->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

KAIS Mora "nej, det är inte sant" angående bojkott av media

2012-03-06 @ 14:29:47
Kan inte låta bli... på eget bevåg. Varför? Jag tänkte "kan detta verkligen stämma?" Förtydligar, det handlar om dagens innebandysnackis, en artikel i GA om Mora:s så kallade mediabojkott fast från en annan vinkel. Blev det tydligare?

BLOGG. Det luktar kvällspressjournalistik om artikeln som Gotlands Allehanda publicerat på helagotland.se. I alla fall fall om man frågar de som sägs stå för en bojkott. Grattis till en bra rubrik... Varför inte ett enda ord av den sju minuter långa intervjun GA fick med Moras lagkapten Martina Löf, bara svar på frågan om den så kallade bojkotten. "spelarna får själv välja om de vill svara på frågor" är inte samma sak som bojkott.

Att hänvisa till sportchef eller tränare är inget ovanligt, till och med under VM (har ett alldeles eget exempel på detta, regler man satte upp i Finland, alla respekt för det). Alla innebandyspelare har inte möjlighet att ta telefon på dagtid. Det gäller att förstå varandras situation. Olyckligt dock att det framkom i texten att Moras lagkapten (trots SMS:et som kanske inte var så genomtänkt), sportchef och lagledning finns tillgängliga för media. Sedan får man tycka vad man vill om Moras "upp till var och en utom lagledningen"-strategin är okej.
Mora och lokalpressen på "Ön" har haft otur, minns citat som Elin Reinestrand inte kände igen. Visst var det så? Läge att den Moraspelare som önskar får läsa texterna innan? Ibland kan det vara en bra väg att gå...

Bojkott? "Det är inte sant" är ord från KAIS Mora. Vem skall göra den intervjun? //Glömde att skriva att folk kommer att såga Mora, ta egna, billiga poäng, så klart. Inte? //

Har skrivit hundratals innebandyartiklar med intervjuer och min fasa var felcitat eller missuppfattningar, för att säkra citat men också inte bli beskylld för "det där har jag aldrig sagt" valde jag vid slutspel/känsliga ämnen be att få använda bandspelare, det uppskattades av många. "skicka gärna över frågor" kunde andra säga... Ibland blev det fel ändå. Nu kanske inte utbildade journalister jobbar så... Mitt dåliga självförtroende? En önskan om ömsesidigt förtroende. "Vi jobbar så" kanske är mera rätt.

Innebandymagazinet hakar på GA... Önskar både Gotlands Allehanda (Simon Frid som jag inte känner, hade det varit PerW hade jag blivit förvånad, inte hans stil...) och Mora lycka till i slutspelet. Och Endre så klart!

Få se nu... Caperiotäby hade en liknande situation förra slutspelet, skillnaden var bara att media inte ens försökte komma i kontakt med laget i början av kvartsfinalserien. Vem bojkottade vem? Men rubriker gillas...

Återkommer, hade massor på hjärtat idag, det kommer... (är heltidsanställd på bloggen i veckan, eller kallas det sportlov *ler*)

Uppdaterar: Besöksrekord 2012/12 igår, jag har världens bästa läsare. Tack! Tack för fina ord och omtänksamhet från olika håll igår. Tack också alla ni som säger emot, lär mig nya saker, förklarar, sågar. Utan er vore jag ännu mer självgod:). Ni behövs! (vägrar göra hjärtat, finns det inget tecken för respekt)

/Ingrid i Umeå
-en innebandyblogg nära dig
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

http://www.folkbladet.nu/287531/2012/03/06/det-har-ar-inte-elitmassigt

2012-03-07 @ 00:58:23
Postat av: Ingrid i Umeå

Till Lasse: Ok, (eller den som postat länken). Nu har jag har läst. Jag vet inte vad jag skall säga... Tagga ner, kniv i ryggen? Läser man på innebandysajten och i Dalarnas tidning så kan man knappast tala om kris i svensk innebandy.



Dina ord:

Förbundet har nyligen tillsatt en person på heltid för att få ut innebandyn mer i riksmedia och här går en förening ut och sticker en kniv i ryggen på sportens egna förbund och samtidigt drar pajasmössan över samtliga spelare, ledare och föreningar i det här landet som jobbar aktivt för att få landets befolkning att ta sporten seriöst och få folk att sluta kalla idrotten motionssport och börja kalla den elitidrott. Spelar man på elitnivå ska ha sådant här inskrivet i sitt kontrakt. Man måste kunna ställa ett så banalt krav på spelare. Kais Mora – här gör ni fel (slut citat)



Lasse: Fortsätt skriv, härligt med känslor och stora ord.

2012-03-07 @ 13:00:43
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg