det är lugnt. Jag är van...

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: might

vadå storvreta kommer möta caperio??



-Det ska väl caperio välja först??



Jag tror dom väljer vinnaren mellan aik-falun



men som sagt lottningen är inte klar som du påstår

2010-03-23 @ 16:46:33
Postat av: tv4plast

Borde vara skottpengar på mattan. AIK ska spela på matta i sista, det ger fördel Falun. Sjukt ju att TV ska gå före det sportsliga. Skit i om du får skit Ingrid, det är bra att du belyser olika frågor från ditt perspektiv. Håller med att det vore intressant att höra vad Poeten har att säga.

2010-03-23 @ 17:42:02
Postat av: Peter Svensson

Hej Ingrid

Jag var säker på att du skulle ta avstånd från våld mot publiken. SIBF och AIK borde agera direkt och stänga av spelaren. Var finns din ryggrad? Är lite besviken på dig.

2010-03-23 @ 19:04:29
Postat av: #9

Jag håller med Peter.

2010-03-23 @ 20:14:56
Postat av: Ingrid

Might: I no...

Signatur TV: Finns nog lag som hellre spelar på mattan än parkett:). Jag vill ju ha TV-matcher... å ena sidan, å andra sidan. Det som är viktigt är att det blir rättvis fördelning, jag tror du förstår.

Peter och #9: Jag tar avstånd från våld, oavsett vem det är som begår våld och mot vem. Det kan inte ha undgått någon...

2010-03-24 @ 15:00:35
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg