->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Plötsligt händer det... Kokocha hyllar Täby

2008-12-01 @ 22:44:11

Det känns som egna intressen får rätt mycket utrymme i vissa sammanhang...
Fråga, varför är PK så kåt på landslaget? Sverige har väl aldrig blivit så utspelat som de blev mot Finland under hans sista VM, de  vinner på skallarna till slut.... Rätt eller fel?

Nåja nu ska jag skriva något bra om Peter Kokocha ... plötsligt händer det.....

Fasen så skönt under kvällens match...lyssna till en expertkommentator som inte sitter och säger "jag förstår inte hur Täby spelar" "jag fattar ingenting" osv....  Jag njöt, han sa till och med att Täby möjligen skulle kunna ta SM-guld.

Satt för några månader sedan och såg SVT:s matcher från året då Täby skrattade sig hela vägen till Globen...  skrattade gjorde inte Kokocha. Han bara sa att han inte förstod (önskar jag kunde citera exakt) och jag tänkte ringa och föreslå att han skulle lyfta luren och ringa till jagfattaringetavtäbysspel-laget. Jag menar... är man proffs så får man ju ta reda på sånt man inte vet, söka förklaringar.  Tror han var så störd av företeelsen Caperio när de tog knäcken på oss när de vann över Pixbo 06/07.... ni vet "nu har Täby sett till att det blir en match till". 
 
Kunde man inte redan då se ett tydligt mönster i deras spel? Jo, jag tror det fanns en blockering ... man ville inte SE Täby... den mest innebandykunnige person jag träffat  har sagt att Täby är tvärtemot vad alla tror ett lag som har mest rollspelare av alla lag i SSL,  Och jag som är ickeinnebandyexpert blev glad... kände mig inte så ensam. 

Lovade Micke Fasth när teamet var här i Umeå... att han skulle få se en grym spelare i Rasmus Sundstedt den dag han fick chansen att se Caperio... och ja... tror inte han kommer att maila mig och säga att jag ljög... den grabben kommer att bli STOR... han visade lite av sin storhet ikväll men det var lite fel lag att spela mot ingen riktig spelinnebandy...  AIK är grymma men .. inte är det ju så kul innebandy alla gånger, man kan vara kungliga utan att spela roligt . Rasmus får en femma i betyg av magget ... ändå fick vi inte se hans skönspel (enligt mig).

Kul innebandy ikväll? Nja inte så mycket men en spännande match..., en TV-match, det enda som är jobbigt med TV och Tibblehallen är att kameran kommer på så galen plats... bygg ut Tibblehallen så blir det bättre TV och ...så får Ramsin full bana också. 

Det finns folk som klagar på Vanberg, men enligt mig så......han blir bara bättre och bättre tycker jag, mindre interna skämt .... han uppträder som det proffs han är, seriös framtoning! Är han dryg? När då? Han får en fyra av mig i betyg ....  

AIK då... finns det något bra att säga om dem? Jo, massor.... visst var de bättre än Caperio långa stunder, en spelare som är otrevligt bra i många matcher är Egebrant (han fick en tvåa av Magget)  ... honom skulle jag vilja se i Dalen, han och en bra back till (Kvist om man får drömma) så skulle Dalen stå i Globen. 

Täby hade förlorat mot ett division två eller var det division tre lag förra veckan... kändes inte säkert att spela på dem ikväll--- ångrar att jag inte följde hjärtat.

Undrar vad de säger i Täby ikväll... typ: "alltid kul att vinna över landslaget" skulle jag tro *ler*
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Cecilia

Hejsan!

Jag måste säga att min åsikt är att Kokocha verkligen hyllade AIK och ogillade Täby, jag tycker hans sympatier var tydligt svartgula igår också...så olika man kan uppleva en tv-sändning ha ha.



Hoppas allt är bra där uppe i norr, jag var så glad att "vi" fick med oss tre poäng hem senast, vi behövde dem!

2008-12-02 @ 11:09:51
Postat av: Peter

Hammaren på spiken det här gången också

2008-12-02 @ 13:31:53
Postat av: ROBIN

Caperiotäby förlorade till och med mott ett div. 4 lag ;)

2008-12-05 @ 10:19:16
Postat av: Cecilia

Jag såg idag att det fanns en sida om daminnebandy, härligt att den blev verklighet! Verkar dock vara lite smådålig uppdatering om damer divison 2 i Norrbotten, vilket är synd. Vi (Sangis AIF) kommer i januari månad att spela en träningsmatch mot IBK Boden (som åkte ner från elitserien förra säsongen)

2008-12-07 @ 13:00:55
URL: http://ceclar.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Till Cecilia 1. Ja... tänk så olika vi hör.

> Peter, kul att du tycker det

> Robin, jo jag såg det senare, jag skrev fel... fattar inte hur de kunde förlora...

> Cecilia 2, kontakta dem då, det är väl bara att börja leverera de söker folk.

2008-12-07 @ 13:53:36
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg