->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

...ingen riktig idiot i Pixbo

2011-03-15 @ 15:34:18
Råkade möta en Dalenspelare, han verkade taggad till tusen. Men jag klagade på slutspelsfebern på nätet.
-Alm, Finns det ingen ni kan hetsa i Pixbo?
-Nej de har ingen riktig idiot sådär.
(citat godkänt av Alm, så klart)

Ikväll är det dags, kvartsfinal mellan Dalen och Pixbo. Det känns som att inte något lag vill bjuda på någon tändvätska. Kan det vara så?
Pixbo skriver på sin hemsida i motståndarkollen att "Dalen tappade bröderna Hofbauer och Ketil Kronberg inför säsongen så att man skulle komma trea i Superligan 2010/2011 var nog en överraskning för många". Den största överraskning för Pixbo måste väl vara att bröderna Hofbauer spelade hela förra året, utan att göra ett enda poäng. Känn på den...
En felskrivning, ja flera... om man skall vara noga med årtal och så vidare (fattar ju till och med jag)... inte tändvätska.  

Kalle Brännberg hetsar Dalen genom att kalla Urban för Jansson... inte Karlsson? Detta i VF. Nä... inte heller det tändvätska. Och Wallgren pratar om "bra känsla mot Pixbo". Kan det här bli kul? Var är känslorna? Att möta sin barndomsvän Martin Östholm... "som vilken annan spelare som helst" säger Dalens backklippa Nilsberth (vf). Alltså... som vilken spelare som helst. Sådana möten brukar vara taggande som tusen? I smyg laddar de nog på var sitt håll.. Gralo-polarna, Samuelsson, Nilsberth och Östholm.

Visst finns det känslor mellan de här båda lagen, dels beroende på vem man frågar... och hur man ställer frågan. Nåja, lagen vill inte bjuda varandra på något innan matchen, det kommer nog att vara ett signum för fighten också. Men jag hoppas jag har fel. Det skall bli kul att se Delborn i Umeå igen... på parketten. Synd att inte Henrik Qvist är med.

Jag hoppas på tuffa närkamper, känslor, snygga mål. Tagga nu Dalen och tagga Pixbo. Förra gången de möttes i en kvartsfinal (obs 2007/2008) i Gammlihallen var ingen höjdare... då släppte Pixbo in nio mål till Magnus Augustssons stora besvikelse. Den intervjun (innebandynytt) glömmer jag aldrig.... Sedan vann man på straffar här i match fyra... också en match som går till historien. Fyyyyy...


Uppdaterar: Fyyy åxå för Wagneryds skada. läste just hans blogg... så tråkigt. En viktig spelare för Falun. Föutom om skadan skriver han så klart om kvartsfinalen mellan AIK och Falun. Inte nöjd med valet av domare... Jag kan säga att det hade jag varit om jag fått Glenn och Sven. Topp två enligt mig... Det är inte bara här i Umeå man talar gott om dem. Tänk hur olika det kan va...   

Ja, det var en snabbblogg, en riktigt snabb (massor med fel ser jag). Snart Gammliahallen. Jag kan inte släppa tanken på det där som Alm sa. Ingen riktig idiot i Pixbo... men i något annat lag? Nej, det blir ingen uppföljare...
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg