->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hockeyförbundet, Kalle-Anka o de svenska mästarna

2011-01-19 @ 14:35:25
Tänk att innebandyfolket har så lätt att kalla sin egen sport för Kalle-Anka, och ord som skandal, pinsamt används av profilerna själva om vår sport. "Bara i innebandy"....
Men om någon annan skojar om oss... Då blir det känslor.... Lite gulligt faktiskt, som att ha ett yngre syskon. Man hackar och slår, klagar... men jkl om någon annan är elak. Då tar man syskonet i försvar. Kärlek!

Och det här med regler... de finns men istället för att meddela tävlingsledningen att den är onödig skapar man sina egna regler. Och de är de som inte står i regelboken som skall följas. Läste på Magget om det där med mixade klubbor... Undrar vem som skall anses som mest osportslig, den som medvetet spelar med fel utrustning eller den som påtalar det.

Själv skulle jag aldrig komma på tanken att... få se nu, bryta mot en regel eller påpeka att reglerna skall efterföljas. *grubblar*. Nåja, det som är kul i sammanhanget är att vuxna män får chansen att visa på vilken nivå man spelar/kommunicerar... Saknar man inte Kalle-Anka Cup?

Nä nu skall jag ringa hockeyförbundet och hjälpa till att skriva ett pressmeddelande, hörde att en innebandymupp skojat om hockey. Läge för värsta PR-grejen... Det gäller att ge svar på tal.

Sedan... förbereda mig för att möta de Svenska mästarna... skall värma upp med ett varmt bad, att springa omkring på ett innebandyplan och svettas är inte min grej... Jag jobbar inte så:)
Dalen vs Storvreta kl 19.00, skall bli kul. Jag som trodde jag var trött på innebandy... det blev MYCKET av den varan i helgen.

"Innebandy är alltid kul!" (Citat Mika Kohonen) Mer sånt!

/Ingrid, innebandyblogg-ombudsmannen i Umeå
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Tommy

Bra skrivet då Wikegårds skämt var kul och inget hån.

2011-01-19 @ 16:39:39
Postat av: Micke

Skön ironi

2011-01-20 @ 16:53:30
Postat av: Ingrid

Inte så uppskattat av alla:)

2011-01-24 @ 11:03:16
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg