->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Skräm sponsorerna, DIF vinnare, semidomarna, Vaara inte påläst

2012-04-04 @ 19:47:11
Fick frågan av en sponsor hur det egentligen är ställt med innebandyklubbarnas ekonomi. Har någon fler fått den frågan? I så fall är det bekymmersamt. Det är inte bra om sponsorerna får bilden av att innebandyn har sämre ordning än andra idrotter. Det är bra att frågor om ekonomi med mera tas upp av förbundet men man skall komma ihåg att man skickar signaler som kan tolkas på olika sätt. Öppenhet är bra, hoppas att alla kommunikation kring revision med mera inte uppfattas på annat sätt än att SIBF vill vara seriösa, hjälpa klubbarna. Sådant kan man göra internt.... Dumt att skrämma bort sponsorer därför det det viktigt hur man formulerar sig. Fortsätt kämpa!

TV-MATCH. 18.30 imorgon, Falun-Storvreta. Det hjälps vi åt att sprida, det borde synas STORT på olika hemsidor.
Falun vann första mötet, det blev inte 6-0 fördel Falun i sista perioden utan just 1-0 i matcher.

Trasch talket i semifinalserierna är i semifinal 1 är... låg, men rubriker behövs väl... Har aldrig fattat den där kommunikationen mellan Brolle och Falun, vad bottnar det i? Vad vill man ge för bild av den man är och vad man står för? När det blir läge skall jag fråga Falun om det... kanske. 

Bara lagkaptenen Mika Kohonen tackade domarparet Ola Pettersson och Daniel Skoog, citat från dt.se Tänk om det varit ett annat lag som gjort så. Vilka rubriker... kommentarer. Nu är det väl ingen "lag" på att någon annan än kaptenen skall göra det, eller har det ändrats? Man har blivit så van vid att de flesta i laget tackar domarna, Mika gjorde rätt... övriga i laget gjorde inte fel.
Visst önskar man att de bästa domarna skall få döma den här typen av matcher, har svårt att förstå hur förbundet tänker, men har försökt lyssna.
Finns det någon rankning? Vid mitten av säsongen såg den ut så här vad jag har hört men det är långt ifrån officiellt: 1. Råsbrink/Grahn-Gustavsson 2. Pettersson/Skoog 3. Glenn/sven 4. Norell/Walkert, De bästa borde få döma semin. Min fråga: 
Skall man verkligen köra på fyra par i två serier, blir det inte för långt mellan matcherna för domarna? Visst kan det vara vettigt att man får slåss om semifinalmatcherna berornde på prestation. Än en gång, det här med ny giv kring domare i slutspelet borde vara intressant för media. Synd att det inte lyfts upp av proffsen. Ut med språket SIBF. Information på förbundets hemsida saknas.

Blev förvånad när magget plötsligt intervjuat Råsbrink. Det var tvärkört förut att få intervjua domarna. Bra om man ändrat på det... Så klart skall de inte intervjuas kring enskilda domslut men rätt att de kommer till tals. Som Stefan Edberg skrev på "mitt" Twitter i frågan: "Så klart bra. Avdramatisera deras roll utan att på nåt vis göra den mindre viktiga" (signerat Edberg) Ingrid på Twitter: https://twitter.com/#!/InnebandyIngrid

Så Pixbo-Dalen, vinst med uddamålet för Dalen som agerade stabilt. Men det kommer att bli en tuff matchserie. Och Jansson låter övertygad om att de tar hem serien: 
"Fram till att de gör 2–4 har vi en tro på att vi ska kunna hitta luckor i deras försvar. Vi skapar många lägen, men när vi inte gör mål på dem börjar vi chansa och några går hem på raken. Det är bra att med sig, jag har sällan känt med så övertygad om att vi ska ta en bäst av fem-serie som jag känner mig just nu"

Inser att jag måste bli bättre på att skriva ingresser... det kan bara bli bättre.

Idag fick jag ett gott råd som gjorde lite ont... så är det med klokheter ibland. Men från och med nu... Jag är tröttare än jag själv insåg.

Idag har jag gjort en intervju med någon jag sett fram emot att prata med, hoppas kunna dela med mig imorgon via magget. En profil...

Blir aldrig klar med inläggen nu mera... detta är en gammal text:
IKSU-DJURGÅRDEN. Minne berättar att de se fjolårets SM-final som uppladdning inför matchen... det säger hon i TV vilket visar på vem hon är. Signalerna... vi vet hur man vinner. Jag tänkte "jäkla Minne, hon ser ut som en vinnare" och mycket riktigt är hon inblandad då DIF tar matchen till sudden.
Under ordinarie tid, 58,22 byter plötsligt en IKSU-spelare och, Tchöp/Dahlerus utnyttjar detta och kvitteringsmålet är ett faktum. Det var som sagt TV-match, bra bandy... men sudden missade jag... och straffarna.
Jag tycker att det såg ut som DIF hade en bra plan... IKSU kom tyvärr inte nära, de hamnade i hörnen, DIF var kompaktare men IKSU har bättre spelare och det är långt ifrån avgjort ännu.

EXPERT. Jan-Erik Vaara som expert, ja expert med stort E.
Han är inte påläst, menar hört av andra, läst sig till, inget fel i att vara "påläst" tycker att det var fräscht att Vaara vet vad han pratar om helt utifrån egna erfarenheter. Nu var detta tydligen en nödlösning... inget planerat av TV4-sport. Så synd, han skulle kunna vara ett bra komplement i det "vanliga" teamet.
Lite tyst... TV4 missade att anpassa ljudet efter Jannes röst, jag hörde själv det Vaara sa i första men jag såg att det var de som inte uppfattade allt.
För mig är det programledaren som leder sändningen, i innebandyns fall också kommenterar och ställer rätt frågor till experten, leder... håller i.

/Inneandybloggen med världens bästa läsare
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: MS

Vilka kanonartiklar du bidrar med på ibm. Den med Klas var magisk, hälsa och tacka att vi är många som tänker på honom Mvh M

2012-04-08 @ 23:15:40

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg