->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Vem ska utse Årets domare? Och credd till diciplingruppen

2009-02-21 @ 15:31:23
Svenska Innebandy förbundets domargrupp har beslutat vilket domarpar som ska tilldelas utmärkelsen årets domare" brukar det heta.  För mig låter det som en sluten grupp.
Vem skall få säga sitt när det gäller "årets domarpar"? För mig är det solklart, här borde man tillfråga experterna som enligt mig stavas spelare och ledare. Alltså det som nyttjar domarnas tjänster. Om man öppnar för den här typen av dialog tror jag det skulle gynna domarkåren. Att bli utsedd till årets domare av sina egna är en sak, helt klart en fin utmärkelse. Men om spelarna fick vara med och ta fram pristagarna, då snackar vi hedersam utmärkelse.
.
Mitt förslag Årets domare skall utses av lagkaptener och tränare i lagen i samråd med domargruppen. 
Önskar att SIBF och domargruppen (DoG)  öppnar för dialog när det gäller vilka som är landets bästa domare.
Är det så att man i domargruppen för en nära dialog med nyttjarna när de tar fram finalisterna i "Årets domare" så tjänar man på att det framgår. Då slipper man inlägg som detta *ler*.

Tror inte det fungerar med upp-piffning som  sms-röstning som man hade i "Årets spelare" utnämningen.  Men helt klart är det dags för lite nya grepp.  (Uppdaterar: Jo jag vet att det finns en expertjury som utser Årets spelare).

Hade Innebandynytt funnits så hade jag startar en alternativ prisutdelning... Årets domare utsedda av spelare- ledare-åskådare.  Tar gärna emot förslag /feedback.

***
Tror inte att Curre Schwela och Pierre Borghoff blir årets domarpar i år heller. De hamnar inte som etta om Helgesson och Nisse får bestämma, skulle jag tro.  Men, vem frågar dem?  Spelarna i Falun stängs av för att de  gick över gränsen på grund av domarinsatsen i Ligacupen. 
Just de här domarna har jag själv blivit så besviken på, de har väckt känslor som omskrivits i media.... Men självklart ska domarna fredas, inget snack. 
****
Disiplinnämnden/disciplingruppen  ska ha credd... det tog BARA en vecka innan de behandlade ärendet, det är snabbt ... Ett klart framsteg.. minns med fasa andra avstängningar och ärenden som gått i långbänk, det har slagit hårt på lag och spelare... ännu hårdare än det gör den här gången.  Minns ni licenskontroll under Båstad Outdoor Open... .  2 augusti gjordes kontrollerna, i början på november blev allt klart.  
Framsteg som detta måste hyllas, bra där SIBF.

Innebandymagazinet skrev om avstängningen i går, jag fick ett påpekande om detta... Jo, men när jag satt och bloggade fanns inget all läsa. Idag har de uppdaterat nyheten... Varför alla dessa nyheter med nya rubriker, så "B". 

Yes ... mina två tips på Mora och Endre gick in... och både Pixbo och Aik i går... snart är jag plus minus noll på oddset.

En blogg om innebandy... vad är det? I min får man spekulera.  

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Carina

Men det är ju inte sms röstningen som avgör vem som vinner åretsspelare!

2009-02-21 @ 18:52:44
Postat av: S.Flöjt

Kurre Schwela och Pierre Borghoff är bedrövliga! Undrar hur det gick till när man stängde av spelarna, var är deras rättssäkerhet? Borde man inte få yttra sig men frågan är ju på vilket sätt det gick till, mörkläggning av förbundet?

2009-02-22 @ 07:38:22
URL: http://www.metrobloggen.se/larare
Postat av: Ingrid

Till Carina

Jo jag vet att en expertgrupp tar ut Årets spelare, jag hade skrivit även om detta men inlägget blev väl långt ler. SMS-röstningen är en så klart bara en del i "tävlingen".

Till Strellan: Vi har sämre domare i elitserien men japp, S/B har gjort bedrövliga insatser. Man får ändå inte angripa domare och avstängningen kan vara befogad. Mörkläggning? Nej,de kommer med info imoorgon, synd att de inte gick ut med detta i fredags.

Vem är då de bästa domarna? Vore kul att höra din åsikt.

Annat: Har precis som du läst Binges krönika i går, alltid intressant ..http://www.tabyfc.se/aktuellt/show.php?id=2507

2009-02-22 @ 09:11:58
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Czitrom András

Strellan?

Hehe: Det är Stefan... :)))

2009-02-22 @ 12:17:04
Postat av: IBF Falun låten

Lyssna på nya IBF Falun låten!



http://www.youtube.com/watch?v=iAkbzPkuNuM



http://www.ibffalun.com/

2009-02-22 @ 13:08:36
Postat av: Ingrid

Till András

Tack för att du uppmärksammade mig på att jag skrev fel. hoppas Strellan och Flöjt har överseende.

Till IBF låten

Tack, ska lyssna på den.

2009-02-22 @ 13:33:18
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Danne

Peter Palmelius och Stefan Öberg är bäst tycker jag. IAF i våra matcher.

2009-02-22 @ 14:04:19

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg