->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Utklassning... WIC spelade för Sjögren

2011-01-30 @ 21:43:08
Jag ser ut som en ballong, vätska i massor och väger lika mycket som när jag väntade 97:an. Men nu håller vi tummarna för att ny medicin på tisdag gör skillnad. Jag är pösig, det låter fint... om man pratar om moln.

(Bild: Mobilkameran Ingrids)
INNEBANDY.
Galet bra, det var Warberg idag... Sjögren håller nollan (länk innebandymagazinet), bara Linköping har tidigare lyckats göra det den här säsongen. Säkert ett minne för livet...
Men Sjögren fick bra hjälp... vilket försvar man visar upp. Jag skulle kunna hylla både det ena och det andra, siffrorna ljuger lite... Dalen släppta bara in sex mål. De kunde ha blivit många fler.

Varför vann Warberg? Ja.. de var bra typ megabra, Dalen var inte med, fick periodvis inte låna bollen, och inget... och då menar jag inget gick deras väg. Johan Alm sammanfattar det bra "Warberg var för bra".

... känslorna infann sig först i tredje... Men då mest i form av småkillar som gnabbades om ditt och datt. Vissa spelare skulle man ha velat ha en mikrofon på... typ så man kunde ta tempen på snacket.
Tänk om de kunde se sig själva... och höra.

Magnus Svensson gillar som bekant inte att domarna blåser fördel motståndarna.. men han fattade sig kort... om än vid alla av-blåsningar. Jag vet att man inte får kritisera stjärnorna... därför gör jag det inte, mer konstaterar.

Snabbläste Arvidssons uppdatering på vf, han ger matchen rättvisa. Arvidsson har för övrigt bytt blad på sin klubba och det märkets i fredags mot RIG. Ja, men det var en passus.

Har aldrig (!!!) sett Bult så här bra... känns som han spelade för Sjögren och nollan. I hallen sas att det är Mathias Bult Larssons sista i Warberg. Men vad bra... då kanske han flyttar hit istället. Fast det är klart... han är ju rädd för våra isbjörnar. Jag kan lova redan nu att Urban Karlsson kommer att se till att Bult slipper vara rädd för isbjörnar/na. Det finns säkert terapi... mot det och mot långa bussresor.

Fick tips om att folkbladet-bloggen (inte Jacke som skriver) smörar för Bult... ja-ja, det är liksom inte oförtjänt. Men Bult är en retsticka... även solen har fläckar. Dessutom var han med i min drömfemma... men levererade inga poäng. BUUUUUUU

Jag orkar inte med den där Bult, han e som en fästing... nä just ja, det var ju inte Bult, det var Ove och Solsidan.

Bagarn...  Jag vill också dela kontor med Curt, vi kunde prata innebandy på längden och bredden samt filosofera om vin och wiskey. På tal om Curt, även Warbergs damer vann idag. Dubbelgrattis!

Dalen skall inte skämmas... de kämpade.

Visby-TT 6-6 ny-förvärvet Sebastian Gafvelin gör två kassar. STORT!

Lovade att skriva en rad om Mullsjös vinst över City, den raden kommer här: City levererade inte men det gjorde Mullsjö. Drömmen om slutspel för City är därmed över, om ni frågar mig.
Balrog åker nu troligen åker ur och Mullsjö klarar sig kvar, det känns väl ganska... rätt. Grattis Mullsjö, jag håller på er!

"Tack för senast"... ord kan verkligen värma när hjärtat är med.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Å vad gillade du betygen på magget då?

2011-01-31 @ 16:04:25
Postat av: Ingrid

Jag gillar betygen på Magget, men det är inte lätt att sätta dem. Det fanns enligt mig spelare som förtjänade fyror och femmor. Flera stycken...

2011-02-01 @ 08:27:06

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg