->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Finnkampen...1323 färre i publiken än i Umeå....

2009-02-07 @ 23:52:51

Finnkampen innebandy... det kliar i konsultfingrarna... after action debriefing (AAD)

Hur många bor i Västerås? 130 000 ungefär ... visst
Hur många bor i Umeå? 112 732 (dec 2008)
Alltså borde det gått att locka lika många besökare till de respektive ishallarna, Umeå är till och med en mindre stad än Västerås...  V-ås ligger mer "centralt" ...  borde vara lättare att dra folk till Mellansverige.
.... Jag skrev det här om dagen... vi hade 3768 på läktaren på herrmatchen....  idag ser det ut att ha varit 2445 på dito.
Alltså 1323 personer FÄRRE än i SkyCom. Jag hoppas inte att Västerås tycker att de har lyckats bra... att de själva kommer på en mängd saker de borde ha gjort bättre...
Det här känns inte som en kanonuppladdning inför dam-VM... jo, det måste det vara för det är av Finnkampen de ska lära... Vad gick snett ... 1000 mindre besökare än man räknat med...
Börja imorgon med att fundera på ... hur ska vi fylla läktaren på VM... det är ju VM för damer, en betydligt större utmaning än om det varit herrar.
Så... kom i gen nu Västerås...  ladda ladda men sedan handlar det om att GÖRA.  

Hur kul är innebandy? SSL kör match...  Järfälla-City...  trodde för en sekund att City passade på att spela match den här helgen för att kunna se Finnkampen... men... så såg jag tiden... tjenare....  (Umeå vann f.ö. extremt viktiga poäng idag).
På damsidan är det också match i helgen... så dåligt... varför inte göra Finnkampen till en innebandyfest... 
Hur många SSL tränare resp. elitserietränare var i Västerås... gissar på... de gamla vanliga.... de som åker på allt....  

Var det ett möte med SEI-damutveckling i Stockholm i helgen... hur tänker man då? 
Om vi inte gör event intressanta och tillgängliga ens för våra egna...  hur ska vi då kunna få snurr på folk utanför...  
Det är klart att landslaget inte känns som VÅRT lag... om vi inte skapar lite happenings kring det.

Imorgon börjar allvaret för Västerås.... vad lärde vi oss, vad funkade inte, vart ska vi lägga mer krut...
Stort lycka till med VM och ... hallå... övriga innebandysverige....  rösta med fötterna... hjälp Västerås att lyckas med VM... det tjänar vi alla på.

Se här.... jag nuddade inte ens vid det sportsliga....  men alla vet ju hur matcherna slutade...

*Trött idag.... övernattningen med 12 åringsklass gick super, vilka underbara ungdomar... konstaterade jag.  Men jag sov nog bra med ett öga känns det som. alla barn sov klockan 00.00...  ingen klev upp före 08... 
*VP med kidz var här 16-22, de åkte hem och sov eftersom de är hundvakt, det var 18 grader kallt när de åkte hem... dessutom blåser det... kallt är bara förnamnet alltså.
*Ser aldrig sjungtävlingar på Tv men VP:s barn ville se... nä, det är inte min grej det där med sjungtävlingar i Tv... 
*Fick rakt svar av 13 åringen idag... undrade varför han inte gör som jag säger... det handlade om innebandyglasögonen som immar igen och klubbor fulla hallen och ... ja sånt skit.... nä... du vet mamma, det är nog därför jag är tonåring. BRA svar.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Peter

Det här fattade jag nästan ingenting av :) Att det var kallt förstod jag i alla fall. Har det varit finnkamp i innebandy? I såna fall tycker till och med jag att det är dåligt att man inte hört ett ljud... Jag har förresten en kompis vars dotter precis blivit antagen till det där innebandygymnasiet uppe hos er. Hon är duktig. Och angående min match igår.. Det är ju livsfarligt med innebandy.. Och Oskar växer så det knakar. Fyller fyra i april och tiden flyger iväg, man hinner knappt med själv. KRAM

2009-02-09 @ 13:28:33
URL: http://petersbloggerier.blogspot.com

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg