->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

VÄRDIGA VINNARE - Schweiz

2008-05-12 @ 19:18:27
Följde VM från soffan och skulle man summera det jag läste så... tur kanske att andra inte har samma glasögon som mig.

1. Enligt innebandy.se en artikel två månader innan VM.  FK i egen hög person åker ner till Polen och tittar efter var laget skall bo... är det så att U19 saknar koordinator? Synd i så fall ... en FK måste få ägna sig åt jobbet som kapten.
Tänk om Hallstensson skulle åka till Prag och känna på sängarna som Sjögren ska sova i... hoppas inte att Göransson och coachkollegan  sysslar med sånt. Tror inte heller Vaara söker hotell och planerar för SPA besök, det är därför man är ett team... alla gör sitt.

2. Det flamsas i kommunikationen kring VM, det låter mer om det mans ska syssla med innan VM än det man ska göra på plats. Bussen och det trevliga boende får en hel del tid i etern, när man sedan förlorar så "kanske de inte spelat så mycket tillsammans" Men, vilket landslag har det? 


3. Under en match lägger man fokus på att göra coola målgester, oseriöst!!! Alla motståndare är värda respekt ... där missar man. Tänk bara hur illa Dalen kände sig behandlad när Curt tog time out för att göra seger gester förra gången de skulle till Globen. Historian upprepade sig när man tog TO i Globen i år några sekunder innan matchen slut... nog finns det väl annat att ägna sig åt då man ska ta SM eller VM guld. (uppdaterar, de gjorde inga målgester då men det var mycket märkligt att TO... kändes inte snyggt)

4. Ledningen höll ner antal mål i matchen mot Tyskland "och om inte ledarna beordrat spelarna att lugna ner sig i slutperioden hade siffrorna dragit iväg. Svenskorna var enormt spelsugna!"... Bättre låta dem göra mål än att leka hoppa säck och göra coola målgester kan jag tycka från soffan.

5. Man måste ha underskattat Schweiz, de kan inte ha kommit som en överraskning att de var bra i år med tanke på att de slog Finland. Borde vi inte ha tagit VM-guld med det laget? kan det ses som annat än ett misslyckande?

6. Flera spelare i laget har stor rutin från Elitserien. Hur viktiga är det? frågade någon på förbundets sida (länk bruten)
- Inte särskilt. Vi försöker inte lägga mer press på några särskilda spelare. Och faktum är att rutin från distrikts-SM är nyttigare i ett VM. Där som här spelar man flera matcher på kort tid och måste ta fram det lilla extra när slutspelet börjar.

Min kommentar: Helt rätt att inte lägga press på någon spelare men man måste ta tillvara den trygghet det innebär att ha erfarenhet från högsta serien, det är ALLTID viktigt. Eller?  Ta tillvara på det ni har i landslaget .... underskatta inte erfarenhet från högsta serien,  ... det måste ge mer stake än distrikts SM...

7. Kan Vaara vara lugn att vi har duktiga juniorer, jo ... men hur proffsig är kommunikationen bland ledarna?
Lead the way
(eller så får media skärpa sig och ge en värdigare bild av VM). 

Mer citat innebandy.se "Det här är en Detta var bara en enstaka match där allt gick Schweiz väg. Jan-Erik Vaara kan vara lugn - vi har bättre juniorer än Schweiz (Marcus Holm)
 Kommentar: Synd att denna  match"kom i en VM-final. Allt kan ju hända så klart...
 
8. Låter konstigt att ha öppet hus innan en VM final- är det rätt fokus? Undrar om jag får komma på öppet hus i Prag när jag ska dit... dagen innan VM-final. Spela kort med Eskinen kanske... och äta middag med Gillek... nice *.

9. Fick inte någon gå för att man inte vunnit VM en gång? Folk häcklar ofta denna person "se hur det gick"... ska bli intressant att höra eftersnacket nu... fast det är klart, nu är det grabbar som styr.

10. Kräver inte någons avgång men manar till eftertanke om inte annat har media vinklat detta VM på sämsta tänkbara sätt... lite lekfullt och ja.... å andra sidan skriver de ju det som sägs men som alltid, som man frågar får man svar.

11. Bra för innebandyn nationellt om andra länder slåss om medaljerna, det är dit vi måste sträva men inte genom att bli sämre. På ETT år har Schweiz mer än spottat upp sig, så snabbt blir man inte kung inom vår sport... något måste ha gått snett för Sverige och Schweiz är därmed VÄRDIGA vinnare.

Är fullproppad med ??? Var VM en flopp (frågetecken) 
Himmel så intressant det hade varit att finnas på plats i Polen.

Forza innebandyn som världs-sport. Nästa gång vinner Sverige igen.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Åsa

Bra sagt. Jag vill ocksåp se en krönika från ditt tangentbord!

2008-05-12 @ 20:17:41
URL: http://snurrfinten.webblogg.se/
Postat av: Not like KCL

Så du försvarar Landgren, sjukt förvånad. Det var rätt att man sparkade henne. I övrigt en modig bloggare är du, ska tipsa Innebandymagazinet om din blogg. Lägg den där som krönika, i LIKE allt utom det där om Landgren. Ta bort slutet :)

2008-05-12 @ 21:55:04
Postat av: Ingrid

Till Åsa

Kul att du läser här, tror nog du själv besitter fingertoppskänslan för krönikor, skriv du som är ung och aktiv... tyckare som jag finns det alldeles för gott om ler

Tack för din kommentar, dina ord värmde.



Till Not Like

Oj, vad det här var känsligt då... många skriver om Landgren, hon väcker känslor.

Ang krönika: Magget tog bort min blogg från sin lista med motivering att jag gnäller...så där ska jag nog inte gnälla ler

2008-05-12 @ 22:44:14
Postat av: Niclas

Hej Innebandyenligtmig.

Skön blogg, tänk att det finns damer som tycker något. Räkna med skit från andra nu, man säger inte saker som detta ostraffat. Jag hoppas att jag har fel jag.

2008-05-13 @ 00:38:24
Postat av: Koppen

Här fanns det många poäng. Bra ritat.

2008-05-13 @ 09:03:26
Postat av: Niklas Malmgren

Är inte monster insatt. men intressanta tankar...



Känns spontant som en flopp, lite svenskt att inte vara som bäst när det gäller. Dock något som just "våran" sport klarat att vara nästan jämt tidigare.

2008-05-13 @ 16:08:15
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: farmor

bra poänger!! innebandy-vm framstod som mest på lek och skoj i media. att vi bara hade att åka ned, ställa in skorna och vinna...

2008-05-13 @ 16:58:22
URL: http://famor13.blogg.se/
Postat av: I i ume

> Niclas. Det är lugnt, jag tror folk är klokare än så. Lite skit har kommit via mail men..

> Koppen ... du har alltid ngt gott att säga

> Malmgren. jag är inte säker på min sak... flopp eller otur, experterna får avgöra men det är tyst so i graven.

> Farmor. japp, så "kändes" det, syns att Sverige hade EN enda journalist på plats.... hade behövts fler.

2008-05-13 @ 22:15:16
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Jan Lindberg

Hej Ingrid! Med tanke på vad du skriver under punkt 1 så skulle jag gärna förklara för dig hur vi jobbar med den frågan. Du får gärna ringa mig.

Jan Lindberg, SIBF

2008-05-15 @ 13:24:09
Postat av: Ingrid

Till Jan Lindberg Observera att jag kommenterat vad media skrivit ang. punkt 1.



Ring gärna mig, jag säger aldrig nej till att lyssna eller prata Innebandy. Att få fatt i mitt tfn. nr är inte så svårt, maila om du kör fast, min adress finns i presentation ovan.

2008-05-18 @ 00:20:49
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg